اسرائیل با چند موشک خاموش می‎شود

 سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حاج عماد مغنیه که ساعتی پیش برگزار شد با اشاره به خدمات شهدای مقاومت اسلامی گفت: شهدای مقاومت بر همه مراحل مقاومت شاهد هستند. شهید شیخ راغب شاهد آغاز و به پاخواستن مقاومت بود، شهید سید عباس در مرحله ثبات و ترسیخ خط […]

slider-nasr سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حاج عماد مغنیه که ساعتی پیش برگزار شد با اشاره به خدمات شهدای مقاومت اسلامی گفت: شهدای مقاومت بر همه مراحل مقاومت شاهد هستند. شهید شیخ راغب شاهد آغاز و به پاخواستن مقاومت بود، شهید سید عباس در مرحله ثبات و ترسیخ خط و راه و مقاومت و شهید شهید عماد مغنیه نیز بر مرحله پیشرفت کمی و نوعی در زمینه‎های مادی و فنی و پیروزی‎های حزب الله نظارت داشت.

وی از اسرائیل به عنوان خطر بزرگ منطقه یاد کرد و افزود: اسرائیل خطر بزرگی است که لبنان، فلسطین و منطقه با آن مواجه است و اگر از دیدگاه اسلامی نسبت به منطقه و امت بیندیشیم به این مسأله پی می بریم. گزینه مقاومت ملی تنها گزینه منطقی و تاریخی عقلای تاریخ است که مقاومت مسلحانه یکی از روش‎های آن به شمار می‎آید. امام موسی صدر موسس مقاومت و سایر رهبران شهید به پروژه مقاومت ایمان و اخلاص داشتند و جوانی و زندگی خود را وقف این پروژه کرده تا این که سرانجام به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نصرالله تاکید کرد: رهبران شهید به ما یاد دادند که مخلص باشیم و از این راه غافل نشویم، مقاومت پس از ۳۰ سال هم اکنون در مرحله ثبات قرار دارد و در همچون کوه ایستاده است به گونه‎ای که معادله‎ها را تغییر داده و دستاورد و موفقیت‎های فراوانی به دست آورده است. مقاومت در حال حاضر از اصلی‎ترین حقایق ثابت و روشن‎ترین واقعیت‎هایی است که معادلات استراتژیک را به سود خود تغییر داده است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: دستاوردهای مقاومت بر هیچ کس پوشیده نیست و این مساله نیازی به اثبات ندارد. مقاومت در برابر متجاوزان ایستاده است و راه خود را تا پیروزی ادامه می‎دهد و هیچ تردیدی در این زمینه نداریم. این تجمع را با شعار«رهبران در راه فلسطین» برگزار می‎کنیم، شعاری که ممکن است عجیب به نظر برسد. برخی از این که ما به فلسطین توجه داریم شگفت زده هستند. متاسفانه مسأله فلسطین به دلیل گفتمان و ادبیات موجود در منطقه، نزاع‎های رخ داده در جوامع اسلامی، اتهام زنی، فتنه مذهبی و خونریزی در منطقه به فراموشی سپرده شده است.

وی خاطر نشان ساخت: آن چه در قدس نظیر دیوار براق، اسرای فلسطینی، صدها اسیر فلسطینی اعتصاب غذا گرفته و افزایش شهرک سازی می گذرد هیچ جایگاهی میان دولت‎ها و ملت‎های منطقه ندارد، اما گروه‎های مقاومت به ویژه حزب الله بر اساس حمایت و دفاع از مقاومت فلسطین تاسیس شد و به این روش ادامه می‎دهد. امید به پیروزی علیه دشمن صهیونیسم پس از شکست پروژه بزرگ رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ زنده شده است.

سید حسن نصرالله بر لزوم حمایت مستمر از فلسطین تاکید کرد و افزود: حمایت از انتفاضه و مقاومت فلسطین در پرتو بی توجهی حکام عرب به این ملت را مهمترین وظیفه خود می دانیم. تجربه در لبنان و غزه نشان داد که پیروزی تنها با مقاومت حاصل می‎شود و در این راستا باید با همه امکانات از ملت فلسطین دفاع کرد تا به پیروزی برسد.

وی با اشاره به حضور فعال شهید مغنیه در صحنه‎های مقاومت ملت فلسطین، اظهار داشت: عماد مغنیه به دور از چشم رسانه‎ها از فلسطین حمایت و همکاری میان مقاومت فلسطین و لبنان را سازماندهی می کرد. جا دارد از جمهوری اسلامی ایران و سوریه که همواره حامی مقاومت هستند، تقدیر و تشکر کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان شهادت سردار شاطری را به ملت ایران تسلیت گفت و تاکید کرد: اوج احترام و تقدیر خود را به شهید حسام خوشنویس به دلیل تلاش‎های گسترده در بازسازی لبنان اعلام می‎داریم، البته این اولین فداکاری ایران در قبال لبنان نیست و به مسؤولان ایرانی و خانواده وی تسلیت می گوییم.

نصرالله با اشاره به تغییر تاکتیک اسرائیل در قبال منطقه، عنوان کرد: شهید سید عباس، شیخ راغب و حاج عماد مغنیه، ارتباط ایمانی و عاطفی با ملت و مقدسات فلسطین داشتند. امیدواریم بحران کنونی در جهان عرب به پایان برسد و ملت‎های عربی بتوانند از این مرحله که اسرائیل چشم امید به آن بسته است، عبور کنند. اسرائیل از تهدیدهای خود کاسته و در حال فرصت سازی برای خود است.

وی از آغاز سومین سال انقلاب مشروع ملت بحرین یاد کرد و گفت: از پایداری و مقاومت ملت بحرین و ادامه اعتراضات مسالمت آمیز در این کشور تقدیر می کنیم و امیدواریم که ملت مظلوم بحرین که از حامیان اصلی فلسطین است به خواسته‎های خود دست یابد.

نصرالله از اتهام حزب الله به ترور گردشگران اسرائیلی در بلغارستان و اصرار برخی رسانه‎ها و جریان‎های لبنانی و عربی بر حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در روزهای آینده به شدت انتقاد کرد و افزود: برخی جریان‎ها و رسانه‎های لبنانی و عربی نسبت به حمله اسرائیل به لبنان بزرگنمایی کرده و تاکید دارند که این حمله در روزها و هفته‎های آینده قطعا رخ خواهد داد. این در حالی است که اسرائیل چیزی در این باره نمی گوید و مسؤولان این رژیم تنها به بررسی چگونگی حمله احتمالی می پردازند، لیکن شاهد آن هستیم که برخی جریان‎ها و رسانه‎های لبنانی و عربی بر حتمی بودن این حمله تاکید دارند.

وی خاطر نشان ساخت: اسرائیل برای حمله به لبنان نیازی به دلیل ندارد و به بهانه‎های مختلف به کشورها حمله می کند. نتانیاهو بارها حزب الله را به ترور و حمله تروریستی متهم کرده است اما به لبنان حمله نکرد. در ساعت‎های اولیه حادثه بلغارستان نیز حزب الله را به دست داشتن در این حادثه متهم کرد ولی به لبنان حمله نکرد. اسرائیل پس از جنگ سال ۲۰۰۰میلادی و شکست در جنگ سی و سه روزه دیگر به راحتی به لبنان حمله نمی کند و پس از حساب و کتاب فراوانی به این اقدام دست می زند.

دبیرکل حزب الله از آماده شدن رژیم صهیونیستی برای جنگی واقعی خبر داد و تاکید کرد: سخنان صهیونیست‎ها، گزارش دانشکده‎های نظامی و اطلاعاتی، اظهار نظر مسؤولان و مانورهای نظامی هوایی، زمینی و دریایی نشان می دهد که این رژیم خود را برای جنگی واقعی آماده می سازد. هم اکنون میان صهیونیست‎ها این بحث وجود دارد که آیا اگر به لبنان حمله کنند به پیروزی می رسند یا شکست بزرگتری متحمل خواهند شد.

وی از آمادگی کامل مقاومت اسلامی برای ایستادگی در برابر هر نوع تجاوز تاکید کرد و بیان داشت: در مراسم بزرگداشت رهبران شهید مقاومت به اسرائیل می گویم که لبنان مکانی برای تفریح نیست. برخی گمان می کنند مقاومت لبنان به دلیل درگیری‎های خونین در سوریه به عنوان حامی اصلی مقاومت، در ضعف قرار دارد و می خواهند از این وضعیت برای ضربه زدن به حزب الله استفاده کنند، اما به صراحت می‎گویم که مقاومت لبنان در قدرت کامل قرار دارد و هر آنچه برای ایستادگی نیاز است در لبنان وجود دارد و بدون کمک ایران و سوریه می توانیم از لبنان محافظت کنیم.

سید حسن نصرالله بیان داشت: به اسرائیل و حامیان آن هشدار می‎دهیم که مقاومت در لبنان نسبت به تجاوز علیه این کشور سکوت نخواهد کرد. اسرائیل توانایی حمله به لبنان را ندارد و ما با چند موشک می توانیم نیروگاه برق رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و این رژیم را کاملا در خاموشی قرار دهیم، خاموشی که ۶ ماه به طول می انجامد و مطمئنا اسرائیل نمی تواند این وضع را تحمل کند.

وی تاکید کرد: به خون پاک سید عباس، شیخ راغب و حاج عماد مغنیه قسم می خورم که قدرت و اراده شاگردان آنان برای محافظت و مقاومت در لبنان بیش از گذشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان از سخنان سعد حریری علیه حزب الله لبنان در سالگرد شهادت رفیق حریری ابراز تاسف کرد و افزود: سعد حریری رییس جریان المستقبل در مراسم سالگرد شهادت پدرش، چیزهایی به زبان آورد که توهین به شهید رفیق حریری بود. وی ادعا کرد که حزب الله برای حفظ سلاح خود به رییس دولت رشوه داد. تناقض گویی این افراد بسیار عجیب است، زیرا از یک سو ادعا می‎کنند که مقاومت از سلاح برای رسیدن به قدرت استفاده می‎کند و از سوی دیگر می گویند که مقاومت حاضر است به دولت رشوه دهد تا همچنان سلاح را در اختیار داشته باشد.اگر هدف ما رسیدن به قدرت است و بدین منظور از سلاح استفاده می کنیم پس چگونه است که الان می گویید از قدرت کوتاه می‎آییم تا همچنان سلاح داشته باشیم.

وی با اشاره به حمایت رفیق حریری از سلاح مقاومت، توضیح داد: ما با رفیق حریری نشست داشتیم و درباره مسائل مختلفی نظیر انتخابات و تشکیل دولت و مقاومت سخن گفتیم و به او گفتیم که گزینه اصلی ما مقاومت است و بقیه موارد در اولویت قرار ندارد. حریری نیز تاکید کرد که در برابر سلاح مقاومت نمی ایستد و با ادامه مقاومت و سلاح تا برقراری صلح عادل و همه گیر و آزادی فلسطین موافق است. وی همچنین به بنده گفت که اگر این صلح برقرار شود پیش تو می آیم و باید سلاح را به دولت بدهی و اگر بگویی که سلاح را در اختیار دولت قرار نمی دهی از ریاست استفعا می‎دهم و حاضر نیستم در برابر مقاومت ایستادگی کنم.

نصرالله گفت: سعد حریری نیز سخنان پدر را پس از شهادتش تایید کرد و اظهار داشت که راه پدر را نسبت به مقاومت ادامه می‎دهد ولی هم اکنون مدعی است که حزب الله در قبال حفظ سلاح به پرداخت رشوه می‎پردازد. ما به دولت و پیشرفت نظام ایمان داریم و سلاح را وسیله‎ای برای مقاومتی می‎دانیم که حاضر نیستیم از آن کوتاه بیاییم. سلاح مقاومت باید اسرائیل را نشانه رود و سلاحی که در برابر صهیونیست ها قرار نگیرد به درد نمی‎خورد.