به کاندیدایی رأی دهید که عبد خدا باشد

 حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا در شبستان امام(ره) حرم حضرت معصومه(س) گفت: بعضی‌ها با ورود به اقتصاد و سیاست خراب شدند و از مسیر حق انحراف یافتند، اما باید توجه داشت که انبیا و اولیا در همین دنیا و با همین سیاست و اقتصاد مسیر بندگی را پیمودند. وی با […]

mandegari-1 حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا در شبستان امام(ره) حرم حضرت معصومه(س) گفت: بعضی‌ها با ورود به اقتصاد و سیاست خراب شدند و از مسیر حق انحراف یافتند، اما باید توجه داشت که انبیا و اولیا در همین دنیا و با همین سیاست و اقتصاد مسیر بندگی را پیمودند.
وی با اشاره به این‌که باید سر بندگی حضرت زهرا(س) را پیدا کنیم و بر آن اساس عمل کنیم،‌ افزود: فاطمه زهرا(س) قانون بندگی را به انسان یاد داد، اگر از ایشان یاد بگیریم در شرق و غرب عالم، در شرایط پول‌داری و بی‌پولی، در پست اقتصادی و در پست سیاسی می‌توانیم بنده خدا باشیم.
عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) زندگی را به بندگی تبدیل کردند، ما در این دنیا باید از مادیات استفاده کنیم اما نباید اسیر مادیات شویم.
وی اظهار کرد: خاصیت دنیا دنی و پست بودن آن است، دنیا به طور طبیعی ما را به سمت پستی‌ها و مادیات سوق می‌دهد اما باید راز بندگی را بیابیم تا بتوانیم در آن به سمت عبودیت سیر کنیم.
حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) درباره حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: امام علی(ع) می‌فرماید حضرت فاطمه بهترین کمک در راه بندگی خداوند بود، انسان اگر سر بندگی را بیابد در هر شرایطی می‌تواند بنده خدا شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی گفت: انسان خیلی بزرگ است، شیطان برای گول زدن وی اول سطح خواسته‌های انسان را کوچک می‌کند و سپس او را به پستی‌ها و کوچکی‌ها می‌کشد و گاه انسان برای یک شهوت گذرا آخرت خود را از دست می‌دهد.
عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که انسان باید به بندگی خود فکر کند، ابراز کرد: به کسانی در شورای شهر و انتخابات ریاست جمهوری رأی دهید که اول عبد و بنده خداوند هستند، اگر کسی عبد و بنده خدا است، رییس‌جمهوری و شورای شهر را از آن خود نمی‌داند.
وی با اشاره به این‌که انبیا و اولیا در همین دنیا به جایی رسیدند که به جز خدا ندیدند، گفت: انبیا و اولیا همین غم‌ها و شادی‌ها، دارایی‌ها و ناداری‌ها مانند ما در این دنیا را داشتند اما به سلامت از دنیا گذشتند و اسیر این دنیا نشدند.
حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری گفت: نماز تابلوی بندگی است، برای نماز باید مکان و لباسمان پاک باشد،‌ از این پاک بودن می‌فهمیم که ما می‌توانیم هر چیزی را بشنویم و ببینم اما باید به سمت شنیدنی‌ها و دیدنی‌ها، گفتنی‌ها و پوشیدنی‌ها ناپاک نرویم.
نیت خالصانه کم پیدا می‌شود
وی ناپاک بودن را غیر از نجس و نامطهر بودن خواند و ابراز کرد: باید توجه داشت که دایره ناپاکی‌ها گسترده‌تر از نجسی‌ها و نامطهر‌ها است باید در زندگی به پاکی‌ها توجه ویژه نشان داد.
عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها برای زنان ما الگو است، بلکه برای همه مردم اسوه هستند، برای حضرت فاطمه زهرا(س) بسیاری به خواستگاری آمدند اما حضرت زهرا(س) دید پاک‌تر از وجود مبارک حضرت علی(ع) نیست.
وی نیت را دومین اصل نماز دانست و بیان کرد: نیت نماز را باید برای خدا انجام داد، از همین رو باید هر کار دیگر را به نیت الهی انجام داد، برخی از نیت‌ها غیرخدایی است و باید این نیت‌ها اصلاح شود تا زندگی تبدیل به بندگی شود.
حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: گاه ما در دعا کردن هم نیت‌های خالصانه نداریم و تنها برای کسانی دعا می‌کنیم که به ما نفع و خیر رسانده‌اند و کمتر کسی پیدا می‌شود که برای کسی دعا کند که به او ظلم کرده است.
وی تأکید کرد: حضرت فاطمه(س) در دنیا هیچ کاری نکرد که نیت ناخالصانه داشته باشد، در شب عروسی فقیری از فاطمه درخواست لباس کرد و ایشان لباس عروسی خود را به وی داد، فاطمه زهرا(س) فقط برای رضای خدا پیراهن خود را بخشید.
قدم برداشتن در هر کاری به نیت الهی کارهای دنیایی انسان را معنوی می‌کند
عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که انسان گاه به کسی قرض می‌دهد اما نیت وی خدایی نیست، اظهار کرد: خداوند قرض‌الحسنه را جبران می‌کند و فرد نباید به خاطر دیرکردن قرض، از قرض دادن بگریزد، بلکه با نیت خالص انجام دهد و بداند که خداوند به او برکت می‌دهد.
وی ادامه داد: بسیاری از انسان‌ها اهل حساب و کتاب کردن هستند، اما هنگامی انسان می‌خواهد با خداوند و اهل‌بیت(ع) مواجه شود باید حساب و کتاب را کنار بگذارد و نیت‌ها را خالص کند و تنها به دلیل اطاعت از امر خدا کاری انجام دهد.
حجت‌الاسلام ماندگاری ابراز کرد: اطاعت امر حزب ثواب ندارد، بلکه اطاعت امر ولی‌ امر مسلمین واجب است، انسان اگر در مناسبت‌های سیاسی قدمی هم بر می‌دارد باید توجه داشته باشد که این قدم برداشتن‌ها برای خداوند باشد.
وی قبله را سومین اصلی دانست که در نماز رعایت می‌شود و ادامه داد: باید در هر کاری از زندگی خود جهت‌هایمان را خدایی کنیم، آن گاه همین کارهای زندگی دنیایی ما را جلو ببرد، جهت معنوی زندگی‌مان باید رو به قبله باشد.
عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: توفیق در انجام واجبات، توفیق در ترک گناه، توفیق در گره‌گشایی کارهای مردم از نشان‌های خدایی شدن کارهای مادی و دنیایی انسان است.
انسان بدون امام مانند کلاف سردرگم است
وی چهارمین رکن مهارت بندگی در نماز را نماز جماعت و نماز با امام دانست و افزود: در نماز جماعت شک وجود ندارد، چون امام وجود دارد، انسان نیز اگر در زندگی خود امام و پیشوا داشته باشد، هیچ‌گاه دچار اضطراب نخواهد شد و حضرت فاطمه(س) نیز امام داشت.
حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: اگر کسی امام داشته باشد زندگی او به بندگی تبدیل می‌شود، یکی از نعمت‌های بزرگ جمهوری اسلامی این بود برای مردم یک امام معرفی کرد، امام تکلیف و اولویت را برای انسان بیان می‌کند.
وی با اشاره به این‌که اگر ما در هر کار خود از امام اجازه نداشته باشیم،‌ آن کار خلاف است، ادامه داد: زمانی که امام حسین(ع) از حرم امن الهی به سمت کربلا خارج شد، برخی‌ها به طواف خود دور کعبه ادامه دادند، آنان برای این عمل خود اجازه از امام نداشتند.
عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: امام امروز جامعه مراجع تقلید و به ویژه رهبر معظم انقلاب است، انسان اگر بدون امام کار کند مانند کلاف سردرگم است و اگر امام نباشد انسان مضطر می‌شود.
وی اصل دیگر نماز را آداب نماز خواند و گفت: انسان نیز برای تبدیل زندگی به بندگی باید آداب دینی را رعایت کند، فاطمه زهرا(س) در هر کاری آداب دینی را رعایت کرد،‌ هر کاری در عالم آداب دارد.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: مدیر در نظام اسلامی شدن آداب دارد، آداب مدیر نظام اسلامی شدن در نامه ۵۳ مالک اشتر نوشته شده است، سوار شدن بر ماشین‌های گران‌قیمت جزو آداب مدیر شدن در جمهوری اسلامی نیست.