ایران با ولایت فقیه به پیشرفت جهانی رسید ولی مصر با آمریکا از حداقل‎ها هم محروم است

حجت الاسلام ایمن المصری، از علمای مصر و رییس آکادمی حکمت عقلی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا، گفت: امام خمینی (ره) توانست هیمنه آمریکا را در هم بکوبد و با صلابت و اقتدار در برابر کشورهای استکباری بایستد. وی افزود: نام بردن از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ از سوی امام راحل ناشی از […]

almesriحجت الاسلام ایمن المصری، از علمای مصر و رییس آکادمی حکمت عقلی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا، گفت: امام خمینی (ره) توانست هیمنه آمریکا را در هم بکوبد و با صلابت و اقتدار در برابر کشورهای استکباری بایستد.

وی افزود: نام بردن از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ از سوی امام راحل ناشی از شناخت دقیق این شخصیت بزرگوار از استکبار جهانی است که هیچ خیر و مصلحتی را برای مسلمانان نمی خواهند.

این روحانی مصری تاکید کرد: از دیدگاه امام خمینی (ره) خشنودی و غضب آمریکا معیار صحت و اشتباه یک اقدام بود، و امت اسلامی به هیچ وجه نمی‌تواند به آمریکا که تنها به فکر مصالح خود است اعتماد کند.

 حجت الاسلام ایمن المصری به ستایش از اقدامات شجاعانه حضرت آیت الله خامنه‌ای در مقابل غرب پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری، اسلام ناب محمدی را دنباله روی می‌کند و با ادامه دادن راه امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی موجب پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران شده است.

 وی مهم‌ترین اصول اسلام ناب محمدی را عقلانیت در برابر افراط، شمولیت دین در همه ارکان زندگی، ایستادگی در برابر ظالمان، یاری مستضعفان، وحدت مسلمانان و ولایت فقیه برشمرد و عنوان کرد: ولایت فقیه مهم‌ترین رکن اسلام ناب محمدی است.

رییس آکادمی حکمت عقلی با اشاره به معرفت و شناخت حضرت آیت الله خامنه‌ای از مبانی اسلام ناب محمدی خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی در مقایسه با سایر نظام‌های منطقه سبب عزتمندی جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای شده است.

حجت الاسلام ایمن المصری به یکی از مقاله‌های چاپ شده در روزنامه الشروق مصر اشاره کرد و گفت: در این مقاله با مقایسه مصر و ایران از سی سال پیش تا امروز تصریح شده است که در آن زمان در ایران انقلاب اسلامی صورت گرفت در حالی که مصر به مصالحه با آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداخت، امروز مصر از حداقل‌ها به دور است اما ایران با اتکا به توانمندی خود به پیشرفت‌های فوق العاده ای دست یافت.

 وی افزود: پیشرفت های ایران با وجود ولایت فقیه میسر شده و این در حالیست که مصر با وجود آمریکایی ها در تامین حداقل ها مشکل دارد.

وی ادامه داد: پیشرفت با عقب نشینی در مقابل آمریکا صورت نمی‌پذیرد بلکه این مقاومت و ایستادگی است که می‌تواند ضامن پیشرفت و تقدم کشورهای اسلامی باشد. این امری است که رهبر انقلاب اسلامی ایران همواره بر آن تکیه داشته است.

این عالم مصری پیروی ملت ایران از امام خمینی (ره) را عامل بسیار مهمی خواند و تصریح کرد که برخلاف اغلب پیامبران و امامان معصوم (ع)، امام خمینی (ره) از همراهی ملت ایران برخوردار بود که این عامل سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

وی گفت: همگان اذعان دارند که ولایت فقیه مهم‌ترین رکن و اساس جمهوری اسلامی ایران است و همه این مقاومت‌ها و پیشرفت‌ها در سایه پیروی ملت ایران از ولایت فقیه صورت پذیرفته است.