گره زدن مسائل اقتصادی به مذاکرات زیاده خواهی دشمنان را به دنبال دارد

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که نباید رفع نیازها را به مذاکرات گره برنیم، اظهار داشت: گره زدن مسائل اقتصادی به مذاکرات موجب زیاده طلبی دشمنان می شود. وی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر […]

kaabi2آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که نباید رفع نیازها را به مذاکرات گره برنیم، اظهار داشت: گره زدن مسائل اقتصادی به مذاکرات موجب زیاده طلبی دشمنان می شود.

وی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که باید در مقابل زیاده خواهی های سلطه طلبان و کشورهای استکباری ایستاد، گفت: اگر مسیر دیپلماسی را با مسأله تحریم و یا دیگر مسائل داخلی گره بزنیم نه تنها جلوی زیاده خواهی های دشمنان گرفته نمی شود بلکه باعث می شود آنها فکر کنند که ملت ایران از موضع ضعف وارد مذاکره شده است حال آن که ما از موضع اقتدار با ۱+۵ مذاکره می کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مسیر پیشرفت، رشد و تعالی همه جانبه، عمران و آبادانی کشور بر پایه استحکام درونی ملت و نظام می چرخد، افزود: مسأله تحریم ها باید موجب استحکام بنیه کشور و دور زدن آنها شود؛ ملت ما در ۸ سال دفاع مقدس نیز تحریم بودند اما روی پای خود ایستادند و توانستند یک اقتدار بازدارنده و دفاعی را از خود نشان دهند.

آیت الله کعبی ادامه داد: با استمرار فرهنگ جبهه و روحیه جهادی، تقویت تولید و کار و حرکت در مسیر نقشه راه اقتصاد مقاومتی، می توان رونق اقتصادی پیدا کرد.

 

کسانی که رونق اقتصادی را در گرو مذاکرات می دانند راه را گم کرده اند

وی گفت: کسانی که فکر می کنند مسیر رونق اقتصادی از مسیر دیپلماسی می گذرد راه را گم کرده اند زیرا دشمنان ملت ایران هیچ گاه دنبال پیشرفت ما و کمک به ملت ایران نیستند؛ آنها همواره سر سخت ترین توطئه ها را برای از پای درآوردن ملت ایران به کار بسته اند، البته در همه جبهه ها نیز شکست خورده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مذاکرات باید بر پایه عزت، حکمت، مصلحت و با حفظ خطوط قرمز نظام اسلامی باشد، گفت: این اصول دیپلماسی ما است که اقتدار نظام و ملت را در عرصه های بین المللی به همراه خواهد داشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از عرصه هایی که عزم ملی و مدیریت جهادی را می طلبد، دیپلماسی عزتمندانه است؛ این مسأله مهم مورد حمایت نظام و آحاد ملت است.