رواج تساهل و تسامح فتنه‌ای بزرگ تر از ۸۸ را به دنبال دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر که چهارشنبه شب در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد،‌ با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت:‌ دین با امر به معروف و نهی از منکر احیا […]

slider-aghtehraniحجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر که چهارشنبه شب در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد،‌ با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت:‌ دین با امر به معروف و نهی از منکر احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که متأسفانه برخی از کار خوب، نهی و به کار بد امر می‌کنند و برخی نیز در برابر منکرات ساکت هستند، ابراز کرد: امتی که این‌گونه رفتار می‌کنند ماندگار نخواهند ماند؛ امت به شرطی باقی می‌ماند که امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که هیچ امتی همچون شیعه امامیه از عدم اهتمام امت به امر به معروف و نهی از منکر ضربه نخورده است، اظهار داشت: مشکلاتی که برای ائمه اطهار(ع) به وجود آمد به خاطر این بود که اهل ایمان ساکت بودند و عده کمی پا به عرصه امر به معروف می‌گذاشتند.

عضو جبهه پایداری با تأکید بر این‌که در عرصه امر به معروف و نهی از منکر همگان باید به صحنه بیایند، افزود: انقلاب اسلامی ما به برکت امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت؛‌ روزی در مسجد اعظم امام خمینی(ره) فریاد زد که اسلام از دست رفت و علما و مردم به میدان آمدند و انقلاب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی ادامه داد: همانگونه که علت محدثه انقلاب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است علت مبقیه آن نیز به همین مسأله بستگی دارد.

وی با بیان این‌که برخی فکر می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر جواب نمی‌دهد، ابراز داشت: اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب بیاییم آنها ۱۰ قدم جلو می‌آیند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که اسلام به دشمنان سیلی زده است، اظهار کرد: دشمن با اسلام طرف است نه با مسؤولان چون مسؤولان تغییر می‌کنند و چیزی که باقی می‌ماند اسلام است و دشمنان از اسلام می‌ترسند.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: در این چند وقتی که دشمن احساس کرده می‌تواند چند قدمی جلو بیاید، قدم‌ها جلو آمده است،‌ البته باید دولتمردان مرد و مردانه در برابر دشمنان بایستند چون کشور ما قدرتمند و با عزت بوده و باید بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در ادامه قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و با بیان این‌که این قطعنامه اعتبار قانونی ندارد،‌ گفت: این قطعنامه فکر دشمن را می‌رساند که چه چیزی از ما می‌خواهد؛ آنها به صراحت از آزادی همجنس بازی در ایران سخن می‌گویند در حالی که می‌دانند اسلام با این مسائل به شدت مخالف است؛‌ دشمن راضی نمی‌شود مگر این‌که ما را به راه خودشان بکشاند.

وی با بیان این‌که با همه نقایص موجود در میان مسؤولان، خداوند حرمت اسلام و انقلاب را حفظ کرده است، اظهار کرد:‌ باید در عمل ایستادگی کرد و با سخن گفتن مشکلات ما حل نمی‌شود و در عمل نشان داد که ما مرد معروف هستیم نه منکر.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که رهبری تحقق شعار سال را در گرو عزم ملی و مدیریت جهادی دانستند، افزود: همه مردم باید به صحنه بیایند و اراده کنند.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: مسؤولان و مدیران نیز باید با مدیریت جهادی وارد عرصه شوند و با نیت الهی و تلاش و کوشش پای کار بایستند؛ اگر مسؤولان این گونه عمل نکردند همانگونه که رهبری فرمودند جوانان و مردم اعتراض و مطالبه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان این‌که غربی‌ها در مورد ما اشتباه می‌کنند، چون ملت و دین مرا نشناخته‌اند، گفت:‌ تنها امتی که در دنیا جواب داده امت ما است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر،‌ ابراز کرد:‌ اگر امتی امر به معروف و نهی از منکر را رها کرد؛ اشرار بر آنها مسلط می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امر به معروف و نهی از منکر را واجب خواند و اظهار کرد:‌ امر به معروف برای همه افراد است و قطعا تأثیر گذار است.

عضو جبهه پایداری یکی از اشکالات جدی دوره اصلاحات و مشارکت را فرا خواندن مردم به مکتب تساهل و تسامح دانست و تصریح کرد:‌ به کسانی افراطی می‌گفتند که زمان جنگ در برابر دشمن ایستادند امروز نیز اگر دشمن خواست به ناموس ملت تجاوز کند ما افراطی‌ها از مملکت دفاع کرده و به این امر افتخار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی ادامه داد: با شعار تساهل و تسامح آنها فتنه ۸۸ به وجود آمد؛ اگر امروز نیز این‌گونه جلو روند و ما بپذیریم به مراتب فتنه بزرگ تری به جود خواهد آمد.

وی بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: امروز در شورای نگهبان درباره مسأله امر به معروف و نهی از منکر بحث می‌کردیم تا نقائص آن برطرف و به صورت قانون درآید و به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که غیرت دینی در میان جامعه و جوانان باید تقویت شود، ابراز کرد: اگر غیرت دینی ما را بگیرند همه چیز از ما گرفته می‌شود.

عضو جبهه پایداری با اشاره به فعالیت‌های دشمنان در راه از بین بردن اعتقادات جوانان،‌ گفت:‌ وظیفه طلاب در این مسأله بسیار سنگین است؛ طلاب باید به مناطق مختلف بروند و به وظیفه خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر را باید از نزدیکان خود شروع کرد، اظهار کرد:‌ مسأله امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه جدی گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شخصی از مقام معظم رهبری برای امر به معروف و نهی از منکر اجازه گرفت و ایشان ناراحت شدند و فرمودند مسأله به این مهمی که واجب است نیاز به اجازه ندارد.