گریه بر سیدالشهدا رزقی است که تمام انبیا از آن بهره‌مند شدند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم شب گذشته در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با بیان این‌که تمام رزق‌ها از سوی خداوند متعال است، گفت: قوای ما فراوان هستند که هر یک از آن‌ها برای حیات خود نیازمند رزق ویژه‌ای هستند، رزق‌های که در دعاها بیان شده نشانگر وسعت رزق […]

mirbagheri-2حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم شب گذشته در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با بیان این‌که تمام رزق‌ها از سوی خداوند متعال است، گفت: قوای ما فراوان هستند که هر یک از آن‌ها برای حیات خود نیازمند رزق ویژه‌ای هستند، رزق‌های که در دعاها بیان شده نشانگر وسعت رزق انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: رزق‌های فراوانی که خداوند متعال برای انسان‌ها قرار داده است در برخی زمان‌ها به صورت ویژه‌ نازل می‌شود و ما برای بهره مندی از آن‌ها باید خود را در معرض رزق قرار دهیم، مانند رزق عاشورا که سرچشمه نزول این روزی‌ عبادت عظیم و فداکاری سیدالشهدا(ع) است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که اگر تحمل بلاها و مصائب عاشورا از سوی امام حسین(ع)‌ نبود رزق‌های عاشورا نازل نمی‌شد، اظهار داشت: رزقی که در عاشورا نازل شد تنها اختصاص به عالم ما انسان‌ها ندارد، بلکه همه کائنات، انبیا و اولیای الهی نیز مهمان آن رزق هستند.

وی افزود: رزق‌هایی که از عاشورا نازل می‌شود در تمام سال است ولی ایام بهره‌مندی این رزق‌ها در دهه ماه محرم ویژه است و باب این رزق‌ها در ماه محرم باز است که انسان‌ها می‌توانند تصمیم‌های بزرگی بگیرند در حالی که در زمان‌های دیگر این امکان وجود ندارد، مانند حر که به برکت امام حسین(ع) سرنوشت خود را تغییر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری گریه و بکاء را از جمله رزق‌های ساحت عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: در روایتی آمده «امام حسین(ع) کشته اشک‌ها هستند»، یعنی یکی از آثار این شهادت جریان اشکی است که از عاشورا نازل می‌شود و قبل از عاشورا نیز بوده و تا قیامت ادامه خواهد داشت، این‌ گریه برای تمام کائنات است و اختصاصی به انسان‌ها ندارد.

وی تصریح کرد: هر انسانی می‌خواهد به ثواب اعظم برسد باید به عاشورا داخل شود، گریه بر امام حسین(ع) رزقی است که از آستان شهادت ایشان در عالم نازل می‌شود و تمام انبیا از این رزق بهرمند شده و به سبب گریه بر سیدالشهدا(ع) به تقرب الهی رسیدند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تأکید بر این‌که اعظم ثواب‌های پیامبر(ص) تحمل مصیبت سیدالشهدا(ع) و گریه بر ایشان است، بیان داشت: اگر عاشورا نبود رزق بکاء نازل نمی‌شد، مصیبت عاشورا فتح عظیم خداوند متعال برای نبی اکرم(ص) است، درهای معنویت و محبت از عاشورا به وسیله سیدالشهدا(ع) بر تمام کائنات گشوده شده است.

وی یادآور شد: مزد تحمل شهادت امام حسین(ع) برای پیامبر(ص) ظهور امام زمان(عج) است، در ظهور حقیقت توحید ظاهر می‌شود، بساط محشر نیز به وسیله پیراهن خونین امام حسین(ع) از سوی حضرت زهرا(س) جمع می‌شود، در بین مستحبات هیچ مستحبی همانند گریه و زیارت بر سیدالشهدا(ع) ثواب ندارد، گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) افزون‌بر برکات ظاهری دارای برکات باطنی نیز هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به این‌که تمام عالم از آستان اباعبدالله الحسین(ع) بکاء را دریافت کرده و در حال رشد هستند، خاطرنشان کرد: در روایتی از امام رضا(ع) وارد شده «اگر اشک به گونه‌های فرد بر سبب مصیبت حسین بن علی(ع) جاری شود تمام گناهان او بخشیده شده و در بهشت با ما خواهد بود».