حمل بر صحت درباره تایید صلاحیت نامزدها مصداق ندارد/ نظام سلطه در سوریه زمین خورده است

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، روز گذشته نوزدهم اردیبهشت‌ماه در جمع طلاب و فضلا استان فارس به نقش روحانیت در حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: اگر موضوع حماسه روشن شود افراد نقش‌آفرینی‌ خود را به دست می‌آورند. به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، وی ادامه داد: امام راحل […]

taebحجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، روز گذشته نوزدهم اردیبهشت‌ماه در جمع طلاب و فضلا استان فارس به نقش روحانیت در حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: اگر موضوع حماسه روشن شود افراد نقش‌آفرینی‌ خود را به دست می‌آورند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، وی ادامه داد: امام راحل در سخنی با این مضمون می‌فرمایند «تصور ولایت فقیه سبب تصدیق آن می‌شود»، اگر بحث حماسه از سوی مردم به درستی تصور شود در ایفای نقش آن‌ها بسیار مؤثر است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نام‌گذاری‌ سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری، بیان داشت: بی‌تردید نام‌گذاری سال‌‌ها از سوی رهبری برای هدف و با برنامه‌ است نه سلیقه شخصی، رهبران دینی تیر به تاریکی نمی‌اندازند و می‌دانند چگونه حرکت کنند در حالی که رهبران غیر دینی تیر به تاریکی می‌اندازند.

وی افزود: تردید نیست مقام معظم رهبری کار را از امام‌خمینی(ره) تحویل گرفتند، پس باید به امام(ره) مراجعه کرد، ایشان از همان سال ۴۲ می‌دانستند چکار می‌کنند و هدف و برنامه‌هایشان نیز مشخص بود.

مأموریت رهبری رساندن پرچم به دست صاحب اصلی آن است

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با بیان این‌که امام راحل می‌فرمودند ما باید بساط سلطه را برچیده، جمهوری اسلامی را بر پا کرده و پرچم را به صاحب اصلی آن برسانیم، اظهار داشت: امام‌خمینی(ره) نظام سلطه را برچیدند و جمهوری اسلامی را نیز بر پا کردند تنها مأموریت باقی مانده رساندن پرچم به دست صاحب اصلی است که این نیز مأموریت رهبری است.

وی تصریح کرد: برای آمدن امام عصر(عج) باید زمینه سازی صورت گیرد، یکی از این‌ مقدمه‌ها تربیت نیرو است، امام(ره) نیز می‌فرمایند «ما مقدمه ساز هستیم، إن شاءالله این پرچم به دست صاحب اصلی می‌رسد»، دلیل این‌که حکومت امیرمؤمنان(ع) زمین خورد این بوده که ایشان نیروی کافی نداشتند حتی برخی از نیروهای برجسته ایشان مانند مالک اشتر اصول امنیتی را به صورت کامل رعایت نکردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: امام زمان(عج) می‌خواهند بر دنیا حکومت کنند، نیاز به نیرو تربیت شده دارند، امروز نیز بحمدالله نیروهای خوبی تربیت شده که تعدد کاندیداها نیز نشانگر همین امر است، چرا که نوع افرادی که کاندیدای شدند در زمان پیروزی انقلاب اسلامی هفده یا هجده ساله بودند و این نشان می‌دهد که ما نیروهای اسلامی خوبی را تربیت کردیم.

وی تأکید کرد: برای نمونه ادب نیروهای کشور ما نسبت به نیروهای دیگر کشورها بسیار بهتر هستند، رییس جمهوری آمریکا وقتی در یک جلسه خسته می‌شود پاهای خود را روی میز می‌گذارد در حالی که در کشور ما رییس جمهور سه ساعت هم در جلسه باشد چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

حمل به صحت در اجرای فرامین حکومتی بر مأمور صحیح نیست

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که حمل به صحت و عمل به ظاهر برای مأمور حکومت در اجرایی فرامین درست نیست، بیان داشت: برخی از افراد می‌گویند شورای نگهبان سالم بودن افراد را باید حمل به صحت کند، این‌جا جایی نیست که بتوان حمل به صحت کرد، چرا که موضوع انتخاب رییس جمهوری مطرح است و اصول امنیتی نیز می‌گوید فرد باید دقت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت در جامعه اسلامی کار بسیار دشواری است، چرا که همه افراد مجتهد هستند، مردم ایران مجتهد هستند و حکومت کردن بر آن‌ها کار بسیار سختی است، در جمهوری اسلامی رشد نیرو فراوان و استعداد افراد بالا است و به تعبیر بنده در این کشور اسلامی فرار مغزها صورت نمی‌گیرد بلکه سر ریز مغزها صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب نظام سلطه را از موانع ظهور امام‌زمان(عج) دانست و اظهار داشت: تا سلطه بر عالم است آمدن امام‌عصر(عج) امکان‌پذیر نیست، پس از فروپاشی شوروی جهان تحت سلطه آمریکا قرار گرفت و نظم جهانی نظم آمریکا شد.

با فروپاشی سلطه، جمهوری اسلامی محور می‌شود

وی افزود: البته سلطه آمریکا نیز در حال شکسته شدن است، اگر این سلطه شکسته شود هرج و مرج در جهان به وجود خواهد آمد که اگر امام زمان(عج) بخواهند این هرج و مرج را جمع کند نیاز به نیرو دارند و بخشی از این نیروهای در جمهوری اسلامی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌‌که رهبری فروپاشی سلطه را می‌بینند، بیان داشت: پس از فروپاشی سلطه هرج و مرج به وجود می‌آید، که بار این هرج و مرج به دوش جمهوری اسلامی خواهد بود، اکنون که سلطه وجود دارد مسؤولیت کار مردم دنیا بر عهده ما نیست ولی وقتی سلطه فروریخت ما محور می‌شویم و تمام مسؤولیت‌ها به دوش ما می‌آید.

وی گفت: از این‌رو خداوند متعال اراده می‌کند در کشوری که هفده درصد امکانات دنیا را دارد انقلاب شود، البته با این اقتصاد نمی‌شود مسؤولیت مردم جهان را پذیرفت از این‌رو باید در این زمینه کار زیادی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با بیان این‌‌که حماسه یعنی استفاده از استعدادها در خارج از قواعد تعریف شده، اظهار داشت: رهبری از مردم حماسه سیاسی و اقتصادی می‌خواهد نه نظامی و فرهنگی و هجوم و تهدید و مسأله سنگینی اتفاق بیافتد که به حماسه دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: فتنه بعدی داخلی نیست، بلکه شکسته شدن نظام سلطه و آمدن بار به دوش افراد است، امام‌زمان(عج) بیایند از افراد تلاش و کوشش می‌خواهند، برای ایجاد حماسه باید خارج از نوبت کار کرد، فرصت‌ها همانند ابر می‌گذرد، باید در این راه مطالعه و تلاش کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه در پاسخ‌ به سؤالی درباره وضعیت سوریه گفت: نظام سلطه به زمین خورد و آخرین زور خود را می‌زند، در دو راهی قرار دارد و براساس اقرار خودشان نمی‌توانند جنگ دیگری را مدیریت کنند مگر این‌که از کشور افغانستان خارج شوند.

وی درباره القاعده نیز بیان داشت: شبکه القاعده سرنیزه یهود از سوی سیستم‌ امنیتی، برای فرو بردن بر قلب امام زمان(عج) در مرحله نخست و ما در مرحله دوم است، که با پول‌های قطر و عربستان نیز تأمین می‌شوند، مرکزیت آن‌ها مدینه است ولی اکنون در سوریه هستند، البته حدود ۴ هزار نفر از این افراد تاکنون به دست ارتش سوریه کشته شده‌اند.