انتقاد رهبر شیعیان بحرین از رویکرد رسانه‎های عربی در قبال بیداری اسلامی

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به گسترش قیام در کشورهای عربی گفت: ملت های عربی ابتدا به صورت آرام تظاهرات کرده و خواستار تحقق خواسته های خود شدند ولی برخی از این جنبش ها […]

ghasem2آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به گسترش قیام در کشورهای عربی گفت: ملت های عربی ابتدا به صورت آرام تظاهرات کرده و خواستار تحقق خواسته های خود شدند ولی برخی از این جنبش ها به شدت دچار تنش و خشونت شد که خسارت های فراوانی به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، وی افزود: نظام ها نیز در ابتدا مواضع معتدلی داشتند، اما به تدریج و با گسترش اعتراضات به تروریستی و افراطی خواندن معترضان روی آورده و رسانه های وابسته به آنها نیز به خبرپراکنی بر اساس مصالح نظام پرداختند.

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: هر چه انقلاب ها گسترده تر می شد، رسانه های نظام نیز از افزایش افراطی گرایان و تروریست ها در صفوف انقلابیان سخن می گفتند. رسانه های عربی با هدف سرپوش گذاشتن بر آمار کشته ها، زندانیان، شکنجه شدگان، مجروحان و استفاده نیروهای امنیتی از سلاح های مختلف برای سرکوب ملت به این شیوه روی آورده اند.

رهبر شیعیان بحرین از این رویکرد رسانه های عربی انتقاد کرد و اظهار داشت: در صورتی که ادعای واهی رسانه های عربی هم درست باشد باید از نظام پرسید که چگونه است که تعداد افراطی گرایان و تروریست ها در جنبش های مسالمت آمیز در حال افزایش است.

وی مطالبات ملت بحرین را عادلانه خواند و تصریح کرد: ملت به دلیل مطالبات عادلانه ای که دارد مورد سرکوب قرار می گیرد و نظام که پاسخی برای این خواسته های عادلانه ندارد به کشتار و خشونت روی آورده است.

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: گرچه نظام به بهانه حضور تروریست ها در میان معارضان به سرکوب مردم می پردازد، اما واقعیت این است که قلع و قمع مردم از ابتدای انقلاب نیز وجود داشت و این ادعای نظام کاملا کذب است.

خطیب جمعه شهر دراز در پایان تأکید کرد: اگر نظام های عربی واقعا درصدد جلوگیری از خشونت در کشورهای خود هستند باید به اصلاحات روی آورده و خواسته های عادلانه و مشروع ملت را برآورده سازند.