دوره علمی فرهنگی ولایت ویژه طلاب ممتاز پایه ۲ تا ۴ حوزه علمیه قم

پایان مرحله اول از اولین دوره علمی فرهنگی ولایت در تیر ماه ۸۷ مرحله اول اولین دوره علمی فرهنگی ولایت با برگزاری اردوی تابستانه در تیر ماه ۸۷ به اتمام رسید. این دوره در سال تحصیلی ۸۷-۸۶ شروع شد و در محورهای آموزش پژوهش و فرهنگی در طول سال تحصیلی ۸۷-۸۶ به فعالیت پرداخت. از […]

setad-velayatپایان مرحله اول از اولین دوره علمی فرهنگی ولایت در تیر ماه ۸۷

مرحله اول اولین دوره علمی فرهنگی ولایت با برگزاری اردوی تابستانه در تیر ماه ۸۷ به اتمام رسید.
این دوره در سال تحصیلی ۸۷-۸۶ شروع شد و در محورهای آموزش پژوهش و فرهنگی در طول سال تحصیلی ۸۷-۸۶ به فعالیت پرداخت.
از جمله فعالیت های آموزشی دوره برگزاری کلاس ها در پنج شنبه هر هفته به صورت منظم بوده است.
دروس ارائه شده در دوره با هدف رفع خلاء های علمی و آموزشی حوزویان طراحی شده و مباحث اعتقادی همچون رساله حقوق امام سجاد و نیز مباحث تاریخی از جمله مباحث ادیان بزرگ، تاریخ تمدن و فرهنگ کشور های اسلامی ، پاسخ گوئی به شبهات خاص پیرامون سیره پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) از مطالب و سرفصل های آموزشی دوره می باشد.
در بخش فرهنگی اردوهای یک روزه ، دیدار از مراکز فرهنگی و دیدار با علماء ، پخش فیلم های آموزشی و محتوائی صورت گرفته است.
در راستای فعالیت های آموزشی پژوهشی ، ارائه متن مطالعاتی مطابق با سرفصل های مصوب این بخش و برگزاری آزمون مربوط به آن تحت عنوان «متن آزمون» ، ارائه موضوعات پژوهشی به منظور تحقیق و ارائه مقاله توسط مخاطبین را میتوان از دیگر فعالیت های واحد آموزش و پژوهش دوره نام برد.
پیرو مراحل تدوین شده در طرح ، اردوی تابستانه در تیر ماه ۸۷ به مدت ۲۳ روز به منظور ادامه مطالب و محتوای دوره در قالب اردوی علمی فرهنگی در مشهد مقدس برگزار شد.
همچنین برگزاری فشرده کلاس های دوره و ارائه سر فصل های آموزشی برگزاری جلسات و فعالیت های پژوهشی (تحقیق ، میزگرد، مقاله و …) اردوهای یک روزه به اطراف شهر مقدس و سفر کوتاه به نیشابور ، جلسات شبی با قرآن ، جشن میلاد حضرت علی (علیه السلام) جلسات درس اخلاق حجه الاسلام والمسلمین آقا تهرانی و استفاده از اساتید مجرب امر آموزش را می توان از جمله فعالیت های متنوع این اردو بیان کرد.