حقوق بشر غربی از پشتوانه علمی برخوردار نیست

حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ملکوت که در مؤسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با بیان این‌که هدف از خلقت انسان جزء اسرار الهی است، گفت: انسان نمی‌تواند انتخاب کند که کجا به دنیا بیاید یا در چه جایگاهی قرار بگیرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که […]

javadi3حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ملکوت که در مؤسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با بیان این‌که هدف از خلقت انسان جزء اسرار الهی است، گفت: انسان نمی‌تواند انتخاب کند که کجا به دنیا بیاید یا در چه جایگاهی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که دین اسلام جهانی است و برای همه برنامه دارد، ابراز کرد: چنین دینی باید از نقشه جامعی برخوردار باشد و با اندیشه جهانی دنیا را مدیریت کند.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به این‌که حتی مدیریت یک شهر یا منطقه نیز نیازمند نقشه راهی جامع است، افزود: با این وجود دینی که می‌خواهد سعادت دنیا و آخرت را برای جوامع بشری به همراه باشد باید از نقشه‌ای جامع برخوردار باشد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی بر ضرورت توجه به نقشه جامع در هر کاری تأکید کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم شهری را بدون نقشه جامع آباد کنیم ساخته‌های ما به بافت فرسوده مبدل می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که پذیرفتن مسؤولیت جهانی نیازمند نقشه جامعی است، گفت: مسؤولیت جهانی لوازمی دارد که باید به آن توجه داشت و آنرا باید از اقدامات منطقه‌ای و جزئی جدا کرد.

مفسر برجسته قرآن کریم رحمانیت را از جمله عوامل هماهنگ کننده جامعه بشری خواند و ابراز کرد:‌ پیشرفت‌ها در سایه صلح، دوستی و همکاری محقق می‌شود.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی یکی از رسالت‌های پیامبر اسلام را تبیین رحمانیت الهی ذکر کرد و گفت: این مأموریت پیامبر(ص) با اهداف انسان‌های بی رحم در تضاد بود چون این افراد تنها به دنبال خواسته‌های خود بودند.

وی بر ضرورت توجه به عاطفه و مهربانی در جوامع بشری تأکید کرد و اظهار داشت: عاطفه و مهربانی سبب پیوند و همکاری انسان‌ها و ثبات جامعه می‌شود.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این‌که رحمانیت خداوند نقشه راه جامع برای سعادت بشر است، افزود: متأسفانه امروز چیزی که به عنوان حقوق بشر مشاهده می شود از سبقه و پیشینه علمی برخوردار نیست.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که امروز سازمان ملل به اشتباه جایگاه اشخاص و اشیاء را مشخص می‌کند، ابراز کرد: این‌که هر مخلوقی در چه جایگاهی باشد از ویژگی‌های پروردگار عالم است و این امر نشان دهنده این است که انسان منبع حقیقت را نمی‌داند از این رو هر روز سخن تازه‌ای بیان می‌کند.

وی یکی از ویژگی‌های قانون را عدل ذکر کرد و گفت:‌ همه عرصه‌ها نیازمند عدل هستند.