به تذکر جدی رهبر انقلاب درباره سبک زندگی توجه شود

آیت الله مرتضی مقتدایی، استاد حوزه و رییس شورای سیاست‎گذاری حوزه های علمیه کشور، عصر امروز در بیستمین دوره «طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه‌زدایی دینی» در مصلای شهرکرد با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) به بیان فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: در این عالم مسلمانان و شیعیان را به نام […]

moghtadaiآیت الله مرتضی مقتدایی، استاد حوزه و رییس شورای سیاست‎گذاری حوزه های علمیه کشور، عصر امروز در بیستمین دوره «طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه‌زدایی دینی» در مصلای شهرکرد با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) به بیان فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: در این عالم مسلمانان و شیعیان را به نام امام جعفر صادق(ع) می شناسند و ما به عنوان شیعه جعفری در بین مذاهب شناخته شده هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله مقتدایی به مسئله اخلاق اجتماعی در سبک زندگی اسلامی اشاره و تصریح کرد: متأسفانه در جامعه کنونی اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی ما با سبک زندگی اسلامی مغایرت دارد در حالی که ما در دین مبین اسلام برای نحوه رفتار صحیح در جامعه دستورات فراوان داریم.
وی با تأکید بر ضرورت تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه خاطرنشان کرد: طرح مسأله سبک زندگی اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب یک تذکر جدی است که باید از ورود فرهنگ و آداب رسوم غربی در زندگی و جامعه ما جلوگیری شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تا حدودی موفق شده است، تصریح کرد: اکنون دشمن سبک زندگی ما را مورد هدف و هجمه قرار داده و متأسفانه فرهنگ غربی در کشور رواج یافته که باید در برابر این فعالیت ها یک اقدام مؤثر صورت بگیرد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری طرح تقویت مبانی اعتقادی را یک ابتکار بسیار زیبا دانست و افزود: برگزاری این طرح توسط نماینده ولی ففیه در چهارمحال و بختیاری یک ابتکار بسیار خلاقانه است که می تواند مسیر صحیح زندگی اسلامی را به همگان نشان دهد.
وی به وضعیت نامطلوب زندگی اجتماعی در دنیای غرب اشاره و خاطرنشان کرد: در دنیای غرب اخلاق انسانی و معنوی به صورت کامل سقوط کرده و فرهنگ ابتذال، روابط نامشروع و خشونت و جنایت بر آنها حاکم شده است.
عضو شورای عالی حوزه‌ علمیه کشور تمام افراد جامعه را به منزله یک پیکر دانست و تصریح کرد: در جامعه اسلامی تمام افراد همانند اعضای یک بدن انسان هستند و اگر برای یک از آن اعضا مشکلی به وجود بیاید همه باید برای رفع مشکل آماده باشند.

آیت الله مقتدایی افزود: مهر و محبت، تبسم، رعایت احترام، سلام کردن و مهر و محبت به برادر و خواهر مؤمن از ویژگی های سبک زندگی اسلامی به شمار می روند.