۹ دی فراموش شود فتنه‌گران جان دوباره می‌گیرند

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر بزرگداشت هرساله یوم الله ۹ دی، گفت: اگر حرکت بزرگ ملت بصیر ایران در این روز فراموش شود، فتنه‌گران کارهای خود را از سر می‌گیرند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در اجتماع طلاب حوزه علمیه قم […]

hamedani12حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر بزرگداشت هرساله یوم الله ۹ دی، گفت: اگر حرکت بزرگ ملت بصیر ایران در این روز فراموش شود، فتنه‌گران کارهای خود را از سر می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در اجتماع طلاب حوزه علمیه قم که به مناسبت بزرگداشت یوم الله ۹ دی در بیت ایشان حضور پیدا کردند، اظهار داشت: فتنه بزرگی که در سال ۸۸ به وجود آمد، کودتایی برای از بین بردن و براندازی انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: این کودتا به پشتیبانی انگلیس، آمریکا، اسرائیل بوجود آمد و استکبار جهانی بار دیگر تلاش کرد تا با اتحاد همه ایادی خود حاصل خون‌های ریخته شده، فداکاری‌ها و جانفشانی‌های امام(ره) و شهدا را نابود کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که نباید فتنه ۸۸ به دست فراموشی سپرده شود، گفت: اگر این حرکت و جوش و خروش مردم بصیر ایران نباشد فتنه‌گران کار خود را از سر می‌گیرند؛ بار دیگر به خیمه‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) حمله می‌شود و پرچم عزای امام حسین(ع) را به آتش می‌کشند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی ۹ دی را از ایام الله دانست و بیان داشت: خداوند می‌فرماید«ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ» یوم الله روز غلبه قدرت الهی و عزت مسلمین است؛ باید همواره به یاد داشته باشیم که اگر مردم بصیر ما به میدان نمی‌آمدند همه چیز از بین می‌رفت.

 

وی با اشاره به این که امام(ره) ملت ما را از مردم زمان پیامبر(ص) بهتر می دانست، گفت: مردم در ۹ دی به استکبارجهانی، فتنه گران و ایادی آنها درس بزرگی دادند و فهمیدند که اگر بار دیگر کوچکترین خطایی از آنها سر بزند، مردم مشت محکمی به دهان آنان خواهند کوبید.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر واقعا فتنه‌گران از راهی که در پیش گرفته‌اند بازگردند و مانند حُر بتوانند توبه کنند، ملت ایران با آغوش باز می‌پذیرد اما اگر بخواهند به کارهای خود ادامه دهند ملت هوشیار و بیدار ما در برابر آنها خواهند ایستاد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به شعارهایی که فتنه‌گران در آن ایام سر می‌دادند، گفت: بنده در همان زمان گفتم که این شعارها انحرافی و مخرب است؛«نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» با هدف ضربه زدن به محور مقاومت سرداده می‌شد.

 

وی درباره علت حمایت ایران از لبنان، غزه و سوریه بیان داشت: امروز این کشورها خط مقدم ما هستند که با اسرائیل و ایادی آمریکا می‌جنگند؛ اگر ما از آنها حمایت نکنیم شرایط برای تهدید کردن ما از سوی صهیونیست و استکبار فراهم می شود و همه زحمت‌ها و خون‌هایی که برای به ثمر نشستن انقلاب ریخته شد به هدر می‌رود.

 

این مرجع تقلید با اشاره به این که در آن برهه شعار«جمهوری ایران» از سوی فتنه‌گران شنیده می‌شد، گفت: آنها می‌خواستند انقلاب اسلامی را بردارند و بازگردند به شرایط دوران طاغوت و به ذلت و حقارت زمان سلطنت سلاطین تن دهند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که در فتنه ۸۸ هنجار شکنی عجیبی نسبت به ولایت فقیه صورت گرفت، اظهار داشت: این کارها از سوی دشمن القا می‌شد؛ امروز بر کسی پوشیده نیست که همه پیشرفت‌ها، خودباوری، شجاعت و قدرت نظامی کشور ما که گوشه‌ای از آن را در رزمایش اخیر شاهد بودیم، در سایه ولایت فقیه بوجود آمده است.