کتاب «دین و سینما؛ گزاره‌های اعتقادی»

یکی از مهمترین مباحثی که در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تصویری بحث و بررسی می‌شود، حوزه مسائل مرتبط با دین است. بحث‌های دینی به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که بررسی و تبیین هر بخش در علمی از علوم دینی قرار می‌گیرد. ————————————– به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) این کتاب که به بررسی […]

cinema3یکی از مهمترین مباحثی که در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تصویری بحث و بررسی می‌شود، حوزه مسائل مرتبط با دین است. بحث‌های دینی به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که بررسی و تبیین هر بخش در علمی از علوم دینی قرار می‌گیرد.

————————————–

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) این کتاب که به بررسی و تحلیل بیش از سیصد فیلم هالیودی می‌پردازد به قلم حجت‌الاسلام امین خندقی در قالب ۹ فصل با عناوین دین، دین در قالب سینما، خدا و الهه‌های دروغین سینما، پیامبران و معصومین(ع)، خلقت و قوانین هستی، معاد، موجودات مجرد، شیطان و خرافات، تهیه و تنظیم شده است.

در مقدمه این کتاب که توسط حجت‌الاسلام امین خندقی نگاشته شده، آمده است: یکی از مهمترین مباحثی که در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تصویری بحث و بررسی می‌شود، حوزه مسائل مرتبط با دین است. بحث‌های دینی به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که بررسی و تبیین هر بخش در علمی از علوم دینی قرار می‌گیرد. تمام مباحث دینی در جای خود اهمیت دارد و مطالعه و درک آن بخشی از کنش‌های انسانی را پوشش می‌دهد؛ اما می‌توان مباحث اعتقادی و علم کلام را از دیگر علوم با اهمیت‌تر دانست.

همچنین در ادامه آمده است:  مطالعه و بررسی دسته خاصی از فیلمها که میان مخاطبان عام و خاص، اقبال یافته‌اند، ما را به نتایجی مهمی در سنجش نگرش سیاسی تولید کنندگان و مخاطبان رهنمون خواهد ساخت. نوشتاد پیش‌رو، به بررسی و تحلیل موضوعاتی مرتبط با حوزه مباحث کلامی و اعتقادی می‌پردازد که در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی نمود روشن‌تری دارد.

لذا در این پژوهش ابتدا بحث مختصری درباره دین و مسائل مرتبط با آن ذکر می‌شود و پس از آن، موضوعات کلامی نهفته در فیلمها به صورت دسته‌بندی توصیف و تحلیل می‌شوند. در هر بخش به اطلاعات مختصری درباره بحث کلامی نیز بیان می‌شود تا صحت و نادرستی مضمون فیلم‌ها روشن شود.

لازم به ذکر است کتاب «دین و سینما؛ گزاره‌های اعتقادی» در ۳۴۰ صفحه ، در شمارگان ۲۰۰۰ جلد به چاپ رسیده و با قیمت ۷۵۰۰ تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

[box type=”info” align=”aligncenter” ] لینک خرید [/box]