انتشار سی و یکمین شماره ماهنامه«‌سخن آشنا»

سی و یکمین شماره ماهنامه داخلی«‌سخن آشنا» از سوی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) منتشر شد. به گزارش روابط عمومی موسسه ولاء منتظر(عج): «سخن آشنا»، نشریه داخلی مؤسسه است که به طور ماهانه انتشار می‌یابد و با رویکردی اطلاع رسانی و فرهنگی، علاوه بر پرداختن به مناسبت‌های ماه، موضوعات متنوع و متعددی را در حوزه مربوطه […]

sokhanسی و یکمین شماره ماهنامه داخلی«‌سخن آشنا» از سوی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه ولاء منتظر(عج): «سخن آشنا»، نشریه داخلی مؤسسه است که به طور ماهانه انتشار می‌یابد و با رویکردی اطلاع رسانی و فرهنگی، علاوه بر پرداختن به مناسبت‌های ماه، موضوعات متنوع و متعددی را در حوزه مربوطه به چاپ می‌رساند.
در سی و یکمین شماره این ماهنامه، تحت عنوان “ایران اسلامی و سرآغاز دهه پیشرفت و عدالت” خلاصه ایی از سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع استادان و دانشجویان کردستان درتاریخ ۲۷ / ۲/ ۸۸ آورده شده است که ایشان به تبیین مفهوم «پیشرفت » و «عدالت » در جامعه اسلامی پرداخته است.
مطلب بعدی ماهنامه، با عنوان “آغازی بر یک پایان”،  نوشته ایی است به قلم شهید سید مرتضی آوینی در مجله سوره به سردبیری ایشان، که در بهمن ماه ۷۱ به عنوان سرمقاله به چاپ رسیده که نظرات آن شهید بزرگوار درباره ماهیت «انقلاب » است.
در قسمتی از این مقاله آمده است: “حتی اگر هیچ برهان دیگری در دست نداشتم، ظهور انقلاب اسلامی و بهتر بگویم، بعثت تاریخی انسان در وجود مردی چون حضرت امام خمینی(س) برای من کافی بود تا باور کنم که عصر تمدن غرب سپری شده است و تا آن وضع موعود که انسان در انتظار او است فاصل های چندان باقی نمانده است.”
“سه غزل” عنوان بعدی این ماهنامه است که به مناسبت هم زمانی ماه بهمن و ماه صفر، این سه غزل از کتاب «تنفس صبح » سروده زنده یاد قیصر امین پور، انتخاب شده است.
“الگوی رهبری فرهنگی” یکی دیگر از عناوین این ماهنامه است که اشاره به بعد فرهنگی رهبری یک رهبر موفق در جامعه اسلامی و ویژگی های برجسته آن دارد. در قسمتی این نوشتار می خوانیم: یکی از تفاوتهای اساسی مدیر و رهبر فرهنگی هم در همین خصلت است. مدیران معمولاً به دلیل ویژگی عملیاتی خود پس از مدت کوتاهی عملزده و تسلیم واقعیت های موجود میشوند اما رهبران فرهنگی پیوسته از آرمان ها دفاع میکنند و درصدد تغییر شرایط به نفع آرمان ها هستند.
در پایان ماهنامه سخن آشنا گزارش فعالیت های معاونت های موسسه در دو ماهه دی و بهمن سال ۱۳۸۸ ذکر شده است.

لازم به ذکر است، مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) با تهیه و توزیع ماهنامه بین اعضاء و مرتبطین خود، در اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطبین طرحها و برنامه‌های خود فعال بوده و از مهرماه سال ۱۳۸۵ اقدام به تهیه و چاپ نشریه‌ای داخلی کرد تا در کنار اطلاع‌رسانی از برنامه‌ها و عملکرد مؤسسه به ارتقاء سطح آگاهی و دانش مخاطبان نیز بپردازد.