آل‎خلیفه و آل‎سعود از سخنان آیت الله خامنه‎ای هراس دارند

عباس عمران، عضو جنبش ملی و فعال حقوقی بحرین، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به اوضاع اخیر انقلاب‎بحرین و جنایت‎های رژیم دیکتاتور آل خلیفه اظهار داشت: رژیم دیکتاتور آل خلیفه برای ثبات نظام از هر گونه ابزار شکنجه علیه شهروندان خود استفاده می‎کند تا  انقلاب‎ مردمی را سرنگون نماید.  وی در […]

bahrain3عباس عمران، عضو جنبش ملی و فعال حقوقی بحرین، در گفتوگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به اوضاع اخیر انقلاب‎بحرین و جنایت‎های رژیم دیکتاتور آل خلیفه اظهار داشت: رژیم دیکتاتور آل خلیفه برای ثبات نظام از هر گونه ابزار شکنجه علیه شهروندان خود استفاده می‎کند تا  انقلاب‎ مردمی را سرنگون نماید.

 وی در خصوص شکل گیری انقلاب‎های مردمی بحرین خاطرشان کرد: در بحرین انقلاب‎ها به دو دسته تقسیم می شوند. یکی به صورت خودجوش و مردمی بود که انقلاب ۱۴ فوریه نام دارد و عناصر آن به دلیل ظلم و ستم نظام دیکتاتور آل خلیفه به میدان آمدند و انقلاب دیگر  احزاب و گروههای سیاسی هستند که پس از جوانان و مردم به میدان آمده و خواستار سرنگونی نظام خلیفه شدند.

 عضو جنبش ملی با تأکید بر اینکه انقلاب بحرین در اوایل شکل گیری رهبری واحدی نداشت، گفت: پس از شکل گیری انقلاب خودجوش و مردمی ۱۴ فوریه در بحرین، علمای دینی و نخبگان سیاسی  به حمایت از مردم پرداختند و خواستارسرنگونی رژیم دیکتاتوری آل خلیفه شدند.

 وی افزود: نظام دیکتاتوری آل خلیفه با یورش به خانه‎ها، تعداد بی‎شماری از علمای دین و جوانان انقلابی را دستگیر و زندانی کرده و مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار داده است.

 عباس عمران اظهار داشت: هدف اصلی انقلابهای مردمی بحرین آزادی علمای دینی و بازداشت‎شدگان، حقوق شهروندی، اصلاح نظام و تحویل آل خلیفه به عنوان جنایتکار جنگی و محاکمه سران این رژیم در دادگاههای بین المللی است.

 این فعال بحرینی با اشاره به توطئه‎های برخی رسانههای غربی در جلوه دادن انقلاب بحرین به جنگ شیعه و سنی تاکید کرد:انقلاب بحرین مردمی و ملی است و هرگز طایفه‌ای نبوده و شهروندان شیعه و سنی هر کدام یک رأی دارند که می‌خواهند آزادانه در انتخابات شرکت نمایند و سرنوشت خود را  تعیین کنند و خواسته‌های آن‌ها طایفه‌ای وفرقه‎ای نیست.

 وی ادامه داد: رژیم دیکتاتور آل خلیفه با حمایت نظام آل سعود و آل ثانی قطر قصد دارد مردم را فریب دهد و علیه شهروندان خود به ویژه شیعیان دست به جنایت می‌زند. آنها مساجد و حسینیه‌ها را خراب می‌کنند و مخالفت و اعتراض مردم را ناشی از یک نزاع طایفهای میان شیعه و سنی می دانند.

 عضو جنبش ملی بحرین درباره اوضاع اقتصادی بحرین تصریح کرد: شهروندان شیعه بحرینی از هیچ حقوقی در این کشور برخوردار نیستند، حتی در ارگانهای دولتی حق استخدام هم ندارند. اقتصاد بحرین در بحران‎های اسفناکی به سر می‎برد که منشأ آن تسلط  خاندان آل خلیفه به ثروتهای ملی است.

وی تأکید کرد: انقلاب مردمی بحرین قیامی در ادامه بیداری اسلامی است و آل خلیفه باید بداند که دوران دیکتاتوری آنها همانند برخی از حاکمان ظالم رو به زوال است.

 این فعال بحرینی گفت‌وگوهای رژیم آل خلیفه با انقلابیون بحرینی را توطئه و گمراهی افکار عمومی دانست و اظهار داشت: آل خلیفه می خواهد وانمود کند که خواستههای شهروندان را محقق کرده است و از سوی دیگر با تهدید،کشتارمردم و یورش به خانه‎های علما و بازداشت آنها موجب توقف تظاهرات اعتراض آمیز مردم می شود.

 وی  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینههای سیاسی و فرهنگی و تاثیر آن بر تحولات منطقه خاطرنشان کرد: سخنان حضرت آیت الله خامنه‎ای در دل های مردم بحرین جایگاه خاصی دارد و راه آزادی، هدایت و ایستادگی در برابر ظلم ستمکاران را برای ملت‎های اسلامی ترسیم کرده است.

 عضو جنبش ملی بحرین با تأکید بر اینکه مقام‎های آل خلیفه و آل سعود از سخنان مقام معظم رهبری هراس دارند تأکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری  در بالا بردن روحیه مردم بحرین تاثیر بسیاری داشته اند و نه تنها مردم بحرین بلکه نیروهای عربستان و دولت آل سعود نیز روی این سخنان حساب ویژه ای باز می کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری که از مقاومت بحرین حمایت کرده است، اظهار داشت:برخی کشورهای مدعی حقوق بشر هیچ موضعی به نفع مردم بحرین نداشتند و حتی جنایت‎های وحشیانه رژیم آل خلیفه را محکوم هم نکردند.

 عباس عمران انقلاب جمهوری اسلامی ایران را الگوی انقلاب‎های کشورهای عربی دانست و تأکید کرد: مواضع مسؤولان نظام جمهوری اسلامی به ویژه شخص رهبر ایران تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت مقاومتهای اسلامی داشته است.