اکتفا به حداقل ها در انتخاب رییس جمهور آسیب زا است/ دولت آینده باید انگیزه دفاع از ارزش ها را تقویت کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که رییس جمهور آینده باید نقاط قوت رییس جمهور فعلی را دارا و از نقاط ضعف او دور باشد، گفت: پر تلاش، پر کار بودن و حضور در میان مردم از نقاط قوت دولت است. وی […]

rajabiحجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که رییس جمهور آینده باید نقاط قوت رییس جمهور فعلی را دارا و از نقاط ضعف او دور باشد، گفت: پر تلاش، پر کار بودن و حضور در میان مردم از نقاط قوت دولت است.
وی شجاعت دولت در اجرای طرح‌هایی که به مصلحت کشور بود را از ویژگی‌های مثبت دولت به ویژه در دور نخست عنوان کرد و ابراز داشت: طرح‌های بزرگی را که دولت‌های قبلی با آن که می‌دانستند به مصلحت کشور است اما حاضر نبودند آن را اجرا کنند، دولت فعلی به خوبی آنها را انجام داد.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هدفمندی یارانه‌ها، سهمیه بندی سوخت و اقدامات مثبتی که در حوزه مسکن انجام گرفت را از دیگر نقاط قوت دولت برشمرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ادامه به تبیین نقاظ ضعف دولت پرداخت و بیان داشت: زاویه‌ای که میان تفکرات دولت در برخی از زمینه‌ها با آنچه که مد نظر رهبری بود ایجاد شد از نقاط ضعف این دولت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی ولایت مداری به معنای واقعی کلمه را از ویژگی‌های ضروری یک رییس جمهور دانست و گفت: مشکل این دولت و دولت‌های قبلی کم کاری در بحث ولایت مداری است؛ دولت‌ها باید بدانند آنچه رهبری می‌گوید و پیشنهاد می‌دهد به مصلحت نظام است و آنها باید در عمل تبیعت خود را از فرامین رهبری نشان دهند.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: دولت فعلی نشان داده در مواردی که با رهبری زاویه گرفته مشکلات فراوانی برای کشور به وجود آمده است.
وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که تا زمان انتخابات هر فردی که به اختلافات دامن بزند به کشور خیانت کرده است، گفت: با همه تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای حفظ وحدت و پرهیز از رفتارهای حاشیه ساز دیدیم که چه حرکت‌هایی صورت گرفت و چه آسیب‌هایی متوجه نظام شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که دولت باید نسبت به اسلام و ارزش‌های دینی حساسیت داشته باشد، تصریح کرد: دولت آن گونه که انتظار می‌رفت نسبت به ارزش‌ها و اصل اسلام حساسیت به خرج نداد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی طرح مکتب ایرانی و پایان دوران اسلام گرایی را از دیگر نقاط ضعف دولت فعلی ذکر کرد و ابراز کرد: هر چند منظور از دولت شخص رییس جمهور نیست اما وی نیز تحت تأثیر برخی از اندیشه‌ها تفکرات آنها را مطرح می‌کند.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: تکیه گاه‌های کلام رییس جمهور بسیار متفاوت با دوره نخست ریاست جمهوری او است و حساسیت بر روی ارزش‌ها در این دولت در حال کم رنگ شدن است.
وی یکی از امتیازات دولت آینده را حساسیت نسبت به اسلام و ارزش‌ها دانست و گفت: متأسفانه این امر در دولت فعلی کم رنگ شده و دولت آینده باید انگیزه دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی را در خود تقویت کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خلط مباحث اصلی با فرعی و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای را از دیگر نقاط ضعف دولت فعلی ذکر کرد و اظهار داشت: حل مشکلات اساسی مردم و نظام باید در دستور کار دولت باشد و تلاش‌ها و پیگیری‌ها بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و گروهی لحاظ شود و صرفا خدمت رسانی به مردم و مدیریت قوی در حل معضلات مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با انتقاد از کسانی که می‌گویند در معیارهای انتخاب رییس جمهور باید به حداقل‌ها اکتفا کرد، گفت: باید به فردی رأی داد که ولایت مداری، خدمت خالصانه به مردم و حساسیت نسبت به ارزش‌های اسلامی را در حد اعلا دارا باشد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی و امام خمینی(ره) بیان داشت: باید رییس جمهوری را انتخاب کرد که هیچ نگرانی نسبت به اساس نظام نداشته باشیم و کسی که دارای چنین شرایطی باشد در راه خدمت رسانی و حل معضلات کشور موفق خواهد بود.