شهرت‌زدگی گر‌یبان جامعه امروز را گرفته /«رای اکثریت» ‌تفکر ‌دوران جاهلیت است‌

آیت‌الله مصباح یزدی امشب در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد یکی از آفت‌های امروز جامعه را شهرت‌زدگی عنوان کرد و اظهار داشت: در جامعه کنونی برخی از افراد بدون اینکه ویژگی شایان توجهی داشته باشند به ستاره تبدیل می‌شوند. به گزارش خبرگزاری فارس از قم، وی […]

mesbah-11آیت‌الله مصباح یزدی امشب در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد یکی از آفت‌های امروز جامعه را شهرت‌زدگی عنوان کرد و اظهار داشت: در جامعه کنونی برخی از افراد بدون اینکه ویژگی شایان توجهی داشته باشند به ستاره تبدیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، وی ادامه داد: در این میان شاهد هستیم که برخی نیز به تبعیت از این افراد پرداخته و چنین مسئله‌ای برای جامعه اسلامی یک آفت به شمار می‌رود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی شاهد هستیم که عده‌ای ملاک را رای اکثریت در جامعه می‌دانند در حالی که این تفکر نشأت گرفته از تفکر دوران جاهلیت است و نشان می‌دهد که معیار عقل جایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در شناخت مسیر با مشکل مواجه هستند در تشخیص حق و باطل با مشکل مواجه شده‌اند، اذعان کرد: قبل از انقلاب گفته‌ می‌شد ما که توان فروش نفت را نداریم نیازی نیست که بتوانیم در این صنعت به خودکفایی برسیم ولی به برکت انقلاب اسلامی شاهد بودیم که به فروش بالای نفت دست یافتیم و ملت با پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادند که هویت خود را یافته‌اند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به وجود برخی از پیشرفت‌ها در کشورهای غربی، ابراز کرد: برخی تصور می‌کنند ما نیز برای اینکه به پیشرفت برسیم باید از آنها الگو‌برداری و تقلید کنیم و آزادی‌ها را بیشتر کنیم.

وی افزود: نظام اسلامی با هدف شناخت راه سعادت بشریت تشکیل شده است و در چنین مسیری الگوهای غربی برای ملت ایران چاره ساز نخواهند بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضرورت بهره گیری از راهنمایی‌های مراجع تقلید و ولی فقیه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در مسائل شخصی به مراجع تقلید و در مسائل سیاسی به ولی فقیه مراجعه کرده و از نظرات ایشان بهره مند شویم.

وی ضرورت شناخت حق را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید بتوان حق را شناخت و از هواهای نفسانی که آفتی برای شناخت حق است دوری کرد.