توصیه آیت الله مهدوی کنی به رییس جمهور/ آقای روحانی پاسخگوی مطالبات همه باشد

آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در ابتدای چهاردهمین اجلاسیه خبرگان رهبری که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد، ضمن خیر مقدم به اعضای این مجلس، از مقام شهید و شهادت سخن گفت. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،رییس مجلس خبرگان رهبری ، با اشاره به حضور پیکر مطهر […]

mahdavi-kaniآیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در ابتدای چهاردهمین اجلاسیه خبرگان رهبری که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد، ضمن خیر مقدم به اعضای این مجلس، از مقام شهید و شهادت سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،رییس مجلس خبرگان رهبری ، با اشاره به حضور پیکر مطهر شهدای حاضر در صحن اجلاس، بقای نظام و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را در گرو این شهیدان و جان نثاری شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دانست. وی در ادامه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان تأکید کرد.

آیت الله مهدوی کنی سپس با اشاره به انفجار ریاست جمهوری در سال ۶۰ به دست منافقان کوردل یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و افزود:« ما هیچگاه نباید یاد امام و شهدا را فراموش کنیم»ایشان یکی از خصوصیات شهید رجایی را اعتقاد ایشان به مقام روحانیت و مرجعیت دانست.

رییس مجلس خبرگان رهبری ، تشکیل جلسه خبرگان در محضر ابدان مطهر شهیدان را مایۀ خیر و برکت و موجب تذکر به مردم و مسؤولین ارزیابی کرد.

وی سپس از حضور مردم در پای صندوق های رأی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را قدردانی کرده و انتخاب حجت الإسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری را به وی تبریک گفت و افزود:« ایشان بر اساس اصول قانون اساسی ، رئیس جمهور همه است و لذا باید وجود ایشان ، مایۀ خیر و برکت برای همه مردم باشد و ما هم برای ایشان آرزوی موفقیت و توفیق می کنیم؛ چون مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند.»

 آیت الله مهدوی کنی بیان کرد: همانگونه که خود رییس‌جمهور هم گفت وی رییس جمهور همه مردم است و باید خیرش به همه برسد و طبق قانون و مقررات مطالبات همه مردم را پاسخگو باشد.

رییس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از نطق خود، شهادت رییس مذهب جعفری امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفته و روایاتی از آن امام همام را بیان کرد و از مقام علم و علمای واقعی، سخن گفت.

 وی در پایان اظهار امیدواری کرد تمام مردم، علما و مسؤولین بتوانند راه امام راحل و شهدای گرامی را پیموده و صادقانه در این راه قدم بردارند. آیت الله مهدوی کنی در همین زمینه گفت:« ان شاء الله بتوانیم با اخلاص در عمل و نیت های خالص این راه را ادامه دهیم.»