کتاب «سینمای سیاسی، سیاست سینمایی»

یکی از مهم‌ترین مباحثی که در رسانه‌های تصویری بررسی می‌شود، حوزه مسائل مرتبط با سیاست است از دیرباز سینما و فیلم‌های تلویزیونی ابزاری مهم و تأثیرگذار برای جریان‌های سیاسی بوده و همواره در معادلات سیاسی، نقش اساسی بر عهده داشته است ———————————- به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) این کتاب که بهبررسی و […]

cinema4یکی از مهم‌ترین مباحثی که در رسانه‌های تصویری بررسی می‌شود، حوزه مسائل مرتبط با سیاست است از دیرباز سینما و فیلم‌های تلویزیونی ابزاری مهم و تأثیرگذار برای جریان‌های سیاسی بوده و همواره در معادلات سیاسی، نقش اساسی بر عهده داشته است

———————————-

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) این کتاب که بهبررسی و تحلیل پانصد فیلم هالیوودی می پردازد به قلم حجت‌الاسلام امین خندقی در قالب هفت فصل با عناوین دین و سیاست، قدرت نرم، سیاست و سینما، نظام‌های سیاسی، برخورد تمدنها، سیاست داخلی و صهیونیسم، تهیه و تنظیم شده است.

در مقدمه این کتاب که توسط حجت‌الاسلام امین خندقی نگاشته شده، آمده است: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در رسانه‌های تصویری بررسی می‌شود، حوزه مسائل مرتبط با سیاست است از دیرباز سینما و فیلم‌های تلویزیونی ابزاری مهم و تأثیرگذار برای جریان‌های سیاسی بوده و همواره در معادلات سیاسی، نقش اساسی بر عهده داشته است. زمینه‌سازی برای رخدادی سیاسی، نقد جریان حاکم، تبلیغ یک ایدئولوژی سیاسی، نقد جنگ و ده‌ها موضوع دیگر را می‌توان در فیلم‌ها به عنوان بخش از کنش‌ سیاسی مشاهده کرد.

همچنین در ادامه آمده است: مطالعه و بررسی دسته خاصی از فیلم‌ها که میان مخاطبان عام و خاص، اقبال بافته‌اند، ما را به نتایجی مهم در سنجش نگرشی سیاسی تولید کنندگان و مخاطبان رهنمون خواهد ساخت.

لذا در این نوشته ابتدا بحث مختصری درباره مباحث سیاسی و سیاست دینی ذکر می‌شود و پس از آن فیلم‌ها در قالب موضوعات سیاسی به صورت دسته‌بندی، توصیف و تحلیل می‌شوند در همین بخش، اطلاعات مختصری درباره بحث نهفته در فیلم‌ها نیز بیان می‌شود تا صحت و نادرستی مضمون مورد بحث روشن شود.

لازم به ذکر است کتاب «سینمای سیاسی، سیاست سینمایی» در ۳۴۰ صفحه ، در شمارگان ۲۰۰۰ جلد به چاپ رسیده و با قیمت ۷۵۰۰ تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

[box type=”info” align=”aligncenter” ] لینک خرید [/box]