تاکید آیت الله نوری همدانی بر لزوم اهتمام مسؤولان به حل مشکلات مردم/ هرگونه حکومت غیر ولایی نامشروع است

حضرت آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی از مراجع تقلید که روز جمعه در پی دعوت نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، استاندار، علما، مسؤولان و دیگر اقشار مردمی به استان اردبیل سفر کرده است، امروز صبح با اقشار مختلف مردم این شهرستان دیدار و گفت وگو کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله […]

hamedani-7حضرت آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی از مراجع تقلید که روز جمعه در پی دعوت نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، استاندار، علما، مسؤولان و دیگر اقشار مردمی به استان اردبیل سفر کرده است، امروز صبح با اقشار مختلف مردم این شهرستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار مردم را پشتیبان همه جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه دانست و بر ضرورت حل مشکلات مردم از سوی مسؤولان تاکید کرد.

این مرجع تقلید ولایت فقیه را ادامه ولایت ائمه اطهار(ع) دانست و بر اساس آموزه های دینی هر گونه حکومت غیر ولایی در عصر غیبت را نامشروع خواند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی ایران را الهام گرفته از مکتب عاشورا و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) دانست.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سابقه مذهبی و تاریخی اردبیل، گفت: اردبیل خطه‌ای عالم‌پرور و ولایت‌مدار است و مردم این شهر عشق و ارادت خاصی به ابا‌عبدالله الحسین (ع) دارند. آیت الله مقدس اردبیلی از علمای بزرگ شیعه از استان اردبیل در عالم اسلام و تشیع درخشیده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی، بزرگترین نعمت پروردگار متعال را ولایت دانست و خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) فرموده اند که بالاترین نعمت خدا ولایت اهل بیت (ع) است و این نشان دهنده اهمیت ولایت در جهان تشیع است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اولین مظهر ولایت حکومت است که تمام مقدرات مملکت را حکومت اجرا می‌کند و اگر در جایی حکومت اسلامی نباشد اسلام نیز با آن جامعه بیگانه خواهد بود.

وی اظهار داشت: در راس حکومت باید یا پیامبر یا امام معصوم(ع) و یا نماینده امام معصوم(ع) باشد که ایران اسلامی با عنایت پروردگار به برکت حضور آیت‌الله خامنه‌ای از این نعمت برخوردار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار تمام در تمام عرصه ها حاضر است و خودباوری، شجاعت و خودسازی ارمغان این نظام مقدس به مردم است.

این مرجع تقلید امنیت در کشور را حاصل ولایتمداری مردم ایران اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: در کشور های منطقه همچون عراق و افغانستان آسایش و آرامش وجود ندارد ولی در ایران به خاطر احیای فرهنگ جهاد و شهادت که برگرفته از قیام امام حسین (ع) است آسایش و آرامش فراهم شده است.

وی با اشاره به شهید پروری استان اردبیل در سال های دفاع مقدس، تصریح کرد: استان اردبیل در دوران هشت سال دفاع مقدس ۳ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است و این نشان از شهید پروری مردم اردبیل است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر حضور مردم در مناطق عملیاتی دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: مردم با حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس ارتباطی عاطفی با شهدا برقرار می کنند و این امر موجب می‌شود، شهدا و فداکاری‌هایشان همیشه در ذهن ها بماند.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، نیز حضور این عالم عالیقدر را در استان اردبیل مایه مباهات برای مردم استان اردبیل خواند و گفت: این عالم گرانقدر بصیرت و تواضع و ولایتمداری را به عالم مرجعیت و علما نشان داده‌اند و اکنون برای ما بسیار جای شوق و شعف است که در حضور این عالم عالیقدر هستیم.

وی افزود: سابقه مبارزات عظیم قبل از انقلاب ایشان بر کسی پوشیده نیست و حضرت آیت‌الله نوری همدانی در سال‌های مبارزات انقلابی خود و در دوران تبعید، در اردبیل حضور داشته‌اند.

بر اساس این گزارش حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز نیز با علما، ائمه جمعه و جماعات و روحانیان و طلاب استان اردبیل دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

حجت الاسلام محمد حسین شمس مدیر دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا سفر این مرجع تقلید را چهار روزه دانست و تصریح کرد: حضرت آیت الله نوری همدانی در این سفر با علما، نخبگان، خانواده های شهدا، نیروهای مسلح و مدیران استانی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سفر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به استان اردبیل روز سه شنبه پایان می یابد و این مرجع تقلید عصر همان روز به شهر مقدس قم باز خواهند گشت.

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی بعد از فتنه سال ۸۸ تاکنون سفرهای تبلیغی مختلفی را به استان های مختلف کشور داشته است.

این مرجع تقلید همچنین چندین سفر نیز به کشورهای مختلف اروپایی، آفریقایی و کشور عراق داشته است.