دوره جریان شناسی تاریخ ایران معاصر

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر: برنامه‌ای که بصورت سلسله نشست‌های آموزشی در طی شش هفته متوالی توسط مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر و با همکاری علمی مؤسسه‌ی حضرت امام خمینی(ره) و مؤسسه‌ی افق تاریخ اندیشه ایران برگزار می‌شود. شرکت کنندگان این دوره از بین طلاب، دانشجویان، فرهیختگان و فعالین فرهنگی می‌باشد. این سلسله نشست‌ها با موضوع جریان شناسی تاریخ معاصر، با سابقه‌ی دوازده ساله در حال اجرا می‌باشد. این دوره اولین بار در بهار سال یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت توسط مؤسسه‌ی فرهنگی ولاء منتظر در شهر مقدس قم برگزار شد.
مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر:

برنامه‌ای که بصورت سلسله نشست‌های دوره جریان شناسی تاریخ ایران معاصر  در طی شش هفته متوالی توسط مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر و با همکاری علمی مؤسسه‌ی حضرت امام خمینی(ره) و مؤسسه‌ی افق تاریخ اندیشه ایران برگزار می‌شود. شرکت کنندگان این دوره از بین طلاب، دانشجویان، فرهیختگان و فعالین فرهنگی می‌باشد.

این سلسله نشست‌ها با موضوع جریان شناسی تاریخ معاصر، با سابقه‌ی دوازده ساله در حال اجرا می‌باشد. این دوره اولین بار در بهار سال ۱۳۸۸ توسط مؤسسه‌ی فرهنگی ولاء منتظر در شهر مقدس قم برگزار شد.

در طول این دوازده سال، هفت مرتبه این برنامه به مرحله‌ی عملیات رسید که اولین دوره، با همراهی دانشکده‌حقوق تهران برگزار شد.

همچنین برخی دیگر از دوره‌های بعدی که در طول این سالها برگزار شد، با همراهی دفتر پژوهش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اجرا و به اتمام رسید.

این دوره نیز با همانطور که بیان شد، با همکاری علمی مؤسسات امام خمینی(ره) و افق تاریخ اندیشه معاصرایران در حال برگزاری می‌باشد که استفاده از ظرفیت‌های دانش‌پژوهان و راه‌اندازی سایتی با موضوع جریان شناسی فکری، سیاسی ایران معاصر از دیگر امور انجام شده در راستای برگزاری این دوره صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که مدرک و گواهی پایان دوره، با مهر و تأیید هر سه مؤسسه به دست شرکت کنندگان محترم دوره خواهد رسید.

حجت الاسلام مهدیار در بیان نام اساتید و موضوعات این دوره افزود:

با توجه به تجربیاتی که در دوره‌های قبلی کسب شد، کمیته‌ی علمی متشکل از اساتید و کارشناسان مجرب در موضوع جریان شناسی تاریخ معاصر ایران، با همکاری مؤسسه‌ی امام خمینی(ره) برگزار شد و موضوعات و سرفصل‌هایی که در دوره مطرح می‌شوند، مصوبات کمیته‌ی علمی دوره می‌باشند که به ترتیب نام اساتید و موضوع مباحثشان در ذیل بیان می‌شود:

آیت الله عباس کعبی: موضوع جریان شناسی فکری، سیاسی جهان اسلام بعد از انقلاب اسلامی
حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه: جریان شناسی روشنفکری در ایران معاصر
دکتر منوچهر محمدی: نقش استعمار آمریکا در تاریخ معاصر ایران
دکتر موسی نجفی: اندیشه ترقی و اندیشه تعالی و نقد اندیشه ترقی در ایران معاصر
دکتر موسی حقانی: جریان شناسی عدالت خواهی در ایران معاصر
حجت الاسلام دکتر احمد رهدار: جریان‌های تمدنی رقیب جمهوری اسلامی در جهان اسلام
دکتر فؤاد ایزدی: جریان شناسی سیاسی در روابط ایران و آمریکا
حجت الاسلام دکتر محمد جعفری: جریان شناسی روشنفکری دینی پس از انقلاب اسلامی
حجت الاسلام مهدی ابوطالبی: جریان شناسی روحانیت
جناب آقای حسن محمدی: جریان شناسی تاریخ معاصر در فضای مجازی با تأکید بر نظام پهلوی
حجت الاسلام محمدصادق ابوالحسنی: نقش استعمار انگلیس در تاریخ معاصر ایران
حجت الاسلام دکتر سید علی حسنی: فرق و ادیان بعد از انقلاب اسلامی

برای ادامه مطلب لطفا کلیک کنید .