چاپ «کتاب خورشید های تابان» آشنایی کلی با زندگانی چهارده معصوم

کتاب خورشید های تابان «آشنایی کلی و مختصر با زندگانی چهارده معصوم (ع)» با تهیه و تنظیم حجه‌الاسلام و المسلمین علیرضا سموعی از طلاب و پژوهشگران حوزه علمیه قم... توسط انتشارات مؤسسه ولاء منتظر (عج) در بهار امسال (1401) منتشر شد

از آنجا که بیشتر کتب علمی، مذهبی به شکل تخصصی مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته و دارای حجم زیاد مطالب زندگانی اهل بیت(ع) و معمولا از حوصله مطالعه کنندگان بیرون است و از طرفی بر مردم لازم است مطالب اصلی و عمومی زندگانی اهل بیت (ع) که در سبک زندگی مؤمنین مؤثر است را همگان بدانند بر آن شدیم تا بنابر توصیه رهبر معظم انقلاب متونی را با مشخصه اصلی ، اساسی، کلی و مختصر  به رشته تحریر در آوریم تا انشاءالله بیشتر آحاد جامعه از آن استفاده نمایند.

برای تعیین موضوعات مهم رصدی عمومی انجام داده شد و استقراء موضوعاتی فراگیر مشخص شد تا پس از مشورت با اساتید فن به چند موضوع مشخص رسیدیم .

اولین موضوع شناخت اولیه چهارده معصوم و اطلاع از خصایص و صفات ایشان بود که تحت عنوان «خورشید های تابان» با تهیه و تنظیم حجه‌الاسلام و المسلمین علیرضا سموعی از طلاب حوزه علمیه قم در بهار سال ۱۴۰۱ به چاپ رسید.

این کتاب قابلیت طرح و تدریس به شکل آسان برای کودکان و سنین نوجوان و همچنین سطوح بالاتر هست را میتوان در ۲۰ جلسه آموزشی نیم ساعته برای مخاطبین فوق بیان نموده و در پایان با برگزاری آزمون از این محتوا ارزش یابی نمود.

لازم به ذکر است تدریس کتاب فوق در برخی مساجد شهر قم هم اکنون در حال برگزاری است.

کتاب فوق شامل :

  • شناسنامه کلی ائمه معصومین(ع)
  • خلاصه زندگی ائمه (ع) برگرفته از کتاب انسان ۲۵۰ ساله
  • موقعیت اجتماعی ائمه (ع) و وجود حاکمان غاصب
  • حدیثی از وجود همان معصوم در جهت اهمیت علم آموزی برای شیعیان