چاپ کتاب وظایف متقابل حوزه و نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)

کتاب وظایف متقابل حوزه و نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) توسط انتشارات ولاء منتظر(عج) به چاپ رسید. به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، حجت الاسلام عبد الاحدی مقدم معاون پژوهش موسسه از چاپ کتاب وظایف متقابل حوزه و نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) خبر داد. معاون پژوهش موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) […]

book-vazayef-emamکتاب وظایف متقابل حوزه و نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) توسط انتشارات ولاء منتظر(عج) به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، حجت الاسلام عبد الاحدی مقدم معاون پژوهش موسسه از چاپ کتاب وظایف متقابل حوزه و نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) خبر داد.
معاون پژوهش موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) گفت: این کتاب نوشته خدیجه برزگر توسط مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) تهیه و تنظیم و  چاپ اول آن مرداد سال ۱۳۹۰ در شمارگان ۳۰۰۰ جلد و در ۲۵۲ صفحه به چاپ رسید.
عبد الاحدی مقدم با اشاره به بخش اول کتاب با عنوان “وظایف حوزه و روحانیت نسبت به جمهوری اسلامی”، افزود:
بخش اول کتاب پنج فصل دارد که شامل “پاسداری از اسلام و دفاع از آن”، “پیوند با سیاست و جامعه”، “تربیت و تهذیب حوزه‌های علمیه و مردم”، “آگاهی و بیدار کردن مردم” و “تکفل امر قضا” می باشد.
معاون پژوهش موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، “وظایف نظام اسلامی نسبت به حوزه و روحانیت” را عنوان بخش دوم کتاب دانست و گفت: در بخش دوم که به صورت کلی تر وظایف نظام را می شمرد، نویسنده سرفصل های “محوریت ولایت فقیه در رأس حکومت”، “نفی تز «اسلام و حکومت، منهای روحانیت»” و “الزام به ارزشهای دینی و قانون اساسی” را تشریح می کند.
در مقدمه ناشر کتاب وظایف متقابل حوزه و نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)، آمده است:
ضرورت توجه به جهت‌گیری‌ها و رهنمودهای امام راحل(ره) به عنوان بنیانگذار و معمار نظام اسلامی امری واضح و بی‌نیاز از اثبات است.
رهبری بی‌بدیل که در طول مدت حیات شریف خود با مدیریتی که جز در عهد نبی مکرم اسلام(ص) و حکومت کوتاه حضرت علی(ع) همتایی ندارد، تمامی همت خود را در ایجاد و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی مصروف داشت.
اشراف و اتصال به مکتب انسان‌ساز اهل بیت(علیهم السلام) از یک سو و بصیرت، شجاعت و تدبیر وی از سوی دیگر از او رهبری ساخته است که دوست و دشمن از عظمتش در حیرتند.
پژوهش حاضر مجموعه‌ای از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) در موضوع وظایف متقابل حوزه و نظام اسلامی است که به همت معاونت پژوهش مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) آماده و ارائه گردیده است و امیدواریم قدمی هر چند کوچک در تبیین و ترویج مطالبات و فرامین حضرتش باشد.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به آدرس قم، خیابان شهداء(صفائیه)، کوچه ۳۷(سپاه)، فرعی پنجم پلاک ۱۰۴ موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) مراجعه کنند یا با شماره تلفن های  ۷۷۴۹۴۵۸ ـ ۰۲۵۱ و ۰۹۱۹۲۵۱۱۰۳۶تماس بگیرند.
مرکز پخش انحصاری: قم، خیابان، خیابان آیت‌الله نجفی (ارم)، روبروی پاساژ قدس، ساختمان کوثر، انتشارات سوره مهر (مؤسسه رحماء)؛
۶ و ۷۸۳۹۴۰۲ (۰۲۵۱) – ۰۹۱۹۲۵۱۱۰۳۶