گریه بر سیدالشهدا رشته ولایت طاغوت را از بین می‌برد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم شب گذشته در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با بیان این‌که ریشه تمام صفات رذیله تعلق داشتن به دستگاه شیطان و پذیرش آن است، گفت: همان‌گونه که صفات رذیله به دستگاه شیطان تعلق دارد، صفات حمیده همانند بخشش، عفو […]

mirbagheri-3به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم شب گذشته در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با بیان این‌که ریشه تمام صفات رذیله تعلق داشتن به دستگاه شیطان و پذیرش آن است، گفت: همان‌گونه که صفات رذیله به دستگاه شیطان تعلق دارد، صفات حمیده همانند بخشش، عفو و گذشته به دستگاه نبی‌اکرم(ص) تعلق دارد.

وی ادامه داد: شیطان با بخل، حسد، وابستگی به دنیا که در افراد ایجاد می‌کند کارهای خود را پیش می‌برد، اگر انسان تولی به اهل‌بیت(ع) و تبری از شیطان داشته باشد صفات نورانی در درون او به وجود آمده و صفات ناپاک از او فاصله می‌گیرد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به این‌که شیطان با زیبا نشان دادن گناهان در پی سلطنت به افراد است، خاطرنشان کرد: شیطان می‌خواهد ما را از چتر ولایت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) بیرون آورده و زیر چتر ولایت خود قرار دهد و اگر فردی سلطنت شیطان را بپذیرد تمام وجود او سیاه می‌شود.

وی افزود: امام علی(ع) در روایتی می‌فرمایند «عده‌ای شیطان را ملاک خود قرار می‌دهند، شیطان آن‌ها را دام خود قرار داده و به وسیله آن‌ها به مؤمنان نفوذ پیدا می‌کند، شیطان بر سینه‌های آن‌ها تخم‌گذاری کرده و جوجه‌هایش را در دامن آن‌ها بارور می‌کند».

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این‌که بخل، حسد، کبر و ریا فرزندان و قوای شیطان هستند، اظهار داشت: صفات حمیده همانند خوبی، بخشش، مهربانی لشکر پیامبر(ص) هستند که با این لشکر کار و بندگی را در جهان پیش می‌برند.

وی تصریح کرد:‌ تبری از دشمنان پیامبر(ص) و تولی به اهل‌بیت(ع) عامل پیدایش ریشه صفات حمیده در وجود افراد است، حب نبی اکرم(ص) و ائمه(ع) عامل مهم در انجام صفات حمیده هستند،‌ در روایتی آمده «شیطان سعی می‌کند که قلب فرد را قفل زده و او را در زندان‌های ظلمانی همانند بخل، کبر و حسد گرفتار کند».

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به روایت پیامبر(ص) «شرح صدر نورانیتی است که وقتی به قلب فرد آمد قفل‌های تاریک و ظلمانی شیطان را از بین می‌برد»، یادآور شد: شیطان در پی میراندن قلب است و سعی دارد راه قلب را به منشأ نور که نبی‌اکرم(ص) و ائمه(ع) هستند ببندد، اگر کسی پذیرفت که پیامبر(ص) ولی او هستند قلبش نورانی می‌شود.

وی بیان داشت: نبی‌اکرم(ص) همانند خورشیدی هستند که انوار خود را بر تمام عوامل می‌تابانند، ریشه بدی‌ها تنها محبت شیطان و اولیا طاغوت نیست بلکه استکبار نزد خدا است و نفسی که در نزد خدا عناد می‌کند گرفتار بدی‌ می‌شود، البته نفسی در برابر خدا سجده می‌زند ولایت پیامبر(ص) را می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری پیامبر(ص) را درخت توحید دانست و بیان کرد: تمام عوامل شاخه و برگ این وجود نورانی هستند، ریشه خوبی‌ها حب نبی‌اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) است و ریشه تمام بد‌ی‌ها دوستی با شیطان است، گریه بر سیدالشهدا(ع) فرد را به ولایت نبی‌اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) رسانده و او را از استکبار و عناد با خدا حفظ می‌کند، محبان به اهل‌بیت(ع) به امام حسین(ع) گریه می‌کنند و هر فردی به اندازه محبتش گریه می‌کند.

وی افزود: ابلیس امام مستکبران و متکبرین است و همواره کنار مؤمنان است تا راه ورود به قلبشان را پیدا کند، اشک بر امام حسین(ع) گناه، آلودگی باطنی و رشته ولایت اولیای طاغوت و شیطان را از بین می‌برد، نجات از این آلودگی‌ها و قوای شیطان با گریه بر امام حسین(ع) صورت می‌گیرد، سرچشمه ولایت و حیات طیبه اهل‌بیت(ع) هستند.