برای موفقیت در عرصه های مختلف نیاز به وحدت و عزم ملی داریم

حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار رؤسا و مدیران پلیس تخصصی ناجا، راهور، آگاهی و اطلاعات عزم ملی را لازمه کسب موفقیت در عرصه‌های گوناگون دانست و اظهار داشت: برای موفقیت نظام جمهوری اسلامی همه باید یکدیگر را کمک کنیم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با تأکید بر این که […]

gorgani-2حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار رؤسا و مدیران پلیس تخصصی ناجا، راهور، آگاهی و اطلاعات عزم ملی را لازمه کسب موفقیت در عرصه‌های گوناگون دانست و اظهار داشت: برای موفقیت نظام جمهوری اسلامی همه باید یکدیگر را کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با تأکید بر این که نظام ما برپایه مردم سالاری ایجاد شده است، گفت: هرکس در هر لباس و منصبی باید به فکر مردم باشد و برای آنها دلسوزی کند و در همه امور خواست مردم را در اولویت قرار دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم محبوب‌ترین مردم را کسی دانست که به فکر دیگران است و بیان داشت: مغبوض‌ترین افراد نیز کسی است که تنها به زندگی خود اهمیت دهد و به دیگران توجهی نداشته باشد؛ خداوند بر همه کارهای ما آگاه است و هیچ چیزی از او پوشیده نیست.

حضرت آیت الله علوی گرگانی موعظه را امری مهم و انسان ساز دانست و گفت: گوش سپردن به موعظه نمی تواند به تنهایی کارساز باشد بلکه مهم این است که این موعظه‌ها را در عمل پیاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ایمان به غیب، ابراز داشت: همواره یکی از مشکلات بزرگ انبیا، علما و بزرگان دین، دعوت کردن مردم به چیزی است که دیده نمی‌شود؛ ایجاد چنین باوری در مردم کار سخت، دشواری و بسیار مهمی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که برای یکی از اهداف رسالت انبیاء را هدایت بشر به دست هم نوع خودشان است، گفت: برخی تصور می کردند که پیامبران نباید از جنس انسان‌ها باشند؛‌ با وجود اختلافات ظاهری در نوع رسالت پیامبران الهی اما همگی در یک چیز مشترک بودند، این که انسان‌هایی بودند که مانند دیگران زندگی عادی داشتند و در عین حال همه را به سوی خدا دعوت می کردند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی پیامبر اعظم(ص) را افضل انبیای الهی دانست و اظهار داشت: محبت و صبر رسول خدا(ص) موجب فضیلت ایشان نسبت به سایر پیامبران شد؛ او همواره دلسوز مردم و به فکر رفاه امتش بود.