گزینه نظامی آمریکا پوچ و بی اساس است/خبرگزاری‌ها به ریشه‌های صدور انقلاب اسلامی بپردازند

آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران خبرگزاری تسنیم با اشاره به فرا رسیدن ایام پربرکت ورود حضرت معصومه (س) اظهار کرد: موضوع درون‌سازی فردی در هر جامعه‌ای برای افراد آن جامعه بسیار مهم و اساسی است و این موضوع باید مورد توجه عموم قرار بگیرد. به گزارش خبرگزاری […]

hamedani-9آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران خبرگزاری تسنیم با اشاره به فرا رسیدن ایام پربرکت ورود حضرت معصومه (س) اظهار کرد: موضوع درون‌سازی فردی در هر جامعه‌ای برای افراد آن جامعه بسیار مهم و اساسی است و این موضوع باید مورد توجه عموم قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرجع تقلید جهان تشیع افزود: پیامبران فعالیت‌های خود را از اعتقاد خود به درون‌سازی فردی آغاز کردند و در این مسیر قرآن نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید موضوع درون‌سازی را مورد تحلیل و بررسی قرار داد، عنوان کرد: این موضوع یکی از فرهنگ‌های متعالی اهل‌بیت (ع) است و مسلمانان باید نسبت به موضوعات مختلف نگاهی عمیق داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خود انسان نقش کلیدی را در این مسیر ایفا می‌کند خاطرنشان کرد: آسمان‌ها و زمین نشانه‌ای از قدرت پروردگار است و با ژرف‌نگری و ژرف‌اندیشی می‌توان این موضوعات را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد: با دقت و ژرف‌اندیشی می‌توان خدا را شناخت و این خداشناسی است که منجر به جهان‌بینی می‌شود.

بیان ابعاد آفرینش انسان در سوره واقعه

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به سوره واقعه افزود: در این آیه خلقت انسان مورد بررسی قرار گرفته است و انسان می‌تواند با رجوع به این سوره از قرآن‌کریم مسئله خلقت انسان را مورد بررسی قرار دهد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه خالق تمامی آسمانها و زمین خداوند تبارک و تعالی است عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که ما از دانه میوه و درخت آفریدیم و تنها ما می‌توانیم، ابر و آسمانها را در اختیار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خلقت جهان با این نظم و ترتیب نیازی به خالقی حکیم دارد عنوان کرد: تنها با تامل در آیات قرآن کریم می‌توان بصیرت لازم را برای حضور در اجتماع کسب کرد و این همان بصیرتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه در وصیتنامه امام (ره) نیز نهج‌البلاغه مورد تاکید قرار گرفته است عنوان کرد: در نهج‌البلاغه موضوعات مختلفی از جمله حکومت‌داری ذکر شده است و جوامع اسلامی باید با تأمل در این معانی و مفاهیم مسیر حکومت‌داری خود را مشخص کنند.

آمریکا درک دستی از انقلاب اسلامی ندارد

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اهمیت بصیرت در جوامع اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دنباله رو فعالیت پیغمبران است و مردم براساس باورهای دینی خود این انقلاب را بنا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از فتنه ۸۸ به ۱۸ استان سفر کردم و با مردم آن استانها سخن گفتم زیرا این سفرها سبب افزایش بصیرت در بین مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همیشه عنوان می‌کند گزینه نظامی روی میز است تصریح کرد: آمریکا درکی از آموز‌ه‌های دینی ندارد و نتوانسته انقلاب اسلامی ایران را به معنای واقعی کلمه درک کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید انقلاب اسلامی ایران به تمام جهان صادر شود، اظهار کرد: بسیاری از کشورهای دنیا انقلاب اسلامی ایران را نمی‌شناسند و یا آن را بسیار ساده تصور کرده‌اند.

بررسی ریشه‌ها در صدور انقلاب اسلامی توسط رسانه اهمیت دارد

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت صدور انقلاب به کشورهای مختلف جهان عنوان کرد: هر رسانه، خبرگزاری و خبرنگاری باید ریشه‌های شکل‌گیری هر موضوع را بررسی کند زیرا بررسی ریشه‌ها در صدور انقلاب اسلامی بسیار اهمیت دارد.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اهمیت شناسایی ریشه‌ها در موضوعات مختلف تصریح کرد: این مسیر پس از شناسایی در صدور معنا پیدا می‌کند زیرا امام خمینی (ره) کار بسیار بزرگی برای این مردم انجام داده است و حکومت را پس از سال‌ها به دست مسلمین سپرده است.

وی با اشاره به اینکه تا به حال احکام اسلام به این شکل در جوامع اسلامی پیاده نشده است، خاطرنشان کرد:  فقاهت، تقوا، مدیریت، شجاعت از ویژگی‌های اصلی رهبری یک جامعه است و همه این ویژگی‌ها در شخصیت مقام معظم رهبری جمع شده است.

نقش پررنگ انقلاب در منطقه، بیداری اسلامی را رقم زده است/از حضور ایران در ژنو ۲ ترسیده‌اند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت بررسی بیداری اسلامی در کشورهای منطقه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران توانسته است در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های بسیاری را به دست آورد و این موفقیت‌ها حاکی از نقش پررنگ انقلاب در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد که چرا ایران را به اجلاس ژنو ۲ راه ندادند، عنوان کرد: ایران همیشه حرف حق را می‌زند و غربی‌ها از این مسئله هراس دارند و بر همین اساس است که عده‌ای جلاد دور هم جمع شدند و برای سرنوشت سوریه تصمیم می‌گیرند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به سربلندی و موفقیت ایران در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: مصر یک کشور بسیار بزرگ و دارای ظرفیت‌های بسیار عظیم است اما غربی‌ها می‌ترسند که مصر نیز به کشوری شبیه ایران تبدیل شود.

مرجع تقلید جهان تشیع رسالت اصلی رسانه را صدور انقلاب دانست و خاطرنشان کرد:‌ این انقلاب باید زمینه‌ساز ظهور باشد و در این مسیر انقلاب اسلامی به تمام جهان معرفی شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سحرخیزی، تلاوت قرآن و تفکر در زمینه شکل‌گیری ظهور امام زمان (عج) از ویژگی‌های اصلی مومنان است که باید به وسیله رسانه در جامعه نهادینه شود.