ساده زیستی آقا مثال زدنی است

حجت‌الاسلام و‌المسلمین راشدیزدی: هر چه کردیم نتوانستیم مقام معظم رهبری را برای تعویض خانه شان متقاعد کنیم حجت‌الاسلام و‌المسلمین راشدیزدی در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با ذکر خاطراتی از مقام معظم رهبری خاطرنشان ساخت: چندی پیش می خواستند محل […]

kosar-rashed5حجت‌الاسلام و‌المسلمین راشدیزدی: هر چه کردیم نتوانستیم مقام معظم رهبری را برای تعویض خانه شان متقاعد کنیم

حجت‌الاسلام و‌المسلمین راشدیزدی در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با ذکر خاطراتی از مقام معظم رهبری خاطرنشان ساخت: چندی پیش می خواستند محل اقامت ایشان را به نزدیک مصلا، واقع در بالای تهران انتقال دهند؛ آخر هرکاری کرده بودند، ایشان قبول نکردند.

ایشان  افزود: یکی از آقایان به من گفت که شما وقتی خدمت آقا می رسید این را مطرح کنید که از دو جهت منزل فعلی ایشان مناسب نیست؛ یکی از لحاظ امنیتی و دیگری از جهات سلامتی هوا؛ ما هم بچگی کردیم و آمدیم به آقا گفتیم که یک جایی ساخته اند که آب و هوای خوبی دارد و از لحاظ امنیتی نیز خیلی بهتر است. مقام معظم رهبری هم به من گفتند؛ من یازده سال است اینجا هستم، هیچ بدی هوا حس نکردم و مردم هم در اینجا دارند زندگی می کنند؛ من هم میان اینها زندگی می کنم و از لحاظ امنیتی هم مانعی ندارد تا حالا طوری نشده و بعدش هم نخواهد شد؛ دیدیم آقا واقعا در بند این مسائل نیست.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین راشدیزدی در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ برای دیدن خانواده شهیدی رفته بودم شهر ری، وقتی وارد خانه شدم پدر شهیدگفت؛ آقای فلانی حالا که اینجا آمده اید یک خواهشی از شما دارم؛ آقا فرمودند؛ من گفتم شما بگویید اگر بتوانم انجام می دهم اگر نتوانم هم عذر می خواهم. گفت؛ شما نتوانید؟ شما هر کاری خواسته باشید می توانید  انجام دهی مگر اینکه نخواسته باشید. پدر شهید گفت؛ من دو پسر دارم اینها خانه ندارند؛ یک کاری کن این دو پسر ما به خانه برسند. مقام معظم رهبری می گویند: «من چهار تا پسر دارم هیچ کدام از اینها خانه ندارند و خدا می داند که نمی توانم برایشان خانه بسازم و یا خانه تهیه کنم». البته مقام معظم رهبری فرمودند؛ وقتی بیرون آمدم به خودم گفتم که نکند این مرد وضعش طوری باشد که نتواند اجاره خانه هم بدهد؛ همانجا گفته بودند که بروید تحقیق کنید؛ رفته بودند تحقیق کرده بودند، آخرش هم آمدند گفتند اینها دکان بزرگی دارند و از لحاظ مالی درآمدشان خوب است.

وی در ادامه با بیان خاطره دیگری از مقام معظم رهبری گفت: چندی پیش در مشهد خدمت مقام معظم رهبری بودیم؛ غذایی که ایشان در آنجا می خورند همان غذایی است که زائرین می خورند؛ چون ایشان وقتی به مشهد می روند مهمان امام رضا(ع) هستند و غذایشان نیز به همان اندازه غذای زائرین است.