انتقاد رهبر انقلاب از رفتار متناقض آمریکا و مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بی‌گناه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در آستانه‌ی ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان منتخب و اعضای پایگاههای بسیج شهرک‌های سازمانی و همچنین تعدادی از خانواده‌های ارتشیان، ارتش جمهوری اسلامی ایران را مایه‌ی افتخار و ارتشی مردمی، علمی، اعتقادی، دارای ابتکارات گوناگون و آزموده‌شده خواندند و با اشاره به […]

agha14حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در آستانه‌ی ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان منتخب و اعضای پایگاههای بسیج شهرک‌های سازمانی و همچنین تعدادی از خانواده‌های ارتشیان، ارتش جمهوری اسلامی ایران را مایه‌ی افتخار و ارتشی مردمی، علمی، اعتقادی، دارای ابتکارات گوناگون و آزموده‌شده خواندند و با اشاره به غیر منطقی‌بودن جبهه‌ی استکبار به سرکردگی آمریکا، تأکید کردند: امروز، تمدن غرب بواسطه تناقض‌ها، بی‌منطقی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌اعتنایی به اصول انسانی در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.
فرمانده کل قوا در این دیدار در تشریح ویژگی‌های منحصر بفرد ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مردمی‌بودن ارتش اشاره کردند و افزودند: در نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتش به دلیل فداکاری و مجاهدت و نه به دلیل زورگویی و قدرت، مورد تکریم مردم و دارای پشتوانه‌ی مردمی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص علمی‌بودن ارتش خاطرنشان کردند: پیشرفت‌ها و گستره‌ی کارهای علمی و پژوهشی نیروهای مسلح از جمله ارتش در زمینه‌ی صنایع دفاعی و الکترونیکی حیرت‌آور و غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی و حتی سالهای اول انقلاب است.
ایشان تأکید کردند: همه‌ی این پیشرفت‌ها در شرایطی به‌دست آمده است که بدخواهان ملت ایران، در دادنِ کمترین امکانات بخل ورزیدند اما جوشش درونی استعدادهای جوانان و فرزندان این ملت، شگفتی آفرید.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی دینی و اعتقادی‌بودن ارتش، افزودند: انجام کار براساس احساس تکلیف و تعمیق روحیه‌ی دینی و انقلابی موجب شده است که ارتش جمهوری اسلامی ایران به یک ارتش متعهد و پایبند به اعتقادات و ارزش‌ها تبدیل شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: چنین ارتشی قطعاً در هر امتحانی سربلند بیرون خواهد آمد.
فرمانده کل قوا، آزموده‌بودن ارتش به دلیل حضور سرافرازانه در ۸ سال دفاع مقدس را یکی دیگر از امتیازات ارتش برشمردند و خاطرنشان کردند: ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات گوناگون در دوران دفاع مقدس نقشی برجسته داشت و کارهای بزرگی انجام داد.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ارتشیان گفتند: به ارتشی‌بودن خود افتخار کنید و همت خود را، حفظ و تقویت این ویژگی‌های ممتاز قرار دهید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به رویکرد متفاوت نیروهای مسلح ایران در مقایسه با ارتش‌های دنیا، افزودند: ارتش، سپاه و بسیج یک فرهنگ و جهت‌گیری جدیدی را به دنیا عرضه کرده‌اند که الگوی بدیعی در مقابل جهت‌گیری استعماری و سلطه‌گرانه‌ی بیشتر ارتش‌های دنیا است.

ایشان در خصوص روحیه سلطه‌گری مجموعه‌های نظامیِ جبهه استکبار به‌ویژه آمریکا خاطر نشان کردند: این مجموعه‌‌های نظامی در هر جایی که حضور پیدا می‌کنند مایه‌ی فساد اخلاقی و فشار بر مردم و کشتار آنان هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر مخالفت با وسائل کشتار جمعی افزودند: بر خلاف این ادعا، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، کودکان و زنان و مردم بیگناه افغانستان و پاکستان را قتل عام می‌کنند و تروریست‌های مورد حمایتِ آشکار و پنهان آمریکا نیز در عراق و سوریه، مردم را می‌کشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین تناقض‌گویی‌های آمریکا خاطر نشان کردند: آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بی‌گناه پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه سکوت می‌کنند اما بعد از چند انفجار در آمریکا، همه دنیا را پر از جنجال می‌کنند.
ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران به پیروی از منطق اسلام با هرگونه انفجار و کشتار مردم بی‌گناه چه در بوستون آمریکا و چه در پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه مخالف است و آن‌را محکوم می‌کند.
ایشان افزودند: رفتار آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بی‌گناه، متناقض است و بر همین اساس معتقدیم که آمریکا و جبهه‌ی مقابل جمهوری اسلامی ایران، غیر منطقی هستند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: به دلیل این تناقض‌ها، بی‌منطقی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌اعتنایی‌ها به اصول انسانی، تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این چگونه منطقی است که اگر کودکان و زنان در افغانستان و پاکستان بوسیله آمریکایی‌ها کشته شوند و در عراق و سوریه نیز تروریست‌های مورد حمایت آمریکا، غرب و صهیونیست‌ها، فاجعه‌آفرینی کنند، اشکالی نداشته باشد اما اگر انفجاری در آمریکا یا یک کشور غربی روی دهد، همه دنیا باید هزینه‌ی آن را بپردازند؟
ایشان تأکید کردند: این روحیه و تفکر آمریکا و غرب که خود را «تافته‌ی جدا بافته» از دیگران می‌دانند، عامل سرنگونی و زوال روزافزون آن‌هاست.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اندیشه‌های منطقی حاکم در نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان کردند: این اندیشه‌های منطقی، پایه‌های یک تمدن عمیق و ماندگار است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود از فداکاری‌ها، همدلی‌ها و همراهی‌های همسران، خانواده‌ها و فرزندان ارتشیان تجلیل کردند و افزودند: خانواده‌های محترم ارتشیان باید همواره به داشتن چنین مردانی احساس عزت و افتخار کنند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرلشکر صالحی فرمانده‌ی کل ارتش گزارشی از توانایی‌ها و آمادگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.