با ظاهر سازی نمی توان ادعای ولایت مداری کرد

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از سپاهیان امام رضا(ع) و انصارالمهدی(عج) تهران، با بیان این‌که خداوند در قرآن همه چیز را بیان کرده است، گفت: همه گفته‌های خداوند حق و حقیقت است و کسی راستگوتر از پروردگار وجود ندارد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی […]

gorganiآیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از سپاهیان امام رضا(ع) و انصارالمهدی(عج) تهران، با بیان این‌که خداوند در قرآن همه چیز را بیان کرده است، گفت: همه گفته‌های خداوند حق و حقیقت است و کسی راستگوتر از پروردگار وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: البته قرآن فهم می‌خواهد و ائمه معصومان(ع) همگی به مفهوم قرآن مسلط و جوابگوی نیازهای مردم هستند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که عالم شدن نیاز به زحمت و کوشش دارد، ابراز کرد: انسان هیچ‌گاه از علم بی‌نیاز نمی‌شود و همیشه افرادی را بالاتر از خود مشاهده می‌کند.
آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که ائمه اطهار(ع) به تمامی حقایق عالم آگاهی دارند، اظهار کرد: زندگی ائمه اطهار(ع) همچون مردم عادی است و تنها در موارد ضرورت و مصلحت از علم الهی خود استفاده می‌کردند.
وی ادامه داد: اگر ائمه اطهار(ع) در هر موردی از علم الهی خود استفاده می‌کردند مردم از بندگی خدا دور می‌شدند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به آیات و روایات وجود همیشگی خیر و شر را مورد توجه قرار داد و گفت: از ابتدای خلقت تا قیامت همان گونه که مؤمنان در عالم وجود دارند منافقان و کافران نیز هستند.
آیت‌الله علوی گرگانی با استناد به آیات قرآن بر ضرورت تقویت ایمان و باز شدن چشم دل تأکید کرد و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید؛ پیامبر کسی که به آنچه که به تو نازل شده باور دارد با فردی که از این حقیقت بی خبر و کور دل است تفاوت دارد.
وی با بیان این‌که پیروی از حقیقت باید امری دائمی باشد، اظهار کرد: اگر به نظام اسلامی اعتقاد داریم باید درست عمل کنیم و از ظاهرسازی و گفتن زبانی پرهیز کنیم و تا آخرین لحظه طرفدار حق باشیم.

آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت تبعیت از رهبری و مراجع تقلید تأکید کرد و گفت: گوش به فرمان رهبری و مراجع تقلید بودن موجب نجات انسان و جامعه از مشکلات و گرفتاری‌ها می‌شود.