ایران اسلامی با وجود مردم نیازی به سلاح هسته ای ندارد

حضرت آیت‏ الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در چهاردهمین برنامه از سلسله برنامه‏های چشمه معرفت که از شبکه اول سیما پخش می شود، با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهارداشت: هنگامی که مردم از ولایت و رهبری امام مجتبی(ع) پشتیبانی نکردند حضرت مجبور به صلح با معاویه شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، […]

hamedani12حضرت آیت‏ الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در چهاردهمین برنامه از سلسله برنامه‏های چشمه معرفت که از شبکه اول سیما پخش می شود، با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهارداشت: هنگامی که مردم از ولایت و رهبری امام مجتبی(ع) پشتیبانی نکردند حضرت مجبور به صلح با معاویه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی حکومت جمهوری اسلامی ایران را نظام مردمسالاری دینی دانست و تصریح ­کرد: مردم صاحب این انقلاب هستند و تا هنگامی که از نظام و رهبری حمایت می­کنند به سلاح هسته­ای احتیاجی ندارند.

این مرجع تقلید به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مردم از طریق اعلامیه و سخنرانی با امام خمینی(ره) آشنا شدند، در حمایت از ایشان به میدان آمده و نظام طاغوتی را سرنگون کردند.

وی با بیان این که باید از تاریخ اهل بیت(ع) درس بگیریم، ابرازداشت: هنگامی که سهل خراسانی از امام صادق(ع) سؤال می­کند، چرا در برابر بنی عباس قیام نمی کنید؟ حضرت اندک بودن یاران مطیع و مجاهد را علت عدم قیام ذکر می­فرماید.

حضرت آیت الله نوری همدانی ائمه­اطهار(ع) را در فضیلت، صفات و کمال یکسان دانست و خاطرنشان­کرد: امام حسن مجتبی(ع) در کنار امیرمؤمنان علی(ع) در جنگ­ها حضور شجاعانه­ای داشت اما در جریان جنگ با معاویه و عدم حمایت مردم به ناچار صلح کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان روایتی از پیامبراکرم(ص) امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را سید و سرور جوانان اهل بهشت عنوان­کرد و افزود: رسول­خدا(ص) ایشان را دوست داشت و بر شانه­های مبارکش سوار می­کرد و می­فرمود: هر کس این دو فرزندم را دوست داشته باشد من هم او را دوست خواهم داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان جریان نام­گذاری امام حسن مجتبی(ع) را یادآور شد و اضافه کرد: نام ایشان را جبرئیل امین از آسمان آورد و از طرف خداوند متعال به پیامبراکرم(ص) تبریک گفت.