ائمه جماعات بیش از پانصد هزار نفر ساعت آموزش دیدند

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی مساجد کشورگفت: ائمه جماعات مساجد در اولین دوره آموزشی بیش از پانصد هزار نفر ساعت در ۶۰ کمیسیون و ۲۱۶ کارگاه و ۲۷ همایش آموزش دیده اند. محمد رضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی مساجد کشور در اختتامیه اولین دوره فرهنگی و آموزشی ائمه جماعات کشور در […]

m-amoozeshمعاون آموزش و پژوهش ستاد عالی مساجد کشورگفت: ائمه جماعات مساجد در اولین دوره آموزشی بیش از پانصد هزار نفر ساعت در ۶۰ کمیسیون و ۲۱۶ کارگاه و ۲۷ همایش آموزش دیده اند.

محمد رضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی مساجد کشور در اختتامیه اولین دوره فرهنگی و آموزشی ائمه جماعات کشور در مجتمع یاوران مهدی (عج) جمکران گفت: ائمه جماعات  ارزش تاثیرگذاری ،   فعالیت های تبلیغی و فکری را بدانند.
وی افزود: ، برای کسانی که در مسیر صحیح حرکت می کنند ، موانع متعددی  وجود دارد و انسان باید هنر گذر از این موانع را فرا بگیرد.
جعفری با اشاره به تاریخچه و نحوه تاسیس ستاد عالی مساجد کشور اظهار داشت: تاسیس، حمایت و هدایت کانون های فرهنگی و هنری مساجد از وظایف ستاد عالی مساجد کشور است و این مجموعه، تلاش خود را در هر چه بهتر طی شدن این مسیر انجام می دهد.
وی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه  ائمه مساجد مدیر ارشد مسجد به حساب می روند گفت: اکثریت مساجدی که نگاه پدرانه امام جماعت ،را به همراه دارند مجموعه هایی پرتوان و موفق هستند.
جعفری ابراز داشت: به این نتیجه رسیده ایم که بدست آوردن موفقیت در عرصه های فرهنگی  باید با  مشارکت ائمه جماعات باشد و  هر چه این حضور یشتر باشد به اهداف نیز نزدیکتر خواهیم شد.
وی در ادامه به برخی از اهداف ستاد عالی کانون های مساجد در برگزاری این دوره اشاره کرد و گفت: اهداف اولیه چون آموزش جامع مسائل ضروری، ارتقا سطح اندوخته ها، به روز رسانی و آموزش های شیوه های نو در دستور کار قرار داد.
جعفری اصلاح ساختاری آموزشی و ایجاد زمینه های تعامل جدی میان ائمه جماعات را از دیگر اهداف برگزاری دوره عنوان کرد و افزود: جمع آوری و دسته بندی شبکه مشکلات موجود در ارتباط بی پرده با مخاطبین و شناسایی و طبقه بندی مخاطبین فعال جهت استفاده هدفمند را می توان از دستاوردهای دیگر اولین دوره فرهنگی  آموزشی ائمه جماعات دانست.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی مساجد کشور تصریح کرد: ایجاد زمینه استقلال مالی و معنوی کانون های فرهنگی مساجد به همراه ایجاد شبکه منسجم نظام آموزشی و القاء روحیه خودباوری در جوانان مسجد از اهداف بلندمدت ستاد عالی مساجد کشور است.
وی افزود: ائمه جماعات مساجد در اولین دوره آموزشی بیش از پانصد هزار نفر ساعت در ۶۰ کمیسیون و ۲۱۶ کارگاه و ۲۷ همایش آموزش دیده اند و این نشان دهنده حجم بالای آموزشی در دوره بوده است.
جعفری در پایان به  پیام رهبری به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز گفت: ائمه جماعات با سرلوحه قرار دادن پیام رهبر معظم انقلاب  می توانند هر چه بهتر به اهداف مورد نظر دست یابند.

 

منبع: ستاد اطلاع رسانی سفیران آسمانی