استکبار با فساد اخلاقی به دنبال تضعیف نظام اسلامی است

حضرت آیت‌الله حسین مظاهری،‌ رییس حوزه علمیه اصفهان، امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم گفت: رفیق بد نسل آینده ما را در مخاطره عجیبی انداخته است که اگر دولت فکر آن را نکند، گرفتار می‌شود،‌ قرآن هم خبر داده است که «لیهلک الحرث و النسل»، که استکبار با جنگ نرم نسل […]

mazaheri2حضرت آیت‌الله حسین مظاهری،‌ رییس حوزه علمیه اصفهان، امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم گفت: رفیق بد نسل آینده ما را در مخاطره عجیبی انداخته است که اگر دولت فکر آن را نکند، گرفتار می‌شود،‌ قرآن هم خبر داده است که «لیهلک الحرث و النسل»، که استکبار با جنگ نرم نسل حاضر و آینده را نابود می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، وی بیان کرد: استکبار در جنگ نظامی ناامید شد و به جنگ فرهنگی و جنگ نرم روی آورده است و باید بیدار شویم، استکبار اکنون با ما می‌جنگد و این جنگ نرم بسیار بدتر از جنگ نظامی است و قرآن هم می‌گوید که فرعون با جنگ نرم پیش آمد.

استاد درس خارج حوزه علمیه جنگ نرم استکبار را یک خطر دانست و بیان کرد: اکنون استکبار افتخار می‌کند که نظام جمهوری اسلامی را با فساد اخلاقی تضعیف کرده و به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی را براندازی کنند.

وی با اشاره به این‌که ابابصیر از اصحاب امام صادق(ع) همسایه خود را به راه دین بازگرداند، خاطرنشان کرد: تربیت فرد ناصالح ممکن است اما تلطف و مهربانی‌، تشویق، صبر و استقامت می‌خواهد، افراد فردی متدین را بیابند که بچه‌ها را تحت تربیت دینی خود بار بیاورد.

وی افزود: از نظر قرآن کریم بدبخت‌ترین افراد کسی است که به فکر خانواده و فرزندانش نباشد و آنان در روز قیامت جزو ضرردیده‌ها قرار گیرند و اگر در این مورد تقصیر از پدر و مادر باشد گناه بزرگی متوجه آنان می‌شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به روایتی که وظیفه پدر و مادر را در برابر فرزندان در قبال سه هفت سال اول مشخص کرده است، ابراز کرد: مواظبت از پسر و دختر تا سن ۲۱ سالگی پیش از ورود به اجتماع لازم است و پس از ورود به اجتماع بر اساس امر به معروف و نهی از منکر باید مواظبت کرد.

وی بیان کرد: وظیفه تربیت فرزند، وظیفه سنگینی است که نیاز به صبر، مراقبت، سعه صدر و تسلط به اعصاب است، وقتی که فرد فرزند سالمی به جامعه تحویل داد پدر و مادر در ثواب هر کار خیر او شریک هستند و بهترین صدقات جاریه اولاد صالح است.

تربیت فرزند صالح مهم‌تر از ساختن مدرسه و مسجد است

حضرت آیت‌الله مظاهری با تأکید بر این‌که تحویل دادن فرزند صالح به جامعه مهم‌تر از ساختن مدرسه‌ها و مسجدها است،‌ اظهار کرد: پدر و مادر در این زمینه کوتاهی کرده‌اند و به همین دلیل به نسل آینده نتوانسته‌ایم اطمینان داشته باشیم.

وی گفت: هنگامی که استکبار بر جامعه‌ای مسلط شود،‌ نسل و جامعه را نابود می‌کند،‌ که اکنون صهیونیست‌ها و استکبار فعلی بر هر جا که مسلط شدند، نسل آینده و نسل حاضر را نابود کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نسل آینده باید نسل سالمی باشد، اما اگر نسل، ناسالم شد، نمی‌تواند خود، جامعه و نظام و بلکه وطنش را نگاه دارد، انسان ناسالم برای شکم،‌ ریاست و شهوت حاضر است همه چیز را فدا کند.

وی ادامه داد: فرزندان باید دین‌دار باشند و الا اگر دین‌دار نباشند،‌ هیچ چیزی نمی‌تواند او را کنترل کند، که این مطالب در کتابی به نام کنترل غرایز منتشر شده است، اگر فرزند انسان کنترل نشد دین‌فروش و مملکت‌فروش می‌شود.

حضرت آیت‌الله مظاهری مراقبت از دوستان فرزندان را یکی دیگر از وظیفه‌های پدر و مادر برشمرد و ادامه داد: اگر فرزندی رفیق ناباب داشته باشد، همرنگ او می‌شود و بدبختی وی نیز به فرزند و بدبختی فرزند نیز به والدین منتقل می‌شود.

داستان انحراف نجاشی توسط رفیق ناباب

وی گفت: نجاشی یکی از شعرای امیرمؤمنان(ع) است و مرتبه بالایی دارد و تا سرحد عشق به امام ولایت دارد و در صف اول نماز ایشان قرار می‌گیرد، وی یک روز قبل از ظهر در ماه رمضان برای نماز به مسجد کوفه رفت.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: نجاشی در میان راه به رفیق نابابی که خناس بود برخورد کرد، رفیق از او پرسید که اکنون زود است که مسجد بروی و او را به خانه دعوت کرد و گفت شراب ناب و بره دارم.

وی در ادامه بیان داستان نجاشی اظهار کرد: نجاشی به خانه رفیق ناباب خود رفت و روزه خود را با بره تازه باطل کرد و شراب خورد، پس از آن امام علی(ع) او را به مسجد آورد و با این‌که شاعر و دوست امام علی(ع) بود او را ۸۰ تازیانه و ۲۰ تازیانه هم برای حرمت‌شکنی در ماه رمضان زد.

حضرت آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: نجاشی پس از اجرای حکم از امام علی(ع) قهر کرد و به شام نزد معاویه رفت و معاویه برای خیرمقدم به نجاشی جلسه‌ای برگزار کرد که همه شخصیت‌ها برای خیرمقدم نجاشی بودند و معاویه نجاشی را پهلوی خود نشاند.

وی با بیان این‌که معاویه به نجاشی گفت دیدی که این قدر خدمت به امام علی(ع) کردی و در نهایت ۱۰۰ تازیانه به تو زد، ادامه داد: معاویه به نجاشی گفت علیه امام علی(ع) سخن بگو، نجاشی بلند شد و جلسه را به هم زد و معاویه هم نتوانست کاری کند.

رییس حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: رفیق بد با خناس‌بازی فردی همچون نجاشی که شاعر امام علی(ع) است را فریب داد، رفیق بد مانند شیطان است که از کم شروع می‌کند اما به کم قانع نیست، دوست‌یابی مطلوب اکنون بسیار سخت شده است.

وی با تأکید بر این‌که برای نسل آینده بسیار دعا کنید،‌ اظهار کرد: ما دخترها و پسرها را رها کردیم و آنان خودسر شدند، هر کدامشان یک موبایل دارند و متأسفانه دچار مفاسد بسیاری شدند، اما همچنان علی(ع) را دوست دارند و عزاداری هم می‌کنند.