دهه فجر یادآور خاطرات شیرین و ماندگار برای ملت ایران است

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامی داشت دهه مبارک فجر، خواستار تبیین دستاوردهای انقلاب در این فرصت شد و دهه فجر را یادآور خاطرات شیرین و ماندگار برای ملت ایران دانست. این مرجع تقلید پیروزی انقلاب […]

hamedani-3حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامی داشت دهه مبارک فجر، خواستار تبیین دستاوردهای انقلاب در این فرصت شد و دهه فجر را یادآور خاطرات شیرین و ماندگار برای ملت ایران دانست.
این مرجع تقلید پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه تلاش مجاهدانه و حضور در صحنه علما، حوزه و مرجعیت دانست و نقش حضرت امام راحل را در این راستا بسیار حیاتی و تاثیرگذار ارزیابی کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار محمدحسن هیکل نویسنده شهیر مصری با حضرت امام خمینی(ره) در پاریس اشاره و تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در این دیدار و در پاسخ به اظهارات هیکل، به تبیین تفاوت های قیام آیت الله کاشانی با انقلاب اسلامی پرداختند و از خدمات و اقدامات مرحوم آیت الله کاشانی نیز تجلیل کردند.
این مرجع تقلید با بیان این که مردم ما برای پیروزی و تداوم انقلاب همه سختی ها را به جان خریده اند، تاکید کرد: مردم ما برای تحقق هدف خود با تبعیت از امام راحل در مقابل گلوله های دشمن ایستادند و بحمدلله امروز ما در عرصه های مختلف در اوج عزت و اقتدار هستیم.
حضرت آیت الله نوری همدانی تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را رسالت طلاب و حوزویان ارزیابی کرد و از آنان خواست نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نکات اخلاقی برای طلاب و روحانیان حاضر در جلسه پرداخت.