اندیشه های شهید مطهری روح تازه‌ای به اسلام بخشید/ برکات شهید مطهری محصور به کشور ایران نیست

آیت الله مصباح یزدی در دیدار با برگزارکنندگان همایش اندیشه های فلسفی شهید مطهری گفت: برکات شهید مطهری محصور به کشور ایران نیست، بلکه اندیشه های وی روح تازه‌ای به اسلام بخشید. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در دیدار با برگزارکنندگان همایش اندیشه های فلسفی شهید استاد مطهری با بیان اینکه […]

آیت الله مصباح یزدی در دیدار با برگزارکنندگان همایش اندیشه های فلسفی شهید مطهری گفت: برکات شهید مطهری محصور به کشور ایران نیست، بلکه اندیشه های وی روح تازه‌ای به اسلام بخشید.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در دیدار با برگزارکنندگان همایش اندیشه های فلسفی شهید استاد مطهری با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری نعمت بزرگی برای جامعه است تصریح کرد: قدر ایشان را چه در زمان حیات و چه پس از شهادت آنطوری که شایسته است ندانسته‌ایم و این در حالی است که باید شکر این نعمت را به جا آوریم.از خداوند می‌خواهم که توفیق قدردانی و بهره‌گیری از استاد شهید مرتضی مطهری را به من عنایت کند

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه شاخصه اصلی شهید مطهری بعد علمی ایشان است ادامه داد: ایشان در مباحث فلسفی و علمی در دوران خودشان حرف اول را می‌زدند والبته شخصیتشان محصور به مباحث فلسفی نبود.

وی با اشاره به تلاش طاغوت برای انحطاط اسلام و تغییر در حقایق اسلام گفت: دانشگاهیان در آن زمان در آماج حملات دشمنان بودند و در معرض سقوط دینی و فکری به سر می‌بردند که پیوند علامه طباطبایی وشهید مطهری در جلوگیری از این انحطاط وسقوط بسیار موثر بود.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه برکات شهید مطهری محصور به کشور ایران نیست خاطرنشان کرد: آثار این اندیشمند بزرگ ابتدا در کشورهای اسلامی وسپس در کشورهای غیر اسلامی هم رواج پیدا کرد.

وی تصریح کرد: اندیشه های شهید مطهری روح تازه‌ای به اسلام بخشید و در زمان طاغوت در اغلب محافل حوزوی آن زمان یک روح ناامیدی حاکم بود که شهید مطهری با افکار ناب به این مسئله نیز خاتمه بخشید.

استادحوزه علمیه قم با اشاره به ابعاد شخصیتی وعلمی علامه طباطبایی افزود: تقدیر خداوند بود که علامه طباطبایی با شهید مطهری آشنا شود و وجود این دو عالم بزرگوار هسته‌ای پرمغز برای ایجاد تحول در روحانیت زمان طاغوت بود.

وی اضافه کرد: اگر این تحول در آن زمان ایجاد نمی گردید، در زمینه اثبات حقایق دینی وپاسخ به شبهات به صورت جدی لنگ می‌زدیم و در واقع وجود شهید مطهری به اسلام برای بار دیگر فعلیت بخشید.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه مهمترین وظیفه امروز ما نسبت به استاد شهید مطهری این است که راه ایشان را با قوت و قدرت ادامه دهیم خطاب به برگزارکنندگان همایش اندیشه های فلسفی شهید مطهری گفت: این جمع باید شناسایی کند که اگر امروز شهید مطهری زنده بود چه فعالیت و اقدامی را انجام می‌داد و همان فعالیت را دنبال کنند.

وی درک نیازهای امروز و ادامه دادن راه شهید مطهری را مهم و ضروری دانست و گفت: این کار را باید به عنوان یک وظیفه واجب دینی پیگیری شودو اگر امروز شکر چنین نعمت‌هایی را به جا نیاوریم معلوم نیست در آخرت چه می‌خواهیم جواب دهیم.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام محمد مطهری معاون پژوهشی بنیاد علمی فرهنگی استاد مطهری گزارش کوتاهی از روند برگزاری این همایش ارائه کرد و گفت: این همایش همزمان با شصتمین سالگرد انتشار کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم از طرف بنیاد علمی و فرهنگی استاد مطهری و با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی و دبیرخانه شوارای عالی انقلاب فرهنگی و برخی نهادهای دانشگاهی و حوزوی برگزار خواهد شد و در آن گروهی از اساتید داخلی و خارجی و از جمله شاگردان فلسفی استاد شرکت خواهند کرد.

معاون پژوهش بنیاد علمی وفرهنگی شهید مطهری با اشاره به آشنایی نزدیک آیت الله مصباح با حضرت علامه طباطبایی وشهید مطهری، براستفاده از بیانات ونظرات ایشان برای بهره برداری و برگزاری هرچه بهتر همایش “اندیشه‌های فلسفی استاد شهید مطهری” تاکید کرد.

گفتنی است همایش بین‌المللی اندیشه‌های فلسفی استاد مطهری، هفتم وهشتم خردادماه در شهر قم و در سالن مرکز همایش های دفترتبلیغات اسلامی این شهر برگزار خواهد شد. علاوه بر پروفسور چارلز تالیور (تالیافرو)، شخصیت ‌های دیگر خارجی مانند دکتر علی مبروک از مصر و خانم پروفسور گوئن گریفیت دیکسون از انگلیس برای شرکت در این همایش به ایران خواهند آمد.

علاقه مندان جهت ارتباط با دبیرخانه این همایش وکسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی بنیاد علمی وفرهنگی شهید مطهری مراجعه ویا با تلفن ۳۲۹۳۵۶۹۱ با پیش شماره ۰۲۵ تماس حاصل کنند.