پشتوانه مردمی ایران را از سلاح هسته‌ای بی‌نیاز کرده است

 حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد انقلابی، پشتوانه مردمی را یکی از مهم‌ترین ارکان انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: وقتی تا این اندازه مردم علاقه‌مند و ولایت‌مدارهستند، دیگر احتیاجی به سلاح هسته‌ای نداریم. به گزارش خبرنگار […]

hamedani-11 حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد انقلابی، پشتوانه مردمی را یکی از مهم‌ترین ارکان انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: وقتی تا این اندازه مردم علاقه‌مند و ولایت‌مدارهستند، دیگر احتیاجی به سلاح هسته‌ای نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی افزود: البته باید تحقیقات علمی و فعالیت هسته‌ای همچنان باید ادامه پیدا کند اما بی تردید هیچ‌گاه از آن سوء استفاده نخواهیم کرد و همه می دانند که این فعالیت‌ها برای تهیه سلاح کشتار جمعی نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در تفسیر آیه«وَ اذْکُرُوا إِذْ أَنْتُمْ قَلیلٌ مُسْتَضْعَفُونَ فِی الْأَرْضِ تَخافُونَ أَنْ یَتَخَطَّفَکُمُ النَّاسُ فَآواکُمْ وَ أَیَّدَکُمْ بِنَصْرِهِ وَ رَزَقَکُمْ مِنَ الطَّیِّباتِ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ»گفت: مسأله شکر نعمت‌های الهی در قرآن بسیار تأکید شده است؛ یکی از نعمات بزرگ الهی در زمان ما، انقلاب اسلامی است بنابراین باید قدر آن را بدانیم و به آثار و برکات آن توجه داشته باشیم.

پیشبرد آرمان‌های فرهنگی و سیاسی زیر سایه ولایت فقیه امکان پذیر است

این مرجع تقلید به بیان روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و گفت: حضرت می فرماید ولایت ما اعظم نعمت‌‌ها است؛ یکی از دستاوردهای مهم انقلاب ما نیز مسأله ولایت فقیه است، در کشورهایی مانند بحرین، افغانستان و عراق همه مشکلات و ناکامی‌ها به دلیل خلاء و نبود ولایت فقیه است؛ پیشبرد آرمان‌های فرهنگی و سیاسی زیر سایه ولایت فقیه امکان پذیر است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خواندن زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا را بسیار مفید و تأثیرگذار دانست و ابراز داشت: کتاب‌های مدون متعددی باید در این زمینه به چاپ برسد و هر استانی شهدای خود را در آن معرفی کند؛ از دست نوشته‌های اینها مشخص است که تربیت یافتگان مساجد، منابر و نماز جمعه‌ها هستند.