احضار دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی توسط آل خلیفه / هتک حرمت علمای بحرین، جرقه شعله‏ ور شدن اعتراضات مردم این کشور در آستانه محرم

سه روز پس از یورش نیروهای امنیتی آل خلیفه به مرکز جمعیت وفاق اسلامی رحرین ، دادستانی کل بحرین ، دبیر کل جمعیت وفاق را احضار کرد. به گزارش “رجانیوز”، مرکز پلیس النعیم در احضاریه ای از شیخ علی سلمان خواست خود را ساعت ۷ یکشنبه (امروز) برای بازجویی به دادستانی کل معرفی کند. هنوز […]

salmanسه روز پس از یورش نیروهای امنیتی آل خلیفه به مرکز جمعیت وفاق اسلامی رحرین ، دادستانی کل بحرین ، دبیر کل جمعیت وفاق را احضار کرد.

به گزارش “رجانیوز”، مرکز پلیس النعیم در احضاریه ای از شیخ علی سلمان خواست خود را ساعت ۷ یکشنبه (امروز) برای بازجویی به دادستانی کل معرفی کند.

هنوز اتهام یا اتهامات شیخ علی سلمان مشخص نشده است اما دادستانی در نامه احضاریه از لفظ متهم استفاده کرده است.

احتمال می رود احضار وی با حمله نیروهای امنیتی به موزه انقلاب بحرین ارتباط داشته باشد.نیروهای امنیتی آل خلیفه چند روز پیش به موزه انقلاب بحرین در دفتر جمعیت الوفاق حمله کردند و موزه را به دستور دادستانی کل مصادره کردند.جمعیت وفاق اعلام کرد: اقدامات رژیم در احضار شیخ علی سلمان، بیانگر تفکر و روش آل خلیفه در برخورد با مردم است.

“سید هادی موسوی” مسئول بخش آزادی ها و حقوق بشر “جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین” نیز در این باره به شبکه خبری العالم گفت: نیروهای رژیم آل خلیفه روزچهارشنبه حرمت یک نهاد سیاسی را شکسته و تجهیزات این نهاد را مصادره کردند.این اقدام نقض حقوق مردم است و جمعیت الوفاق گزارش این حمله را به گزارشگر آزادی بیان سازمان ملل ارائه خواهد داد.

در همین حال مردم بحرین دیشب در اعتراض به احضار دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی در منامه، الدراز، توبلی، کرانه، المقشع، القدم، ستره، حمد، باربار، الدیه، شاخوره و ابوصیبع تظاهرات کردند. بحرینی ها احضار شیخ علی سلمان را اقدام وقیحانه وانتقام جویی رژیم از آزادگان ومخالفان بحرینی دانستند.

به عقیده کارشناسان احضار شیخ علی سلمان موضوعی نیست که مخالفان رژیم آل خلیفه به سادگی از کنار آن عبور کنند و بیش از آنکه گروه های معترض را تحت فشار قرار دهد، جرقه ای برای شعله ور شدن اعتراضات گسترده معترضان در ماه محرم است.