تدوین چهار عنوان کتاب در حوزه سینما

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) حجت‌الاسلام امین خندقی نویسنده و محقق حوزه فرهنگ طی مصاحبه‌ای با روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) از تدوین چهار عنوان کتاب در حوزه سینما خبر داد. —————————————- ایشان در این مصاحبه اعلام داشت: مباحث فیلم، تلویزیون، و سینما و اساساً رسانه‌های تصویری در سال‌های اخیر اهمیت […]

cinemaبه گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) حجت‌الاسلام امین خندقی نویسنده و محقق حوزه فرهنگ طی مصاحبه‌ای با روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) از تدوین چهار عنوان کتاب در حوزه سینما خبر داد.

—————————————-

ایشان در این مصاحبه اعلام داشت: مباحث فیلم، تلویزیون، و سینما و اساساً رسانه‌های تصویری در سال‌های اخیر اهمیت جدی‌تری پیدا کرده است که حتی در تمامی مناسبت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار بوده است. اما آن چیزی که در سال‌های اخیر در ایران همزمان با ورود اینترنت همه گیر شده است بحث تماشای فیلم می‌باشد. که در این بین تماشا و دانلود فیلم از طریق اینترنت بسیار در قشر جوان جامعه گسترش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام امین خندقی ضمن بیان این مطلب که براساس اطلاعات میدانی کسب شده، نشان از فروش صدها فیلم در دقیقه از طرق مختلف و رواج آن در جامعه بوده، افزود: در این بین سوالی مطرح بود که این مقدار حجم فیلم انتقال دهنده چه مفهومی است و چه تاثیری بر روی مخاطب خواهد گذاشت. لذا بر اساس دغدغه و وظیفه فرهنگی بررسی و تحقیق ابعاد و مفهوم این فیلمها در دستور کار قرار گرفت و در این راستا فیلم های تلویزیونی و سینمایی مطرح و پر مخاطب و نیز فیلمهایی که در جشنواره های بزرگ جوایزی را کسب کرده اند در لیست بررسی قرار گرفتند.

وی در ادامه ضمن بیان انتخاب حدود ۱۰۰۰ فیلم بر اساس این مبنا، اعلام داشت: تمامی فیلم‌ها جهت مشخص شدن مفهوم هر یک، دسته‌بندی محتوایی شدهو سعی بر آن بوده،  مفهوم و منظور اصلی فیلم اخذ شود. که حاصل این تلاش‌ها در قالب چهار کتاب به رشته تحریر در آمده است.

نویسنده کتاب‌های تحلیل فیلم‌های سینمایی در بخش دیگر از بیانات خود افزود: فیلم‌های در حوزه سیاست در کتابی با نام «سینمای سیاسی، سیاست سینمایی» تدوین شده است؛که متشکل از مباحث تروریسم، حوادث ۱۱ سپتامبر، اسلام هراسی، ایران هراسی، اختلاف بین بلوک شرق و غرب و بحث‌های جنگ سرد و نرم می‌باشد. و همچنین فیلم‌های مطرح در حوزه آخرالزمان که به مباحثی از قبیل نشانه‌ها و رخدادهای آخرالزمان، و منجی و خصوصیات آن می‌پردازد، در کتابی با عنوان «آخرالزمان، آینده‌گرایی سینمایی» بدان پرداخته شده است.

حوزه دیگر و مهمی که در سینما بدان زیاد پرداخته می‌شود موضوع مربوط به دین است که ما آن را به دو بخش اعتقادی- کلامی که مطرح کننده مباحث مربوط به وجود خدا، شیطان، فرشته‌ها، معاد و غیره می‌باشد و نیز بخش اخلاقی، تقسیم و فیلم‌های این حوزه را در قالب کتاب‌هایی با عناوین «دین و سینما، گزاره‌های اعتقادی» و «دین و سینما، آموزه‌های اخلاقی و ارزشی» مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌ایم.

ایشان ضمن بیان موضوع محور بودن تحلیل فیلم‌ها اعلام داشت: پس از دسته‌بندی فیلم‌ها بر اساس مبنای یاد شده؛ مباحث مطرح در هر یک از فیلم‌ها پس از استخراج بر اساس مفهوم آن در یکی از چهار عنوان کتاب ذکر شده مورد تدوین قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام خندقی در ادامه افزود: این کتاب‌ها برای دو قشر و گروه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. گروه اول دانشجویان و طلابی هستند که خواهان کسب اطلاع از موضوعات مطرح در سینمای جهان هستند و گروه دوم محققین و پژوهشگرانی هستند که در حوزه سینما مشغول تحقیق و فعالیت می‌باشند.

ایشان در پایان ضمن اشاره به کارهای در دست اقدام در آینده‌ای نزدیک بیان داشت: یکی از مباحثی که بناست به علت گستردگی و تفاوت جنس کار و نیز اهمیت بالای آن به صورت یک کتاب مجزا در قالب تحلیل فیلم‌ها، تدوین و به چاپ برسد؛ موضوع فیلم‌های انیمیشنی است. که در آن، فیلم‌های انیمیشنی که جهت تحت تأثیر قرار دادن کودکان تهیه شده است در قالب کتابی با این عنوان مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است این چهار عنوان کتاب به همت انتشارات ولاء منتظر(عج) در آینده ای نزدیک به چاپ رسید و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

[box type=”info” align=”aligncenter” ] لینک خرید [/box]