بداخلاقی رسانه‏ای علیه شخصیت‏های دلسوز نشانه بی‌منطقی است

حجت‏ الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس قرارگاه عمار، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به اهمیت رابطه دولت و حاکمیت با حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه باید هادی و راهنمای دولت باشد و دولت هم باید به توسعه حوزه علمیه در همه زمینه ‏ها کمک کند. وی با بیان اینکه دولت باید نیروهای […]

slider-taaeb2حجت‏ الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس قرارگاه عمار، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به اهمیت رابطه دولت و حاکمیت با حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه باید هادی و راهنمای دولت باشد و دولت هم باید به توسعه حوزه علمیه در همه زمینه ‏ها کمک کند.

وی با بیان اینکه دولت باید نیروهای تربیت شده حوزه را جذب کند، ابراز داشت: دولت و حاکمیت باید هزینه های جاری این نیروها را پرداخت کند و زمینه را برای حضور این نیروها در بدنه دولت و حاکمیت هموار سازد.

استاد خارج حوزه علمیه قم با اشاره به موضع گیری مراجع عظام تقلید و علمای دین درباره برخی رویکردهای فرهنگی و جهت‏گیری مسؤولان در این زمینه گفت: مراجع عظام تقلید و بزرگان دین، دیده‏بان‏های فرهنگ اسلامی هستند و وظیفه دارند از این مقوله مهم پاسداری کنند.

حجت ‏الاسلام والمسلمین طائب به نقش علما و مراجع تقلید در جلوگیری از انحراف در زمینه دین و فرهنگ اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: بزرگان دین ما هر جا که ببیند انحراف و یا خللی در امور دین و مذهب وارد شده هشدار می‏دهند و اگر نیاز باشد خودشان وارد میدان می‏شوند و کار را به دست می‏گیرند.

وی علت هجمه و بداخلاقی برخی رسانه‏ها علیه بعضی از شخصیت‏های دلسوز نظام را حاکی از بی منطقی دانست و تصریح کرد: از این رسانه‏های بی منطق انتظاری جز این نیست و مخاطبین این رسانه‏ها هم در این زمینه آگاهی کامل دارند و می‏دانند چرا که این رسانه‏ها امتحان خودشان را در اتفاق‏های اخیر پس داده‏اند.

رییس قرارگاه عمار به وظیفه دولت در زمینه تعالی اخلاقی و معنوی جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: اگر اخلاق و معنویت جامعه رشد کند دولت هم در زمینه‏های مختلف پیشرفت می‏کند و اگر جامعه دچار بداخلاقی شود، شاهد بروز ناهنجاری‏ در سطح جامعه می‏شویم که این امر سبب می‏شود هزینه‏ هایی برای دولت ایجاد شود.

وی در پایان با بیان اینکه سه ماه از نام گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ می‏گذرد و شاهد هیچ تحرکی از سوی دولت نیستیم، تأکید کرد: این بی تحرکی عدم توانمندی دولت را در راهبری امور فرهنگی نشان می‏دهد و همانطور که در امور اقتصادی هیچ پیشرفتی نداشتیم در این زمینه هم شاهد هیچ گونه اتفاق خاصی نیستیم.