کتاب «دفاع مقدس؛ رخداد عظیم» منتشر شد

کتاب «دفاع مقدس؛ رخداد عظیم» نوشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و به همت انتشارات مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) منتشر شد.   به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر، حجت الاسلام برزعلی معاون اداری پشتیبانی، از چاپ  کتاب «دفاع مقدس؛ رخداد عظیم» توسط واحد انتشارات خبر داد و افزود: این کتاب که به قلم […]

book-rokhdadکتاب «دفاع مقدس؛ رخداد عظیم» نوشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و به همت انتشارات مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) منتشر شد.

 

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر، حجت الاسلام برزعلی معاون اداری پشتیبانی، از چاپ  کتاب «دفاع مقدس؛ رخداد عظیم» توسط واحد انتشارات خبر داد و افزود: این کتاب که به قلم سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است، توسط حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند تدوین شده است.
در قسمتی از مقدمه این کتاب که توسط بهداروند نگاشته شده آمده است: برای اینکه بتوان تحلیل صحیح و منطقی از دوران دفاع مقدس ارائه داد، باید به ضرورت انقلاب اسلامی و جایگاه این انقلاب و نظام در عرصه بین‌المللی توجه کرد؛ زیرا این توجه می‌تواند ما را از اهداف این جنگ آگاه کرده و تاثیر آن را در دستیابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی برای ما روشن سازد. باید دید این جنگ آیا آنطور که عده‌ای تعبیر می‌کنند، عامل عقب‌ماندگی کشور شده و روند توسعه را کند کرده و یا عامل احیاء بشریت بوده و در روند توسعه جهانی مؤثر واقع شده است. همچنین در ادامه این مقدمه آمده است: شواهد فراوانی وجود دارد و این نکته را تائید می‌کند که انقلاب اسلامی از همان آغاز پیدایش خود به سرعت به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. این توسعه سریع نشان از این موضوع دارد که این حرکت ظرفیت جهانی شدن را داشته و ریشه آن در فطرت انسان‌ها است.

ایشان ضمن بیان نگارش این کتاب در هفت فصل، و اعلام آغاز این فصول با عنوان تبیین ارتباط بسیج و دفاع مقدس، اظهار داشت: سردار فیروزآبادی در این فصل ضمن تعریف تفکر بسیجی برای خواننده، ۱۳ ویژگی برای این تفکر شمرده که پیوند با ولایت، ایمان و اخلاص، حریت در عبودیت و اطاعت آگاهانه از جمله این ویژگی‌ها است.
وی اعلام کرد: فصل بعدی کتاب «دفاع مقدس؛ رخداد عظیم» به عوامل مؤثر بر تبیین الگوی آموزش نظامی پرداخته و از تجربه هشت سال جنگ تحمیلی برای بررسی نقاط قوت و ضعف سیستم آموزش نظامی کشور در زمان جنگ استفاده کرده است. و همچنین در فصل سوم با عنوان «سپاه و امنیت ملی» نویسنده به تاثیر حضور شجاعانه سپاه در پیشبرد اهداف استراتژیک جنگ تحمیلی اشاره می‌کند و ماموریت سپاه و بسیج را مورد بازنگری قرار می‌دهد.
لازم به ذکر است، کتاب «دفاع مقدس؛ رخداد عظیم» در ۱۵۰ صفحه در شمارگان ۱۵۰۰جلد به چاپ رسیده و با قیمت ۳۵۰۰ تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است