اعتراف روزنامه دانمارکی درباره اسلام/ بالاترین آمار خودکشی در کشورهای مرفه غربی است

حجت‌الاسلام احمدرضا آقادادی، امام جمعه شهر کپنهاک دانمارک، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری سمینارهایی برای مردم غیرمسلمان دانمارک با این هدف که تصورات غلط آنان درباره اسلام اصلاح شود، گفت: جلساتی با دعوت از مسؤولان، مؤثران فرهنگی و مردم برگزار می شود، تا تصورات نادرستی که درباره اسلام به […]

dadiحجت‌الاسلام احمدرضا آقادادی، امام جمعه شهر کپنهاک دانمارک، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری سمینارهایی برای مردم غیرمسلمان دانمارک با این هدف که تصورات غلط آنان درباره اسلام اصلاح شود، گفت: جلساتی با دعوت از مسؤولان، مؤثران فرهنگی و مردم برگزار می شود، تا تصورات نادرستی که درباره اسلام به آنان القا شده برطرف شود.

 وی ابراز کرد: تاکنون بسیاری از تصورات نادرست مردم درباره اسلام رفع شده است، تا جایی که برخی از روزنامه‌های دانمارکی تیتر زدند که درباره اسلام تصورات غلطی داشتیم و مردم دانمارک اصلا اهل تعارف نیستند.

 مبلغ و کارشناس حوزوی با بیان این‌که برای تبلیغ اسلام نیازمند تربیت مبلغانی با افق و دید جهانی هستیم، ابراز کرد: ادعا می‌کنیم که انقلاب اسلامی ایران ‌زمینه ساز ظهور است و از این جهت مردم سراسر جهان باید با امام عصر(عج) آشنایی بیابند و این وظیفه بر عهده حوزه علمیه است.

 وی گفت: ما نام خود را زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) نهاده‌ایم و باید توجه کنیم که اگر سرباز امام زمان(عج) هستیم باید وظیفه سربازی خود را به خوبی انجام دهیم، برای این امر ابتدا باید اسلام را به خوبی بشناسیم.

 حجت‌الاسلام آقادادی توانایی پاسخ گفتن به شبهات و آشنایی با یک زبان خارجی همچون انگلیسی و عربی را از لازمه‌های تبلیغ در عرصه بین‌الملل برشمرد و خاطرنشان کرد: در دانمارک زبان عربی نیز بسیار کارگشا است زیرا برخی از ملیت‌های حاضر در آن کشور با این زبان سخن می‌گویند.

 وی اظهار داشت: مبلغان بین‌المللی باید به امر تبلیغ در حوزه بین‌الملل با یک دید باز و وسیع‌تری نسبت به تبلیغ در داخل ایران نگاه کنند، با نگرش‌های درون اسلامی و احیانا نگرش‌های سطحی نمی‌توان مبلغ اسلام در سایر کشورها بود.

 امام جمعه شهر کپنهاک دانمارک بیان کرد: فردی که به تبلیغ در عرصه بین‌الملل می‌پردازد باید تصور کند همچون پیامبری است که به تبلیغ برای جاهلان رفته است، کشورهای اروپایی پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند اما با وجود این پیشرفت‌‌ها دچار جاهلیت مدرن هستند.

بیشترین خودکشی‌ها در دانمارک و سوئد اتفاق می‌افتد

 وی ادامه داد: اعراب زمان رسول خدا(ص) نیز از نظر دنیایی رشد بسیاری داشتند، اما همچنان در جاهلیت مدرن به سر می‌بردند، مردم دانمارک و سوئد با وجود رفاهی که دارند با برخورد با کمترین مشکل دست به خودکشی می‌زنند.

 حجت‌الاسلام آقادادی دانمارک و سوئد را نخستین و دومین کشورهای مرفه جهان برشمرد و ابراز کرد: مردم این کشور از نظر مادی غم و غصه‌ای ندارند و حتی از آمریکا نیز در رفاه بیشتری زندگی می‌کنند اما جالب این است که بیشترین خودکشی‌ها در این کشور اتفاق می‌افتد.

 وی بیان کرد: مقایسه میان رفاه و آمار خودکشی‌ها در دو کشور دانمارک و سوئد این امر را ثابت می‌کند که مال دنیا نمی‌تواند ظرف وجودی انسان را پر کند، رفاه مادی آن موضوعی نیست که انسان برای آن خلق شده باشد.

 نویسنده و پژوهشگر حوزوی به تبیین وضعیت کسانی که به تازگی مسلمان شده‌اند پرداخت و اظهار کرد: افرادی که به تازگی مسلمان می‌شوند، قدر اسلام و معنویت را می‌دانند و به اسلام عشق می‌ورزند و حاضر نیستند آن را به هیچ قیمتی از دست بدهند.

 وی ادامه داد: این در حالی است که برخی از افراد مسلمان ایرانی حاضر هستند به کشورهای خارجی پناهنده شوند با این شرط که دست از اسلام بردارند یا مسیحی شوند  و این امر متأسفانه گاه در میان برخی ایرانی‌ها دیده می‌شود.

تکیه بر عقل رمز موفقیت در تبلیغ بین‌الملل

 حجت‌الاسلام آقادادی تأکید کرد: در تبلیغ در دانمارک نکاتی که عقل آن‌ را درک کند و بتوان آن را مورد استدلال قرار داد، بسیار تأثیرگذار است، مردم اروپا چیزی را می‌پذیرند که عقل‌شان قبول کند و مسائلی را که با عقل نتوانند بپذیرند، رد می‌کنند.

وی با تأکید بر این که در فضای جامعه دینی خود پذیرفته‌ایم هر چه که عقل قبول نکرد به معنای رد کردن آن یا درست نبودن آن موضوع نیست، گفت: مبلغان در کشور گاه مطالبی را می‌گویند که با عقل پذیرفتنی نیست اما در دانمارک باید توجه داشت به قدر عقل آنان به تبلیغ اسلام پرداخت.

 امام جماعت مسجد امام علی(ع) دانمارک اظهار کرد: البته باید توجه داشت که تکیه بر عقل و استدلال کردن برای آموزه‌های دینی تنها منحصر در مکتب شیعه است و اهل‌سنت در این زمینه دچار تنگ‌نظری هستند و این امر سبب تبلیغ بیشتر شیعه می‌شود.

 وی درباره نحوه شروع فعالیت خود در این مسجد افزود: مسجد امام علی(ع) کپنهاک بزرگ‌ترین مسجد در اروپا و تنها مسجد دانمارک است که در آن مرکز اسلامی شیعیانی از ۵ ملیت جهان حضور می‌یابند.

 نویسنده و پژوهشگر حوزوی برگزاری نماز جمعه و جماعت، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و شبهات، تبلیغ دین، آشنا کردن مردم اروپا با اسلام و تشیع از فعالیت‌های انجام‌شده در این مرکز اسلامی خواند و ادامه داد: از ملیت‌های مختلف همچون افغانی، ایرانی، عراقی و لبنانی در مراسم‌های مختلف این مرکز شرکت می‌کنند.

اسلام در دانمارک یک دین قدرتمند و قوی محسوب می‌شود

وی ادامه داد: مسجد امام علی(ع) تحت نظر مراجع شیعه اداره می‌شود و به لطف خداوند به دلیل فعالیت‌های این مرکز چندین طلبه، هم اکنون در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل هستند، که برخی از آنان در سال هفتم طلبگی خود قرار دارند.

حجت‌الاسلام آقادادی خاطرنشان کرد: مسجد امام علی(ع) به همت حجت‌الاسلام سیدمهدی خادمی، فرزند آیت‌الله خادمی به عنوان نخستین مسجد این شهر در سه طبقه و با مساحت بیش از ۲۰۰۰ متر مربع پایه‌گذاری شد.

 وی مراسمی اسلامی در این مسجد همچون نماز جمعه و عزاداری‌ها و مراسم‌های دیگر در این مسجد را بی‌مانند توصیف کرد و افزود: ساختمان این مسجد ساختمان باشکوهی است که در قلب اروپا بنا شده و به ویژه اروپای شمالی شامل کشورهایی همچون دانمارک، سوئد و بخشی از آلمان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

 امام جماعت مسجد امام علی(ع) خاطرنشان کرد: اسلام در دانمارک یک دین قدرتمند و قوی محسوب می‌شود، در این شهر به مسلمانان احترام گذاشته می‌شود و وضعیت حجاب در این شهر بسیار پیشرفت کرده است.

 وی با اشاره به واقعه کشیدن کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: کشیدن کاریکاتور موهن درباره پیامبر اکرم(ص) به دلیل فرهنگ آزادی این کشور است و گرنه جو عمومی این شهر علیه اسلام نیست و کسانی که کاریکاتور پیامبر(ص) را کشیدند، عده‌ای فریب‌خورده بودند.