تدوین سرفصل های آموزشی در چهل عنوان علمی و مهارتی

در راستای ماموریت امسال، در بحث تربیت و آموزش مدیران فرهنگی سرفصلهایی در چهل عنوان علمی و مهارتی در دستور کار قرار دارد و نسبت به تدوین آن اقدام کرده ایم. ——————————– به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) حجت الاسلام عزت زمانی مدیر عامل موسسه صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با […]

m-amoozeshدر راستای ماموریت امسال، در بحث تربیت و آموزش مدیران فرهنگی سرفصلهایی در چهل عنوان علمی و مهارتی در دستور کار قرار دارد و نسبت به تدوین آن اقدام کرده ایم.

——————————–

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) حجت الاسلام عزت زمانی مدیر عامل موسسه صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آغاز به کار موسسه از سال ۱۳۸۰ اظهار داشت: این مجموعه به همت جمعی از طلاب رزمنده و بسیجی مدرسه علمیه معصومیه و تحت اشراف هیئت امناء شامل حجج الاسلام آقا تهرانی، طائب،بهمنی، لطیفی و نیز آقای استاد آقا کار خود را آغاز کرد.

مدیر عامل موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) در ادامه افزود: این مجموعه، تحقق مطالبات مغفول مانده امام(ره) و مقام معظم رهبری را یکی از اهداف و سرلوحه کار خود قرار داده و در این مسیر در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی، تولید محصولات فرهنگی مختلف و اجرای برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت اقدام به فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: در دوره جدید اهتمام ما براین بود که مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ و نیز حوزه علمیه را به طور جدی و با نظر خواهی و کمک صاحب نظران حوزه و دانشگاه، دنبال و پیگیری کنیم.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به این که یکی از اهداف موسسه تقویت، آموزش و ارتقاء مدیران فرهنگی در اجتماع است اضافه کرد: در موضوع بیداری اسلامی، عصر امام خمینی و انقلاب اسلامی تاکنون ۵۰ عنوان کتاب منتشر شده و تعدادی هم در دست چاپ است؛ که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد این کتابها به ۷۰ عنوان خواهد رسید.

مدیر عامل موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) همچنین اعلام داشت: دراین راستا مطابق با ماموریت امسال موسسه به منظور تربیت و آموزش مدیران فرهنگی کارآمد و گروه های مرجع، سرفصلهایی در ۴۰ عنوان علمی و مهارتی آماده شده و البته حدود ۱۰ عنوان دیگر به این ها اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: سرفصل های آموزشی ما در این دوره ها، شامل مباحث اعتقادی، فرهنگی ، فقهی، مباحث و نیازهای حکومتی، ولایت فقیه، بیداری اسلامی، جریان های فکری، شبهات فرقه های نوظهور و … می باشد که در برگزاری این دوره ها، طلاب و فضلا با مهارت های تبلیغی و کار فرهنگی به خوبی آشنا می شوند.

حجت الاسلام عزت زمانی ضمن اعلام برگزاری این دوره ها در نیمه دوم سال جاری و عموما از آذر ماه در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بیان داشت: یکی از دوره هایی که هم اکنون شروع شده دوره «کوثر ولایت» در مقابله با فعالیتهای جدید دشمن در هجمه به شخصیت رهبری معظم انقلاب و با نگاه تربیت مبلغ سیره و شخصیت مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از موضوعات ارزشمند پیگیری شده در موسسه بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری، تولید کتاب و نرم افزار نقد سینمای هالیوود بوده که این کتاب با موضوع نقد سینمای هالیوود در چهار محور سیاست، اخلاق، اعتقادات و آخر الزمان تدوین و به نقد ۱۰۰۰ فیلم آخرالزمان پرداخته است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) همچنین اظهار داشت: از دیگر برنامه های ما، آموزش ۲ هزار مبلغ و طلبه برتر سراسر کشور است که اینها شناسایی و گزینش می شوند و در ۶ ماهه دوم امسال، دوره های آموزشی آن ها آغاز می گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوره جریان‌شناسی تاریخ معاصر نیز در حال برگزاری است و این دوره در استان‌های اصفهان، قم، تبریز و تهران برگزار می‌شود و هدف از این دوره مطالعه تاریخ دویست‌ساله منتهی به انقلاب است که درسخنان امام(ره) به آن اشاره شده است.