سوریه باتلاقی خطرناک‌تر از افغانستان و عراق برای آمریکا است

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزای رسا، در مقایسه وضعیت سوریه نسبت به عراق و افغانستان، اظهار داشت: سوریه کشوری است که افزون بر دولت، مردمش نیز در برابر آمریکا ایستاده اند و حتی معارضین بومی هم با ورود و دخالت کشورهای بیگانه مخالف اند. […]

rajabiحجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزای رسا، در مقایسه وضعیت سوریه نسبت به عراق و افغانستان، اظهار داشت: سوریه کشوری است که افزون بر دولت، مردمش نیز در برابر آمریکا ایستاده اند و حتی معارضین بومی هم با ورود و دخالت کشورهای بیگانه مخالف اند.

وی افزود: اینجا باتلاقی بسیار متفاوت از باتلاق‌های دیگر است که پیش از این آمریکا در آن گرفتار شده بود و مطمئنا پیروز این میدان ملت سوریه است و آمریکا،‌ اسرائیل و کشورهای مزدور منطقه که با آنها همسو هستند هیچ شانسی ندارند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به خروج مفتضحانه نظامیان آمریکا از عراق، گفت: آنها با سرافکندگی، رسوایی و با زیان‌های مالی و انسانی بسیار عراق را ترک کردند و هنوز هم تبعاتش باقی مانده است؛ حمله به افغانستان نیز هیچ نتیجه ای برایشان نداشت جز این که نفرت جهانی را نسبت به آنها زیاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: مردم عراق از دست صدام به ستوه آمده و مایل به سقوط حکومتش بودند اما سوریه هم دولتش مقتدر است و هم مردم به پشتیبانی از آن با آمریکایی ها مبارزه خواهند کرد.

وی جنگ داخلی سوریه را ناشی از دخالت بیگانگان دانست و ابراز داشت: اکثر تروریست هایی که در سوریه هستند از کشورهای دیگر آمده اند و بومی نیستند، اگر حکومت آنها را ساقط کند معلوم نیست این افرادی که به عنوان جانی و خائن آمده اند بعدا با خود آمریکا چه خواهند کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تبعات و پیامدهای سنگین حمله نظامی به سوریه، گفت: امیدورایم آمریکایی ها سرعقل بیایند و یا کشورهای دیگر و سازمان های بین المللی نگذارند چنین اتفاقی بیفتد چراکه در آن صورت به ضرر همه بشریت و جامعه جهانی است و معلوم نیست خود آمریکا در درون کشورش از آسیب‌های این حمله مصون بماند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) خطاب به حامیان آمریکا و مشوقان حمله به سوریه، بیان داشت: کسانی که ماه‌ها است از تروریست های سوری به لحاظ مالی و تأمین نیروی انسانی حمایت می کنند باید بدانند که تبعات چنین حمله ای دامن گیر خودشان نیز خواهد شد و در ادامه همین تروریست‌ها به جان کشورهای مزدور می افتند و روز خوشی برای آنها نخواهند گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی حمله نظامی نظامی به سوریه را بعید دانست و گفت: بی شک اگر این اتفاق بیفتد به زیان آمریکا، اسرائیل و مزدوران منطقه خواهد بود؛ تهدید آمریکایی‌ها در این زمینه نشان دهنده این است که آنها به هیچ وجه بر پیمان های بین المللی و موازین انسانی پایبند نیستند و هرجا که منافع شان اقتضا کند وارد شده و به هر جنایتی که بتوانند دست می زنند.

وی ادامه داد: بی تردید اگر آمریکا این جنگ را شروع کند تمام کننده و پیروز میدان نخواهد بود، به همین دلیل برخی کشورها که همواره همسو با مسیر جنایات آمریکا بودند در این قضیه اعلام مخالفت کرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمله به سوریه را زمینه نوعی آشوب و فتنه بزرگ در منطقه دانست و گفت: اگر این جنگ پیش بیاید و جدی باشد دودش به چشم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی خواهد رفت و یکی از پیامدهای آن مطمئنا نابودی اسرائیل خواهد بود.