تنها راه مقابله با تکفیری ها وحدت علمای جهان اسلام است

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز جمعه در دیدار شماری از علمای شرکت کننده در اجلاس جهانی بیداری اسلامی، با تأکید بر حفظ وحدت میان مسلمانان به ویژه علما، گفت: دنیای امروز وظیفه علما را بسیار سنگین کرده است، از این‌رو لازم است به رسالت و وظیفه خود توجه داشته و وظیفه خود را […]

hamedani-3حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز جمعه در دیدار شماری از علمای شرکت کننده در اجلاس جهانی بیداری اسلامی، با تأکید بر حفظ وحدت میان مسلمانان به ویژه علما، گفت: دنیای امروز وظیفه علما را بسیار سنگین کرده است، از این‌رو لازم است به رسالت و وظیفه خود توجه داشته و وظیفه خود را در قبال جریان‌های که در کشورهای‌ اسلامی به وجود می‌آید بشناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: در اسلام مرز جغرافیایی مطرح نیست، بلکه مرز اعتقادی مهم است و علما وظیفه ویژه‌ای در این موضوع دارند، امروز روز جهاد در برابر دشمنان اسلام است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از طرفی آمریکا، صهیونیست و اروپا، از طرف دیگر دست‌نشاندگان آنها مانند قطر و عربستان با خرج دلارهای نفتی و از طرف دیگر نیز فرقه‌های تکفیری و سلفی برای کوبیدن اسلام دست به دست هم داده اند، از این‌رو لازم است همه مسلمانان به ویژه علما با یک‌دیگر در برابر مشکلات و مصیبت‌های که به وجود می‌آید وحدت داشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به نبش قبر حجر بن عدی از سوی تکفیری‌ها، گفت: در طول تاریخ کجا آمده است قبر شخصی را پس از هزار و چند سال نبش کرده و جنازه او را به محل دیگری ببرند و رجز هم بخوانند.

وی افزود: این مصیبت و دهن کجی به اسلام و مسلمانان است، امروز روزی است که باید به موضوعاتی مانند جهاد و وحدت توجه خاص شود، امروز روز جهاد، وحدت، اتحاد و به میدان آمدن در برابر دشمنان اسلام است، امروز باید متحد باشیم و در برابر دشمنان قیام کنیم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که امروز باید صبر، استقامت و فکرها را به یکدیگر پیوند زد، اظهار داشت: امروز وظیفه ما اتحاد است، چرا که اتحاد و وحدت کازساز است.

وی بیان داشت: بسیار عجیب است سلفی‌ها توسل به اهل‌بیت(ع) را شرک و کفر می‌دانند ولی توسل به آمریکا و حاکمان خود را شرک نمی‌دانند.

این مرجع تقلید در ادامه فقه را به ده قسمت تقسیم‌بندی کرد و ابراز داشت: فقه در اسلام دارای معانی وسیع است که شامل معارف اعتقادی، اسلامی، اخلاقی، اقتصادی، مدنی، فرهنگی‌، سیاسی، حکومتی، جهادی و قضاوتی می‌شود.

وی در پایان گفت: حکومتی قدرتمند و مقتدری برای مسلمانان جهت اجرای احکام و ایستادن در برابر دشمنان لازم است.