خصومت دشمنان و آمادگی ملت‌ها برای پذیرش حق دو رکن مهم پیچ تاریخی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ، تولیت مسجد مقدس جمکران در جمع زائران و نمازگزاران این مسجد مقدس، با بیان این‌که امروز در پیچ تاریخی حیات اسلام قرار داریم، گفت: در این پیچ تاریخی، در کل تاریخ انبیاء و چهارده قرن تاریخی اسلام و گذشته ما شرایطی نظیر امروز را نداشتیم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی […]

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن rahimian، تولیت مسجد مقدس جمکران در جمع زائران و نمازگزاران این مسجد مقدس، با بیان این‌که امروز در پیچ تاریخی حیات اسلام قرار داریم، گفت: در این پیچ تاریخی، در کل تاریخ انبیاء و چهارده قرن تاریخی اسلام و گذشته ما شرایطی نظیر امروز را نداشتیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی افزود: این پیچ تاریخی از دو جهت دارای اهمیت است، یک جهت دشمنی دشمنان اسلام و جهت دیگر مربوط به آمادگی ملت‌ها برای پذیرش حق است.
دشمن امروز با همه وجود و توان به دنبال نابود کردن اسلام ناب است
تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که دشمنان امروز بیش از گذشته مجهز و مصمم به براندازی اسلام و مبارزه با اسلام هستند، اظهار داشت: در چهارده قرن گذشته و در زمان همه انبیاء، اولیا و اهل بیت، جنگ بین حق و باطل وجود داشته و در حال حاضر هم هست ولی هیچ‌وقت به این صورت که امروز مشاهد می‌شود نبوده است و امروز دشمن بسیار مجهز است و با همه وجود و توان به دنبال نابود کردن اسلام ناب است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: منظور از اسلام، اسلام آمریکایی که در خدمت دشمنان است، نیست، مثل اسلام تکفیری‌ها و سلفی‌ها که با الله اکبر سر می‌برند، آنهایی که با اسرائیل و غاصبان صهیونیسم کاری ندارند ولی هر جا که نشانی از مقاومت در برابر آمریکا باشد آنجا حضور پیدا کرده و با نام اسلام و با بدترین شیوه‌ها آدم‌کشی می‌کنند. همه هدف دشمنان، براندازی اسلام ناب است، اسلامی که ظلم و کفر را برنمی‌تابد.
وی ادامه داد: دشمنان امروز با ابزاری شبیه هزاران شبکه تلویزیونی، ماهواره‌ای، اینترنت، سایت‌ها و هزاران شیوه‌های مختلف درصدد نابودی اخلاقیات جوامع بشر و به ویژه جوامع اسلامی هستند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خداوند دشمنان اسلام را در ذیل آیات ۱۱۸ تا ۱۲۰ سوره آل عمران قرآن کریم معرفی کرده است، تصریح کرد: خدا به خوبی در این آیات دشمنی و کینه و عداوت و خباثت دشمنان را معرفی کرده که امروز ما با مطالعه این آیات، می‌بینیم که چگونه از زبان‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای دشمنان، کینه و دشمنی می‌بارد.
وی با اشاره به آیه ۱۱۸ سوره آل عمران که خداوند می‌فرماید «وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ ۚ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ، إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُون»، افزود: آنچه آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام در سینه پنهان می‌کنند خیلی بیشتر، بالاتر و بزرگ‌تر از آن است که بر زبان جاری می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به کینه دشمنان با امام خمینی(ره)، ابراز داشت: ما زمانی، وقتی در دفتر امام خمینی(ره) بودیم، بررسی انجام دادیم، متوجه شدیم که حدود ۲۰۰ هزار کتاب و مقاله علیه امام نوشتند و توزیع کردند و در این رابطه خداوند هم به پیامبر خود می‌فرماید « وَلَقَدْ کُذِّبَتْ رُسُلٌ مِّن قَبْلِکَ؛ همه پیامبران قبل از تو را تکذیب کردند».
وی با بیان این‌که دشمنان دیروز نسبت به امام این‌گونه رفتار داشتند و امروز نسبت به خلف صالح امام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: جریان ضدانقلاب هر چه در توان دارد برای براندازی انقلاب گذاشته است، چون می‌دانند رکن اصلی انقلاب ولایت فقیه است و همه پیروزی‌های انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از وجود ولایت فقیه سرچشمه می‌گیرد.
از صدر تا ذیل مقامات آمریکایی، سخنان زورمدارانه‌ای علیه انقلاب اسلامی بیان می‌کنند
تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه آیه «قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ، إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ؛ هَا أَنْتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا یُحِبُّونَکُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْکِتَابِ کُلِّهِ وَإِذَا لَقُوکُمْ قَالُوا آمَنَّا» را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: بعضی از انسان‌های مسلمان‌نما هستند که دشمنان را دوست دارند اما متقابلا دشمنان آنها را دوست ندارند، در جلسات اخیر توافق‌نامه ژنو هم این افراد را مشاهده کردیم که چگونه برخورد داشتند و از همه صدر تا ذیل مقامات آمریکایی چه سخنان زورمدارانه‌ای علیه انقلاب اسلامی بیان می‌کنند.
وی ادامه داد: دشممنان مصداق این آیه شریفه قرآن کریم هستند، «وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَیْکُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَیْظِ ۚ قُلْ مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ، إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ؛ اما هنگامی که تنها می‌شوند، از شدت خشم بر شما، سر انگشتان خود را به دندان می‌گزند، بگو با همین خشمی که دارید بمیرید، خدا از (اسرار) درون سینه ها آگاه است».
وی با اشاره به آیه دیگری از قرآن کریم که می‌فرماید «إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَهٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْکُمْ سَیِّئَهٌ یَفْرَحُوا بِهَا؛ اگر نیکی به شما برسد، آنها را ناراحت میکند، و اگر حادثه ناگواری برای شما رخ دهد، خوشحال می‌شوند»، بیان داشت: اگر ما به دستاوردی در فضا، اتم، انرژی هسته‌ای، نانو، موشک، در تجهیزات نظامی، دست پیدا کنیم و در هر عرصه‌ای پیشرفت کنیم، دشمنان ما ناراحت می‌شوند و از شدت ناراحتی و غیض علیه ما موضع می‌گیرند و هر آنچه برای ما از خیر پیش آید آنها ناراحت هستند و اگر چیز بدی برای ما پیش بیاید، بزرگ‌نمایی می‌کنند و فضایی در سایت‌ها و شبکه‌های خود بر علیه نظام ایجاد می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید «وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئًا إِنَّ اللَّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ مُحِیطٌ؛ اما اگر در برابرشان، استقامت و پرهیزگاری پیشه کنید، نقشه‌های خائنانه آنان، به شما زیانی نمی‌رساند، خداوند به آنچه انجام می‌دهند، احاطه دارد».
آمادگی ملت‌ها برای پذیرش حق، یکی از جهات مهم پیچ حساس تاریخی
وی با بیان این‌که یکی دیگر از جهات پیچ حساس تاریخی امروز، مربوط است به آمادگی ملت‌ها برای پذیرش حق، افزود: ملت ایران، ملت بزرگ، استوار و پایدار امروز بیش از زمان دیگر نسبت به حق و پیروی از نظام و انقلاب خودپایدار هستند که امام خمینی(ره) در این باره فرمود « من با جرأت می گویم مردم ایران در عصر حاضر از مردم حجاز در عصر رسول الله(ص) و از مردم عراق در عصر امیرمؤمنان(ع) و سیدالشهدا(ع) بهتر هستند.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: معنای این کلام امام در حال حاضر فهمیده می‌شود که این ملت بعد از ۳۵ سال هنوز پایبند به نظام و انقلابشان هستند و با حضور خود در صحنه گزینه روی میزی در مقابل گزینه‌های روی میز آمریکاییان و غربیان نشان دادند و مردم دنیا را شگفت‌زده کردند.
وی ادامه داد: مردم حجاز بعد از هفتاد روز بعد از غدیر و رحلت پیامبر اکرم با فردی که خود پیامبر منصوب کرده بود دشمنی کردند، ولی ملت ایران بعد از ۳۵ سال تحمل سختی‌ها و مشقت‌ها و بعد از تقدیم ۲۲۰ هزار شهید هنوز استوار و ولایت مدار پای انقلاب و هدف خود ایستاده‌اند.
انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام به پرچمداری امام زمان(عج) است
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان به سخنی از امام(ره) اشاره کرد و تصریح کرد: امام خمینی(ره) می‌فرمود « مسؤولان ما باید بدانند که انقلاب ما مربوط به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام به پرچمداری امام زمان(عج) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد».
وی سخن دیگری از امام را نقل کرد که می‌فرمود « مسائل مادی و اقتصادی اگر لحظه‌ای مسؤولان را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و پیامدی سهمگین را به دنبال دارد، باید دولت جمهوری اسلامی ایران تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم انجام دهد و این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند».
وی با بیان این‌که خط امام و راه امام روشن است، افزود: آنهایی که مدعی خط امام بوده، اما شیفته غرب، آمریکا و پیوند با آنان هستند، باید بدانند که مردم آگاه هستند که این افراد در اداعای خود نسبت به خط امام صادق نیستند چون امام می‌فرمود «ما درصدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیسم، سرمایه‌داری و کمنیسم و مارکسیسم در جهان هستیم، ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف خدا نظام‌هایی را که بر این پایه‌ها استوار گردیده‌اند نابود کنیم و نظام اسلام رسول‌الله(ص) را بر جهان استکبار ترویج کنیم و دیر یا زود ملت‌های دربند شاهد آن خواهند بود».
تولیت مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: خداوند می‌فرماید: « اذا جاءامرنا و فارالتنور»، وقتی امر ما محقق شود از تنوری که جایگاه آتش است آب فوران می‌کند، اگر ما این آیه را در عرصه انقلاب مرور کنیم موارد بسیاری را می بینیم که پیروزی در جنگ با صدام نمونه‌ای از آن است، صدامی که دارای سلاح‌هایی بود که ما در مقابل آن عاجز بودیم و نمی‌توانستیم کاری بکنیم، ولی به امر خداوند کار به جایی رسید که صدام تمام هواپیماهای نظامی و غیرنظامی را با دست خود تحویل ما داد.
هر کسی مقابل امام و این ملت ایستاد نابود شده و شکست خورد
وی با بیان این‌که خداوند به ما وعده داده که من از مجرمان انتقام می‌گیرد، گفت: دیدیم که هر کسی مقابل امام و این ملت ایستاد نابود شده و شکست خورد و خداوند از مجرمان هر کدام به نحوی انتقام گرفت، این یک قانون کلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در پایان با اشاره به این‌که فرجام ملت ایران پیروزی است، خاطرنشان کرد: این ایران است که سرانجام به عنوان کانون انقلاب اسلام ناب، پرچمدار انقلاب جهانی که منتهی به برقراری حکومت عدل جهانی منتظر موعود حضرت حجت‌بن الحسن می‌شود، خواهد بود.