بررسی مطبوعات و سایت‌های خبری و ادیان و فرق در دوره جریان شناسی تاریخی

همزمان با برگزاری ششمین جلسه از چهارمین دوره آموزشی جریان شناسی فرهنگی سیاسی تاریخ معاصر، جریان شناسی مطبوعات و سایت‌های خبری بعد از انقلاب و جریان شناسی ادیان و فرق بعد از انقلاب اسلامی ایران بررسی شد. در این دو پنل آموزشی اساتید در خصوص سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و مطبوعات و همچنین ادیان و فرق […]

IMG_2649همزمان با برگزاری ششمین جلسه از چهارمین دوره آموزشی جریان شناسی فرهنگی سیاسی تاریخ معاصر، جریان شناسی مطبوعات و سایت‌های خبری بعد از انقلاب و جریان شناسی ادیان و فرق بعد از انقلاب اسلامی ایران بررسی شد.

در این دو پنل آموزشی اساتید در خصوص سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و مطبوعات و همچنین ادیان و فرق بررسی و اساتید به تحلیل در خصوص آنها پرداختند.

در موضوع جریان شناسی مطوعات و سایت‌های خبری بعد از انقلاب دکتر فرشاد مهدی‌پور به ایراد سخن پرداخت و در خصوص دوره‌های مختلف آن سخن گفت.

همچنین در این جلسه به موضوع اهمیت رسانه‌ها و جایگاه‌ آنها بحث و بررسی شد و موضوعات مهمی مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت.

استاد دوره آموزشی جریان شناسی تاریخ معاصر عنوان داشت: باید از ظرفیت رسانه‌ها به درستی استفاده کرد و اگر به این امر توجه داشته باشیم قطعا موفق خواهیم شد.

مهدی‌پور اذعان داشت: باید طلاب به جایگاهی برسند که بتوانند رسانه‌ها را تحلیل کنند و با تحلیل آنها می‌توانیم به مطالب مفید و سودمند دست یافت.

تحلیل فضای سیاسی دیگر موضوعی بود که بحث شد و در نهایت طلاب و دانشجویان به ارائه سئوالات خود پرداختند.

در پنل دوم این دوره آموزشی حجت‌الاسلام دکتر محمد حسین طاهری به موضوع جریان شناسی ادیان و فرق بعد از انقلاب پرداخت و ادیان را به دو گروه خدا محور و بشر محور تقسیم کرد.

وی گفت: در این دو گروه گروهی نیز که خدا محور فعالیت می‌کنند هم دچار برخی تحریف‌ها شده‌اند که باید به عنوان محقق، طلاب ما تفاوت اینها را بدانند.

همچنین در این پنل به موضوع عرفان‌های نوظهور و خودساخته اشاره شد که در حال ترویج معنویت دست ساز خود هستند تا جامعه را به انحراف بکشانند.

دیگر موضوعی که در این پنل بررسی شد مسیحیت و یهودیت بود که با گذشته بسیار تفاوت کرده‌اند و تفاوت‌های آن مورد بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر موضوع کتاب الله و عترتی دیگر موضوعی بود که در این پنل آموزشی مطرح و موضوعات مربوط به آن بررسی و به سئوالات مربوطه پاسخ داده شد.