از بررسی صفویه در تاریخ ایران تا جریان شناسی احزاب و گروه‌های سیاسی

نشست سوم جریان شناسی  فرهنگی سیاسی تاریخ معاصر به همت موسسه ولا و دفتر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد. به گزارش موسسه ولا، در این نشست که در دو پنل برگزار شد، طلاب و دانشجویان از مباحث علمی و فرهنگی و جریان شناسی تاریخی بهره بردند. در پنل اول دکتر موسی نجفی استاد […]

IMG_8440نشست سوم جریان شناسی  فرهنگی سیاسی تاریخ معاصر به همت موسسه ولا و دفتر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
به گزارش موسسه ولا، در این نشست که در دو پنل برگزار شد، طلاب و دانشجویان از مباحث علمی و فرهنگی و جریان شناسی تاریخی بهره بردند.
در پنل اول دکتر موسی نجفی استاد دانشگاه به تحلیل در خصوص اهمیت تاریخ ایران و نسبت آن با انقلاب اسلامی پرداخته و مباحثی را مطرح کرد.
در پنل دوم نیز دکتر صادق کوشکی به موضوع جریان شناسی احزاب و گروه‌های سیاسی قبل و بعد از انقلاب اسلامی و آینده آن پرداخته و در این زمینه بحث کرد.
در پنل اول موضوعاتی از قبیل بررسی حکومت شیعیان بعد از صفویه، انقلاب اسلامی و سابقه تمدن آن، توجه به موضوع ملی گرایی و شیعه گرایی توسط مردم ایران، ضربه زدن حکام ایران در محافل مختلف به اسلام و… بحث شد و در پایان نیز طلاب و دانشجویان سئوالات و شبهات خود را مطرح کردند.
در پنل دوم برنامه نیز دکتر کوشکی به موضوع جریان شناسی احزاب و گروه‌های سیاسی قبل و بعد از انقلاب اسلامی و آینده آن پرداخت که در این زمینه نیز موضوعاتی از جمله احزاب‌ها و گروه‌های ایران، حزب شناسی و اهمیت آن، فعالیت‌های احزاب پیش از انقلاب و بعد از انقلاب، سو استفاده احزاب و… بحث شد که در نهایت استاد این بخش به سئوالات و شبهات پاسخ داد.
این سومین جلسه از چهارمین دوره آموزشی جریان شناسی فرهنگی، سیاسی تاریخ معاصر بود که توسط موسسه آموزشی پژوهشی ولا منتظر و دفتر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در این دوره‌ها بیش از ۵۰۰ نفر از طلاب و دانشجویان حضور دارند که در پنل‌های تخصصی با ارائه دیدگاه‌های صاحب‌نظران و اهل فن آشنا می‌شوند.