تاسی به فرهنگ اهل بیت ایران اسلامی را به نظامی مقتدر در جهان تبدیل کرده است

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری نخستین کنگره امام صادق(ع) در استان آذربایجان غربی، گفت: زحمات کسانی که در برگزاری هرچه بهتر این کنگره تلاش می‌کنند، قابل تقدیر است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی […]

hamedani-9حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری نخستین کنگره امام صادق(ع) در استان آذربایجان غربی، گفت: زحمات کسانی که در برگزاری هرچه بهتر این کنگره تلاش می‌کنند، قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی شخصیت والای امام جعفر صادق(ع) را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: برگزاری این کنگره می‌تواند نقش عظیمی در جهت شناساندن جایگاه والای اهل بیت(ع) ایفا کند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که شخصیت امام صادق(ع) با یک جلسه و کنگره قابل بیان نیست، اظهار کرد: نقش علما و مراجع تقلید در شناساندن آثار و شخصیت امام صادق(ع) بسیار تأثیرگذار است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که موضوعات کنگره امام جعفر صادق(ع) باید به درستی تدوین و تبین شود، افزود: با استمرار چنین کنگره‌هایی مردم بیشتر با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) آشنا می‌شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه  با تأکید بر این‌که حوزه علمیه نتوانسته از تمامی ظرفیت‌های زندگی ائمه اطهار(ع) بهره برداری کند، اظهار داشت: حوزه علمیه باید از مکتب امام صادق(ع) برای رسیدن به اهداف خود الگو برداری کند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که کرسی تدریس فقه شیعه در الازهر وجود دارد، اما هنوز این کرسی خالی است، گفت: امیدواریم برگزاری کنگره امام صادق(ع) زمینه‌ای را فراهم کند تا افرادی در این زمینه تربیت شوند.

وی در ادامه بیان کرد: نظام اسلامی امروز به برکت اسلام و تأسی از فرهنگ اهل بیت(ع) در دنیا مطرح و تبدیل به یک نظام مقتدر شده است.