مدیریت رهبری در فتنه نبود وضعیت ما صد برابر بدتر از مصر بود/ دیدگاه برخی درباره آمریکا ساده لوحانه است

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات شب گذشته در سلسله نشست‌های تبیین نقش محوری ولایت فقیه در مدیریت بحران‌ها و تحولات جهانی که به همت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه مبارکه فیضیه با حضور طلاب، علما، فضلا و اقشار مختلف مردم برگزار شد، عزت و اقتدار امروز دنیا اسلام را […]

moslehiحجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات شب گذشته در سلسله نشست‌های تبیین نقش محوری ولایت فقیه در مدیریت بحران‌ها و تحولات جهانی که به همت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه مبارکه فیضیه با حضور طلاب، علما، فضلا و اقشار مختلف مردم برگزار شد، عزت و اقتدار امروز دنیا اسلام را مدیون حرکت،‌ مدیریت و نقش امام راحل دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی گفت: امروز حرکت رهبری و امام خمینی(ره) که معمار انقلاب بودند نقش بزرگی در زمینه سازی ظهور دارد و باید این حرکت و تفکر به اندیشمندان اسلام ارائه شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایگاهی هستند که عقبه‌ جبهه دشمن را می‌بینند.

وزیر پیشین اطلاعات به فعالیت‌های دشمنان در جهت مبارزه با اسلام و ایران هراسی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان امروز در دنیا بشری از هیچ تلاشی برای نابودی اسلام دریغ نمی‌کنند، البته اسلام و ایران هراسی استکبار سبب شد تا اندیشمندان با اسلام آشنا شوند.

وی افزود: هر چند عربستان و قطر دلارهای زیادی برای مسلمان کردن مردم مصرف می‌کنند ولی مسلمانان به دنبال منشوری برای ابعاد مختلف زندگی خود در مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و همانند آن هستند که پاسخ‌گویی آن‌ها نهج‌البلاغه است.

ولایی بودن جامعه و ولایت فقیه عامل ناکامی دشمنان است

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای نابودی جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پس از شکست دشمن در دوران دفاع مقدس آن‌ها به جنگ نرم در ابعاد مختلف در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی علیه ایران اسلامی روی آورند و در این باره یک کوه اسناد در دست ما است.

وی یادآور شد: عملی شدن طراحی جنگ نرم از اوایل دهه هفتاد شروع شد و همکاری‌های زیاد نیز صورت گرفت،‌ در دوره‌ای که عده‌ای به تعبیر رهبری به دنبال بحث اصلاحات آمریکا بودند طبقه آخر برخی از وزارتخانه‌ها در اختیار مجموعه‌هایی قرار می‌گرفت که در آن‌ کارهای مختلفی صورت می‌گرفت.

وزیر پیشین اطلاعات کشور با تأکید بر این‌که هر یک از جنگ‌های نرم شروع شده از سوی دشمن  به تنهایی می‌توانست یک نظام قوی و کهن را از جا بکند، مدیریت ولایت فقیه را عامل مهم در ناکامی این توطئه‌ها خواند و اظهار داشت: ولایی بودن جامعه و ولایت فقیه در کنار یک‌دیگر مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ناکامی دشمنان است.

وی تأکید کرد: سبک مدیریت ولی فقیه در مقابله با فتنه‌ها و بحران‌ها جامع، پویا و منعطف است و ایشان افزون‌بر این‌که در برابر بدعت‌ها می‌ایستند خلاقیت و نوآوری نیز دارند و حوزه‌های علمیه باید در این میدان وارد شده و فعالیت‌ کنند.

جایگاه ولایت فقیه، عقلانیت و عمل به سنت مهم‌ترین عامل موفقیت ولی فقیه است

حجت‌الاسلام مصلحی اقتدار رهبری در مدیریت جامعه را شامل سه منبع جایگاه ولایت فقیه، عقلانیت و عمل به سنت برشمرد و گفت: ولی فقیه ممتاز از نیروهای عادی هستند که با قدرت فوق ‌طبیعی جامعه را اداره می‌کند و این امر را می‌توان در مدیریت فتنه ۸۸  به خوبی دیدید، در این فتنه مقام معظم رهبری در هیچ جایی نماندند.

وزیر پیشین اطلاعات کشور با اشاره به نامگذاری دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت از سوی مقام معظم رهبری، ابراز داشت: استکبار برای مقابله با شعار دهه پیشرفت و عدالت به ایجاد فتنه‌های مختلف، انجام تحریم و بیان مباحث هسته‌ای روی آورد، وقتی رهبری سال و یا دهه‌ای را با عنوانی معرفی می‌کنند سنسورهای دشمنان برای مقابله با این شعارها سریع راه می‌افتد.

وی یادآور شد: چندین سازمان آمریکا در کشورهای منطقه کارشان رصد کردن انقلاب و شعارهای مطرح شده از سوی رهبری است تا از شکل گیری این شعارها در کشور جلوگیری شود.

عملکرد دولت نهم و دهم باید با دقت و انصاف ارزیابی شود

حجت‌الاسلام مصلحی با تأکید بر این‌که دولت نهم و دهم را باید از روی دقت و انصاف ارزیابی کرد نه هوا و هوس، اظهار داشت: دولت نهم و بخشی از دولت دهم دولتی بود که شعارهای انقلاب را سر دست گرفت و کشور به راه افتاد و این برای دشمن بسیار سنگین بود، این در حالی بود که در دوره اصلاحات سعی می‌شد این شعارها نباشد.

وی افزود: ‌بیان شعارهای انقلاب یعنی تبعیت و همراهی با ولایت فقیه و بدنه اجرایی دولت نهم و دهم یک بدنه حزب‌اللهی و ارزشی بود و استکبار از این وحشت داشت؛ در انتخابات نهم و دهم تبلیغات رسانه‌ سنگینی استکبار علیه انتخابات داشت،‌ این در حالی بود که برخی از افراد در انتخابات یازدهم به فرمایشات مختلف رهبری تمسک می‌کردند در حالی که سخنان رهبری در انتخابات دهم و یازدهم یکسان بود.

درون سخنان اوباما در سازمان ملل متحدد براندازی نظام بود

وزیر اطلاعات دولت دهم به سخنان اوباما در سازمان ملل متحد مبنی بر عدم بر اندازی نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا در طول چهار سال گذشته هزینه‌های زیادی برای بر اندازی نظام انجام داد و درون، محتوای سخنان اوباما در سازمان ملل متحدد این بود که ما به دنبال بر اندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی یاد آور شد: وقتی یکی از سران فتنه را در دفترش دستگیر کردیم جزوه‌های بر اندازی نظام به دست آوردیم که ادبیات حزب توده بود، این حزب توده آیا چیزی جز بر اندازی نظام را دنبال می‌کند؟

حجت‌الاسلام مصلحی گفتمان سازی را یکی از روش‌های ولی فقیه برای جلوگیری از انحراف خواص جامعه خواند و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره افراد را به گرفتار نشدن در دام دشمنان هشدار دادند، استکبار نیز در برابر گفتمان سازی مقام معظم رهبری گفتمان سازی می‌کند.

دیپلماسی به معنای عقب نشینی و کوتاه آمدن نیست

وی تأکید کرد: ما دیپلماسی را حمایت می‌کنیم، البته عرصه دیپلماسی با دشمن باید مدیریت دشمنی دشمن باشد نه تفاهم، کوتاه آمدن و عقب نشینی، نمی‌توانیم سابقه دشمن و عبرت‌های تاریخی را نادیده بگیریم.

وزیر پیشین اطلاعات کشور با اشاره به زندگی امیر مؤمنان(ع) و کنار گذاشتن ایشان از خلافت، یاد‌آور شد: امیرمؤمنان(ع) در طول این بیست و پنج سال خانه نشین نبودند، چرا که اگر ایشان خانه نشین بودند جنگ میان مسلمانان و پادشاه ایران، روم رخ نمی‌داد، مدیریت اقتصادی سامان پیدا نمی‌کرد و خلیفه دوم هفتاد و  دو مرتبه نمی‌گفت «لولا علی لهلک عمر»، اگر در قدرت جا به جای صورت گرفت نباید خودمان را ببازیم و بلکه باید همانند حضرت علی(ع) در میدان باشیم.

وی افزود: یکی از شیوه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی انسجام دشمنان داخلی و خارجی است،‌ منظور از دشمنان داخلی نیز هر فردی که به هر نوعی با ولایت فقیه و انقلاب زاویه گرفته باشد است، دشمنان درونی گاهی به سبب پست و یا مقام در یک مقاله مشترکی انسجام پیدا می‌کنند و تنها به دنبال اهداف خود هستند، برای مثال اصلاحات در برابر دوره سازندگی موضع داشتند ولی امروز چه رفاقت و انسجام دارند؟.

اوباما در مذاکره تلفنی سخن جدیدی را بیان نکرد

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به مذاکرات ایران و آمریکا، گفت: ‌امروز افراد مذاکره با آمریکا را در بوق و کرنای رسانه‌ راه انداختند تا مدیریت افکار عمومی را انجام دهند، هیچ کدام از سخنان آمریکا‌یی‌ها جدید نیست، چند سال گذشته نیز این موضوعات را بیان می‌کردند، حتی کلمات اوباما نسبت به جمهوری اسلامی ایران در مذاکره تلفنی نیز فرق نکرده است.

وی بیان کرد: رییس جمهور آمریکا در مذاکره تلفنی با رییس جمهور کشورمان گفته بود «دسترسی مردم ایران به انرژی هسته‌ای در قالب قطعنامه را حق مردم می‌دانیم»،‌ این سخن اوباما یعنی ما حاکمیت و انقلاب اسلامی را کنار می‌گذاریم، منظور از دسترسی نیز این‌ است که ایران باید سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را از کشورهای دیگر به دست بیاورد نه این‌که خودش به انرژی هسته‌ای دست پیدا کند.

وزیر اطلاعات دولت دهم تصریح کرد: وقتی ما سر بحث قطعنامه نیز می‌رویم نخستین سخن قطعنامه‌ها این است که جمهوری اسلامی ایران باید تشکیلات و دستگاه‌های هسته‌ای خود را قفل کرده و کلیدش را تحویل آن‌ها بدهد.

حجت‌الاسلام مصلحی با تأکید بر این‌که باید حواسمان به تحرکات دشمن باشد، خاطرنشان کرد: حالت دشمن حالت سگ است، اگر به طرفش بروی عقب نشینی می‌کند، ما نیز باید از موضع اقتدار حرف بزنیم، هر جا با عزت پیش رفتیم موفق بوده و دشمن نیز با ذلت تن به خواسته‌های ما داده است، ‌ اقتصاد ما باید بر اساس تحریم‌ها باشد و این کار با مدیریت مقتدرانه امکان پذیر است.

در فتنه ۸۸ اگر مدیریت ولایت نبود وضع ما صد برابر بدتر از مصر بود

وی استفاده از بهانه‌های عامه پسند، سرمایه گذاری بر روی چهره‌های مقبول، استفاده ابزاری از چهره‌های مقبول، ایجاد شبهه، استفاده از ناآگاهی مردم، مکر، حیله، ایجاد تفرقه و استفاده از خواص و نخبگان کشور را از دیگر روش‌های دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وزیر پیشن اطلاعات کشور با بیان این‌که رهبری در مقابله با فتنه ۸۸ پیام خصوصی به صحنه‌ گردانان فتنه فرستادند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب با میر حسین موسوی جلسه داشته و به او هشدارهای لازم را دادند، اگر فتنه ۸۸ مدیریت ولایت را نداشت وضع کشور ما از امروز مصر صد برابر بدتر بود، مصر دیگر قابل جمع کردن نیست و این طراحی دشمن و استکبار است، البته استکبار نمی‌دانست که بیداری اسلامی شکل می‌گیرد و جمهوری اسلامی ایران در این بیداری منطقه نقش ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: در بحث سوریه نیز جمهوری اسلامی ایران همانند دفاع مقدس دنیا را به چالش کشانده است، در مقطعی افکار دنیا اسلام مخالف ما بود ولی به هر میزان که جلو می‌رویم افکار دنیای اسلام برمی‌گردد، ‌ایران اسلامی در دنیا به عنوان یک کشور مقتدر از بشار اسد به دلیل مقوله مقاومت حمایت می‌کند و بشار اسد نیز در مقوله مقاومت نقش کلیدی دارد.

نرمش قهرمانانه یعنی مدیریت دشمن

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به این‌که در جریان سوریه استکبار با تمام هستی خود به میدان آمده است، خاطرنشان کرد: رییس اطلاعات روسیه به من گفت که پوتین می‌گفت اگر ایران پشت قضیه سوریه نباشد ما نیز حمایت خود را ادامه نمی‌دهیم، کشورهای مستکبر برای حفظ امنیت خود در کشورهای اسلامی درگیری ایجاد می‌کنند.

وی بیان داشت: موضع‌گیری‌های ولایت مقتدرانه است، امروز ما در اوج قدرت در منطقه هستیم، با برنامه ریزی نیز می‌توانیم تحریم‌ها را مدیریت کنیم، فکر نکنیم مشکلات ما با بیرون حل می‌شود، برخی از افراد قبل از سفر هیأت دولت به نیویورک فضا سازی رسانه‌ای‌ و جنگ روانی می‌کردند، به گونه‌ای که می‌گفتند اگر این‌ها بروند و برگردند همه چیز درست می‌شود تا کشور را شرطی کنند و هدفشان این بود که بگویند ما می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم ولی نمی‌گذارند.

وزیر اطلاعات دولت دهم نرمش قهرمانانه را تاکتیک دانست نه راهبرد هدف و عنوان کرد: برخی از افراد نرمش قهرمانانه را صلح امام حسن(ع)، صلح حدیبیه تفسیر می‌کنند، اصلا چنین چیزی نیست، نرمش قهرمانانه سخن گفتن از موضع قدرت است، در نرمش قهرمانانه باید مدیریت دشمن را به دست گرفت و دشمن را مدیریت کرد.

دیدگاه وزیر پیشین اطلاعات درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا

وی ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند ما باید آمریکا را از حالت دشمن بودن بیرون بیاوریم و بگویم رقیب مان است، پس از رقیب بودن به سمتی ببریم که بگویم آمریکا شریک ما است و در مرحله پایانی نیز بگویم آمریکا رفیق و همراه ما است، دشمن، دشمن است و طراحی او ضربه زدن به انقلاب و ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام مصلحی در پاسخی به پرسشی درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا نیز تأکید کرد: مردم جواب افراد را در فضای مجازی خوب دادند، شعار مرگ بر آمریکا تازه در کشورهای منطقه راه افتاده است حالا ما که خود آن را مطرح کردیم برداریم؟!

برخی از مراکز روشنفکری حوزه همراه فتنه بودند

وزیر پیشین اطلاعات کشور در ادامه سخنان خود سیستم اطلاعات کشور را قوی خواند و بیان داشت: امروز مجموع دستگا‌ه‌های اطلاعات کشور در اوج قدرت اطلاعاتی هستند و تمام حرکت‌های دشمنان را رصد می‌کنند.

حجت‌الاسلام مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از دلدادگان نظام و انقلاب اسلامی بوده و پشتوانه قوی برای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستند، گفت: وظیفه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه جامه عمل پوشاندن به خواست‌های امام راحل،‌ مقام معظم رهبری، بزرگان حوزه و پشتوانی از جامعه مدرسین است.

وی تأکید کرد: امروز ما به شدت نیاز داریم تا حوزه‌های علمیه به روز شوند، البته خودشان نباید تحت تأثیر فضا و جو قرار گیرند، متأسفانه در فتنه ۸۸ مجموعه هایی که در حوزه برای بیان مسائل روشنفکری سرمایه گذاری شده بود همراه فتنه شدند.