برگزاری سومین اردوی تابستانه دوره ولایت در مشهد مقدس

سومین اردوی آموزشی و فرهنگی ولایت برای طلاب شرکت کننده در دوره علمی فرهنگی ولایت در جوار بارگاه ثامن الائمه علیه السلام برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) معاونت آموزش با هدف رشد و ارتقاء آگاهی و بینش دینی، معرفتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مخاطبان و نیز تربیت مدیران […]

setad-velayatسومین اردوی آموزشی و فرهنگی ولایت برای طلاب شرکت کننده در دوره علمی فرهنگی ولایت در جوار بارگاه ثامن الائمه علیه السلام برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) معاونت آموزش با هدف رشد و ارتقاء آگاهی و بینش دینی، معرفتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مخاطبان و نیز تربیت مدیران و مربیان اثر بخش در حوزه فرهنگ، اردوی آموزشی فرهنگی ولایت را برگزار نمود.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی معاون آموزش مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) گفت: این اردو برای بار سوم در تابستانهای متوالی برای ۶۰ نفر از طلاب شرکت کننده در دوره سه ساله ولایت در قالب سه گروه از تاریخ ۸۹/۰۴/۱۰ تا ۸۹/۰۴/۲۸ به مدت ۱۸ روز برگزار می شود.
وی همچنین افزود: این اردو از حیث اینکه مکمل دوره سه ساله ولایت می باشد در پایان هر مرحله یک ساله برگزار می شود که در هر روز ۶ ساعت از ساعات روزانه به تدریس سر فصل های مصوب دوره توسط اساتید مجرب حوزوی که از جانب ستاد اجرای دوره دعوت می شوند، پرداخته می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سموعی مسئول ستاد اجرایی اردوی ولایت که هم اکنون در شهر مقدس مشهد به سر می برد، در گفتگو با روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) گفت: دوره مذکور از سال تحصیلی ۸۷-۸۶ شروع شده است و تحت نظر مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) با تدریس اساتید حوزوی مطرح و مجرب برگزار می شود.
وی همچنین افزود: در این دوره که برای طلاب پایه دو تا پنج حوزه علمیه قم تدارک دیده شده است کلاسهایی در موضوعات مختلف از قبیل انتظار منجی و تحولات جاری، آشنایی با تربیت اسلامی، تاریخ جنگ تحمیلی، مهارت های نوشتاری، شبهات اعتقادی روز، شیوه های جذب جوانان، انسان شناسی در قرآن، پژوهش در علوم اسلامی و کلام اسلامی، آشنایی با روان شناسی و علوم تربیتی، اهمیت و ضرورت پژوهش در علوم انسانی، واژه شناسی قرآن ادعیه و زیارات معروف، کلیاتی درباره جغرافیای سیاسی، آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی برگزار می شود.
ایشان با اعلام اینکه تاکنون همه دوره ها طبق برنامه و منظم برگزار شده اند گفت: برنامه های جنبی از قبیل اردوهای یکروزه، آموزش شنا، برنامه های زیارتی و کلاس اخلاق و … نیز در برنامه ها گنجانده شده اند که به طور منظم در حال برگزاری می باشند.
ایشان در پایان اظهار امیدواری کرد که این دوره ها در سالهای آینده نیز با موفقیت ادامه پیدا کند.