تاکید آیت الله نوری همدانی بر نقش آفرینی علمای اسلام برای مقابله با توطئه شوم تفرقه

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار حمده سعید مفتی اعظم کشور تونس، اتحاد و ارتباط میان مسلمانان را رمز موفقیت کشورهای اسلامی دانست و اظهار داشت: این دو اصل مهم راهگشای بسیاری از مشکلات جهان اسلام است؛ این ارتباط‌ها باید دو سویه باشد و تنها دست ایران حل […]

hamedani-8حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار حمده سعید مفتی اعظم کشور تونس، اتحاد و ارتباط میان مسلمانان را رمز موفقیت کشورهای اسلامی دانست و اظهار داشت: این دو اصل مهم راهگشای بسیاری از مشکلات جهان اسلام است؛ این ارتباط‌ها باید دو سویه باشد و تنها دست ایران حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با تأکید بر بعد اسلامی و انسانی حرکت بیداری اسلامی، گفت: دلیل اسلامی بودن این حرکت‌ها شعارهای الله اکبری است که شرکت کنندگان در این تجمعات سر می دهند و این که معمولا این حرکت ها پس از اقامه نماز جمعه برگزار می شود.

این مرجع تقلید استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و صهیونیسم ستیزی را از علائم بیداری اسلامی دانست و ابراز داشت: کشورهای اسلامی قرن‌ها زیر سیطره استکبار جهانی از جمله آمریکا، انگلیس، صهیونیست، فرانسه و آلمان بودند کم کم با روی کار آمدن انقلاب اسلامی ایران موجی در میان آنها ایجاد شد؛ امروز کل جهان تحت تأثیر انقلاب ما قرار گرفته اند و نمونه ای از این حرکت ها را در اروپا و آمریکا نیز مشاهده می کنیم.

آغاز بیداری اسلامی از تونس نشانه عظمت فرهنگ مردم آن است

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که استکبار جهانی مسلمانان را به ذلت کشانده بود، گفت: آنها به لحاظ نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی همه ما را مورد تهاجم قرار داده بودند؛ امروز مسلمانان جهان قدرتمند و بیدار هستند و می خواهند در برابر سردمداران آنها بایستند؛ آغاز این حرکت ها از کشور تونس نشانه عظمت فرهنگ مردم آن کشور است.

وی با اشاره به خطر منحرف شدن بیداری اسلامی از سوی دشمنان، بیان داشت: استکبار جهانی و ایادی آن موقعیت خود را در خطر می بینند به همین دلیل با هم متحد شده اند تا با ایجاد درگیری و اختلاف میان امت‌های اسلامی جلوی این جریان را بگیرند؛ حکام جائر از جمله آل سعود، آل خلیفه و آل نهیان همه دست‌نشاندگان استکبارند به همین دلیل در مقابل مردم خود می ایستند.

مرزهای جغرافیایی میان کشورهای اسلامی تحت الشعاع ایمان و عقیده است

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سقوط استکبار جهانی و حکام جائر را قطعی خواند و گفت: علمای اسلام باید تلاش کنند تا در این راه کمترین تلفات را بدهیم؛ آنها باید مردم خود را بیدار و هوشیار کنند تا وحدت میان کشورهای اسلامی روز به روز تقویت شود؛ مرزهای جغرافیایی در اسلام میزان نیست بلکه ایمان و عقیده ملاک ما است.

حضرت آیت الله نوری همدانی فقدان رهبری را یکی از مشکلات مهم کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: علمای اسلام باید رهبری جامعه خود را به عهده بگیرند تا بتوانند مردم و جوانان را به سوی هدف هدایت کنند؛ ایران میلیون‌ها جوان عاشق شهادت و جهاد دارد که اینها به برکت وجود رهبر تربیت شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت و تأثیر گذاری فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب، گفت: این سخنان را در میان مردم کشور خود پخش کنید تا از این رهنمودها بهره‌مند شوند.